• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har haft många sedan slutet på 90-talet. För tillfället har jag denna.
IMG_0676.JPG
 

watchout1972

Panerai
Min sambos klocka men på min sons arm.
Stör mig lite att jag inte har en Seamaster. Får nog fixa till det.........
(Han ville prova några av sin mors klockor så även en Bratte dök med i bilden)
IMG_3696.JPG
 

AndreasK

Breitling
Har haft SMP i flera omgångar, av någon anledning så saknar man den varje gång man gör sig av med den och ofta slutar det i ett mer eller mindre spontanköp av en ny.
 
  • Like
Reactions: F32
Ni som äger SMP, hur ser ni på den dramatiska prisökning som skett gällande 2531.80? Är det fortfarande värt att skaffa en 2531 eller är SMP-C det överlägsna valet med den lilla prisskillnaden som verkar råda idag?
 

Liffe

Omega
2-Faktor
Har haft 3st SMP! Vit chrono, electric blue quartz och senast denna blåa beater. Har ingen just nu men finns en stor risk att man "råkar" köpa en snart igen.
1-3.jpg
 

Erkkan

Omega
Spännet på min SMP C gav precis upp, fjädern till knapparna verkar gått sönder. Årsmodell 2015 så finns ju garanti kvar, är det bara att gå förbi Omega AD och så löser dlm det? Den är köpt i Italien.
Edit: Det har löst sig!
 
Senast ändrad:

Dbrasco

Rolex
2-Faktor
IMG_2951.JPG

Två veckor har snart gått sedan min smpc kom hem från en lång vistelse på 2 månader hos omega.
Det var denna klocka som startade mitt intresse men den har använts ganska lite senaste åren då konkurrensen varit hård. Under perioden den var på reparation så märkte jag hur mycket jag trots allt saknade den. Även om jag inte slitit på den så värst mycket så fanns ju alltid chansen att gå och titta till den ibland, dra upp den några varv osv..
"Saknaden" fick mig att fundera på varför den användes så lite och svaret var ju den där förbannade länken.. hade testat gummi och det funkade ju kanon men kändes inte helt rätt off season, gummi kör man på sommaren om du frågar mig...
Jakten började på att få tag i en 1610 länk(heter den så?), den som kommer med ref 2254..
Sagt och gjort så damp den ner och efter lite omvårdnad och justering så åkte den på.
Flyger eller flyger inte spelar ingen roll, jag är så jäkla nöjd och äntligen kommer jag börja köra min första klocka som jag köpte ny i omega butiken i Paris med äldsta grabben i knät någon månad gammal..
Oh jo men visst, den flyger, befinner sig på speedy-höjder ;)
 

Bilagor

  • IMG_2906.JPG
    IMG_2906.JPG
    185 KB · Visningar: 78
Senast ändrad:
IMG_2951.JPG

Två veckor har snart gått sedan min smpc kom hem från en lång vistelse på 2 månader hos omega.
Det var denna klocka som startade mitt intresse men den har använts ganska lite senaste åren då konkurrensen varit hård. Under perioden den var på reparation så märkte jag hur mycket jag trots allt saknade den. Även om jag inte slitit på den så värst mycket så fanns ju alltid chansen att gå och titta till den ibland, dra upp den några varv osv..
"Saknaden" fick mig att fundera på varför den användes så lite och svaret var ju den där förbannade länken.. hade testat gummi och det funkade ju kanon men kändes inte helt rätt off season, gummi kör man på sommaren om du frågar mig...
Jakten började på att få tag i en 1610 länk(heter den så?), den som kommer med ref 2254..
Sagt och gjort så damp den ner och efter lite omvårdnad och justering så åkte den på.
Flyger eller flyger inte spelar ingen roll, jag är så jäkla nöjd och äntligen kommer jag börja köra min första klocka som jag köpte ny i omega butiken i Paris med äldsta grabben i knät någon månad gammal..
Oh jo men visst, den flyger, befinner sig på speedy-höjder ;)

Jag gillar originallänken men den där är vass, snyggt som fan.
 
Topp