• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

gab

KS Explorers Club
Äntligen tillbaka i denna tråden! Jag och min nya Seamaster ska ut och flyga lite
01B98404-8FD8-4345-8EED-B87980541906.jpeg
 

supersu

Omega
Congrats, nice watch! Is it just the picture or is the bracelet fully polished?
I think someone dropped it, serviced it, and attempted to polish the dings out. The bracelet however, just has so many hairlines that it's got a dull polish hahaha. This watch was well loved before it came to me. I might attempt to maybe scotchbrite the bracelet, and repolish the mid-links. I don't think I'll ever sell it anyways so.... Why not?
 

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
I think someone dropped it, serviced it, and attempted to polish the dings out. The bracelet however, just has so many hairlines that it's got a dull polish hahaha. This watch was well loved before it came to me. I might attempt to maybe scotchbrite the bracelet, and repolish the mid-links. I don't think I'll ever sell it anyways so.... Why not?
IMG_20190207_193804.jpg

It will take you an hour and it will be as new.
 

Michael.

Rolex
Ja jag förstår givetvis att den är annorlunda, ja jag syftade på kvalitetskänsla och bekvämlighet.
Låter lite rassligare om man skakar den i jämförelse med subc, den är ju dubbelt i pris så då borde den vara stabilare. Omegan bärs bekvämt, ingen större skillnad där tycker jag. Den är lite bredare vid låset än suben men inget jag märker av på handleden direkt :)
1B863E50-3B13-4DB6-9888-E4FDD5D06E30.jpeg
8D280751-D39B-4C59-80CF-195490649CCD.jpeg
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Låter lite rassligare om man skakar den i jämförelse med subc, den är ju dubbelt i pris så då borde den vara stabilare. Omegan bärs bekvämt, ingen större skillnad där tycker jag. Den är lite bredare vid låset än suben men inget jag märker av på handleden direkt :)
1B863E50-3B13-4DB6-9888-E4FDD5D06E30.jpeg
8D280751-D39B-4C59-80CF-195490649CCD.jpeg
SMP-länken är ju mer komplicerat uppbyggd än Subens, vill därav tillägga att länken låter mer när du skakar på den inte har något att göra med hur länge länken kommer att hålla och således hur hög kvalitet den har. Omegas lås är bättre imo, tycker att det är bökigare att hitta lägen på claspen och funderar alltid på om man med tiden kommer att slita ut spåren eller den metallbit som ska däri.
 

Michael.

Rolex
SMP-länken är ju mer komplicerat uppbyggd än Subens, vill därav tillägga att länken låter mer när du skakar på den inte har något att göra med hur länge länken kommer att hålla och således hur hög kvalitet den har. Omegas lås är bättre imo, tycker att det är bökigare att hitta lägen på claspen och funderar alltid på om man med tiden kommer att slita ut spåren eller den metallbit som ska däri.
Nämnde inget om bygg kvalité, hur länge den håller osv. Skrev rasslig som i ljudet länken gör jämförelse, Fler länkdelar så klart det att blir mer ljud. Håller med om att microjusteringen på omegas är smidigare än tex subc länken :)
 
Topp