• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 581 37.9%

  • Totala väljare
    1,533

Stefan S

Patek
2-Faktor
Hittade att nya SMP-kronografen oannonserad och lite dold nu dykt upp på hemsidan
https://www.omegawatches.com/watches/seamaster/diver-300-m/catalog
upload_2019-5-17_12-31-15.png
 

TimeFlies

Panerai
Högre också... höjd anges inte men en ökning på 2-3mm kanske från den vanliga som jag väl sett angiven til 13,5 ?
Precis så, för stor på alla ledder. Var rädd att de skulle snickra till en kronograf på 42 mm, då hade det blivit jobbigt då jag precis beställt en vanlig.
Verkar dock vara svårt att få info om leveranstid.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Precis så, för stor på alla ledder. Var rädd att de skulle snickra till en kronograf på 42 mm, då hade det blivit jobbigt då jag precis beställt en vanlig.
Verkar dock vara svårt att få info om leveranstid.
Det var helt väntat, Omega har inget annat kronografverk med METAS än 9900 som ju är lite skrymmande. Skall den klara 300m så blir den större på alla ledder.
 
Mer lättarbetat än min som inte alls är rädd att kliva upp till 14 och vid de trycken påverkas rinntiden väldigt av färskhet/malgrad/tamping. Detta kaffe var bra igår men rinner alldeles för fort idag och det redan vid 11 tex. Blir till att skruva nån dag...
IMG_20190517_152014.jpg
Nu är vi lite off-topic, men ja det där går att skruva lite med. Eller så lämnar man in maskinen på en service :).
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vad tycker ni, vilken borde stanna?
Den nya är bara såå mycket bättre! Men visst förstår jag dom som invänder att den blivit fetare och fått glasbaksida. Vänder på det, den är mindre fet än PO, billigare och banne mig lika bra. Det är inget fel på föregående SMPc men här föredrar jag dom äldre versionerna med vågtavla och aluinsert.
 
Den nya är bara såå mycket bättre! Men visst förstår jag dom som invänder att den blivit fetare och fått glasbaksida. Vänder på det, den är mindre fet än PO, billigare och banne mig lika bra. Det är inget fel på föregående SMPc men här föredrar jag dom äldre versionerna med vågtavla och aluinsert.

"Felet" med glasbaksidan är ju att sjöhästen var så jävla bra.
img-omega-seamaster-pro-ceramic-02.jpg

Blir ju lite DJ Khaled över det hela.
Suffering From Success 20052019172038.jpg
 
Topp