• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 582 37.9%

  • Totala väljare
    1,534

Richie

Audemars
2-Faktor
Tack för tips hade det varit vår blå men nu svart 😂💙
Och där kom det en på K&S ;)
 

Nicke75

Patek
2-Faktor

Wadman

Breitling
Här är min keeper. Strapen har jag köpt till och tycker det är rätt skönt med gummi, ffa på jobbet
 

Bilagor

  • 680DA10E-0103-473D-A3B9-811AF620F15E.jpeg
    680DA10E-0103-473D-A3B9-811AF620F15E.jpeg
    727.7 KB · Visningar: 48

PARKLIV

Omega
Jag tänkte mer om den under 2000-talet i sitt standardutförande gjorts utan datumskiva, men det skulle vara den andra modellen du länkade av de tre då.
 

flairr

Omega
Hej! Är väldigt intresserad av att köpa en ny seamaster ref 210.30.42.20.01.001.
Har bara ett jätte problem och de är antireflexbehandlingen på utsidan av glaset. Ni som äger dom, hur känsliga är dom för repor på glaset? Är ju inte så kul att behöver va rädd om en så toolig klocka. Har en vana att alltid dra av mina glas på klockorna med en mikrofiber duk (gillar inte avtryck)
Men hur mår antireflexbehandligen efter några gånger under putsduken??
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hej! Är väldigt intresserad av att köpa en ny seamaster ref 210.30.42.20.01.001.
Har bara ett jätte problem och de är antireflexbehandlingen på utsidan av glaset. Ni som äger dom, hur känsliga är dom för repor på glaset? Är ju inte så kul att behöver va rädd om en så toolig klocka. Har en vana att alltid dra av mina glas på klockorna med en mikrofiber duk (gillar inte avtryck)
Men hur mår antireflexbehandligen efter några gånger under putsduken??
Så länge du inte putsar glaset med svinto eller liknande så är du safe :)
 

flairr

Omega
Okej. Men de är känsligt i övrigt?
blir de ”hairlines” i glaset av tyget i skjortärmen som de kan bli på polerade bezels??
 
Topp