• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Upprop! Omega SMP, alla som har eller har haft en!

Har du eller har du haft en SMP?

  • Ja

    Röster: 952 62.0%
  • Nej

    Röster: 584 38.0%

  • Totala väljare
    1,536

J-P

Omega
2-Faktor
Länk på, semestern är slut.
PXL_20210815_132847713.jpg
 

Jrooth

Cartier
2-Faktor
Om någon jagar alternativ (Snyggare😁) länk till nya seamastern så fick jag precis hem en President-länk från USA/Uncle Seiko. Vill ni slippa en månads leveranstid/tullavgifter så finns jag på PM. Seamastern är såld, därav är denna orörd och fortfarande inplastad.

 

Bilagor

  • D4698391-88CA-425F-8DAC-49A7B6526246.jpeg
    D4698391-88CA-425F-8DAC-49A7B6526246.jpeg
    293.6 KB · Visningar: 18

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Om någon jagar alternativ (Snyggare😁) länk till nya seamastern så fick jag precis hem en President-länk från USA/Uncle Seiko. Vill ni slippa en månads leveranstid/tullavgifter så finns jag på PM. Seamastern är såld, därav är denna orörd och fortfarande inplastad.

Om den passar den tidigare generationen SMP så tar jag den gärna.

Någon som vet ifall den passar?
 

DrKlocka

Audemars
Trevliga dessa gamla bondare.. Har haft en av varje generations smp, men storleksmässigt är det den här som fungerar bäst på mig. Den nya smp är egentligen fantastisk - kvalitetsmässigt grym, co-axial osv, men storleksmässigt funkade den inte för mig, svalde hela handleden i princip. Grymt härlig om man har lite större handleder däremot.

IMG_20210817_154314.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tackar! Stämmer :) Känns väldigt bra måste jag säga. Grymt trevligt skick också.
Man har ju hört att kronograferna ska bäras rätt stort p.g.a. höjden men du har å andra sidan handleder till att bära upp den. 💪 Måste vara all pizza! 😜

Skämt åsido, ser ut att vara väldigt fin för sin ålder. Det måste vara svårt att hålla en högpolerad klocka i det skicket efter alla dessa år.
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Man har ju hört att kronograferna ska bäras rätt stort p.g.a. höjden men du har å andra sidan handleder till att bära upp den. 💪 Måste vara all pizza! 😜

Skämt åsido, ser ut att vara väldigt fin för sin ålder. Det måste vara svårt att hålla en högpolerad klocka i det skicket efter alla dessa år.
18,5 cm pizzahandled ;)

Ja, sen kan det säkert vara så att den polerats någon gång under sin livstid, men det vet jag inte tyvärr.
 

jelle

Omega
Knappt använt min sen service i vintras. Länken bråkar lite med mig då jag är emellan två storlekar… Hur sätter jag dit en till länkbit hemma? Räcker liten mejsel?
 

Bilagor

  • EF7FF1A2-7C1E-45DC-86A3-7100051D0653.jpeg
    EF7FF1A2-7C1E-45DC-86A3-7100051D0653.jpeg
    357.9 KB · Visningar: 15
Topp