• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

Stefan S

Patek
2-Faktor
Min ser likadan ut som din med borstade kanter på innerlänkarna. När jag viker länkarna max kan jag se att mina varit polerade tidigare och att det antagligen är nån marodör som polerat min länk tidigare.

Men för mig gör det inget. Blir lite mer toolig som den är nu. :)

Din länk är med största sannorlikhet polerad. Jag har haft samma klocka. Speedmasterlänkens mindre partier ska vara polerade.
Nu har jag kommit hem och kollat med att vika länkarna till max. Visst är det så, någon har borstat på länken! Var ju bra att jag fick det utrett. Nej, har inga som helst problem med det. Ser bra gjort ut och som sagt mera tooligt.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Varvar ner med en lagavulin o en trevlig smp
F932DF59-BC4A-4116-9FDB-B0623297AE4F.jpeg
 

MAGNETO

Omega
Godförmiddag! En snabb fråga: När jag trycker lätt ovanpå vridningen mellan typ 40-50 så hör jag ett litet klickande ljud. Det får mig att undra om den verkligen sitter som den ska. Ingen aning om det är normalt eller inte. Hur är det med era klockor?
1040F996-6035-41C5-822D-13133ACC6D79.jpeg
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Godförmiddag! En snabb fråga: När jag trycker lätt ovanpå vridningen mellan typ 40-50 så hör jag ett litet klickande ljud. Det får mig att undra om den verkligen sitter som den ska. Ingen aning om det är normalt eller inte. Hur är det med era klockor?
1040F996-6035-41C5-822D-13133ACC6D79.jpeg
Jag har haft 2st (inklusive din @MAGNETO :)) och samtliga har haft ett litet spelrum i vridringen. Inget jag tänkte på mer än när jag testtryckte på vridringen. Men kolla med Fredrik nästa gång du har vägarna förbi Jönköping!
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Måste säga att den är bra mycket bättre på handleden än på bild. Vågorna diskretare. Dock lite tjockare vilket speciellt märks då locket är plattare än föregångaren och sidorna därför ännu tjockare del av totalen. Föregångaren upplevdes närmare handleden. Spännet bättre, vridringen bättre (läsbarhet och distinktare klick) Som dykare/fritid mer mycket, mycket bra! Komplement till min FOIS? Personligen svart före blå...
4C095479-5CF3-4975-8E52-B78F2E37031C.jpeg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Måste säga att den är bra mycket bättre på handleden än på bild. Vågorna diskretare. Dock lite tjockare vilket speciellt märks då locket är plattare än föregångaren och sidorna därför ännu tjockare del av totalen. Föregångaren upplevdes närmare handleden. Spännet bättre, vridringen bättre (läsbarhet och distinktare klick) Som dykare/fritid mer mycket, mycket bra! Komplement till min FOIS? Personligen svart före blå...
4C095479-5CF3-4975-8E52-B78F2E37031C.jpeg
Ahh den är mycket lyckad.
BE508A85-25EC-4D55-92D4-67D56355CA38.jpeg
 
Topp