• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 582 37.9%

  • Totala väljare
    1,534

Chuck

Patek
2-Faktor
Nu så kan man också titulera sig SMP ägare, känns grymt skön på handleden :)

IMG_20190419_144705.jpg
Grymt skick är det en NOs?! Grattis!
 

DrKlocka

Audemars
Har ett tag varit sugen på en Seamaster Chrono, 2599.80.
Hur är den att bära i jämförelse med vanliga smp bondaren - t.ex. topptung?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Någon som har testat runt med olika vilopositioner på sin SMPC?

I vilken position fick ni den att gå fortast isåfall?

Min håller ca - 3spd när jag bär den och +-0 när den ligger med urtavla uppåt. Så den snittar ju typ -2 sekunder om dagen vilket känns rätt bra men alltid kul om man kan komma närmre nollan :)
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Någon som har testat runt med olika vilopositioner på sin SMPC?

I vilken position fick ni den att gå fortast isåfall?

Min håller ca - 3spd när jag bär den och +-0 när den ligger med urtavla uppåt. Så den snittar ju typ -2 sekunder om dagen vilket känns rätt bra men alltid kul om man kan komma närmre nollan :)
På min AT med samma urverk går den fortast när den ligger på sidan med kronan neråt.
 

BartVader

Omega
Behöver nog komplettera med en halvlänk för att få ordning på passformen.
Har några timmar att slå ihjäl i centrala Stockholm i väntan på tåget imorgon, nån chans att det finns att få tag på hos nån AD? Kan inte klockbutikerna i stan så tips på vem man bör besöka uppskattas.
 

BartVader

Omega
Behöver nog komplettera med en halvlänk för att få ordning på passformen.
Har några timmar att slå ihjäl i centrala Stockholm i väntan på tåget imorgon, nån chans att det finns att få tag på hos nån AD? Kan inte klockbutikerna i stan så tips på vem man bör besöka uppskattas.
Besvarar min egen fråga & passar på att skicka en snabb hyllning till klockbutiken på NK, de hade en halvlänkbit inne och gjorde jobbet på 5 min. Kanonservice! :)
 
Topp