• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.1%
  • Nej

    Röster: 581 37.9%

  • Totala väljare
    1,533

J-P

Omega
Vacation mode On!
PXL_20210716_141146091.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Vilka har du haft och vilken modell gillar du mest av de smp du haft?
2234.50 GMT och 2254.50, bägge svärdvisare. 2541.80 Goldeneye quartz och två av dom allra senaste 42mm och som jag har kvar, en svart/Sedna guld på gummi och en silver med blå bezel/visare som har både gummi och länk. Dom senaste är ett stort lyft mot alla föregångare, i en annan division helt enkelt vad gäller utförande och urverk. Så här i efterhand saknar jag nog GMTn mest vad gäller det som gått ut, ser lite udda ut jämfört med 2254.50 med sin tvåfärgade bezel men har liksom mer karaktär.
 
2234.50 GMT och 2254.50, bägge svärdvisare. 2541.80 Goldeneye quartz och två av dom allra senaste 42mm och som jag har kvar, en svart/Sedna guld på gummi och en silver med blå bezel/visare som har både gummi och länk. Dom senaste är ett stort lyft mot alla föregångare, i en annan division helt enkelt vad gäller utförande och urverk. Så här i efterhand saknar jag nog GMTn mest vad gäller det som gått ut, ser lite udda ut jämfört med 2254.50 med sin tvåfärgade bezel men har liksom mer karaktär.
Tack! Kul att höra din smp-karriär :)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Exakt mellan vilka år producerades SMPC? Asså den med keramisk ring och 36 eller 41 mm i storlek.

Edit: och när gick man över till den stora trälådan? :)
 
Senast ändrad:

MLH

Cartier
Exakt mellan vilka år producerades SMPC? Asså den med keramisk ring och 36 eller 41 mm i storlek.

Edit: och när gick man över till den stora trälådan? :)
Mellan 2012 och 2018. Jag vet inte när trälådan började användas. Min SMPc är från 2015 och kom inte i trälåda utan den gamla röda boxen.
 

MLH

Cartier
Jag trodde nya börjades säljas 2020?
Den introducerades på Basel world 2018.
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Den introducerades på Basel world 2018.
Men då har du rätt 2012-2018 är det! :)
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Topp