• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppsnack inför 2022 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
En Biden-klocka för er som vill
D502CDC2-688B-4B87-B95C-9D7C16743FB9.jpeg

6DF10F05-B85E-47A1-BE94-E88D475C4429.gif
 
Egentligen så är ju hela den här grejen KS fel... Hade man inte hamnat här så hade jag fortfarande kört någon (läs en) slags Casio Edifice eller G-shock tills den typ dödde.
Men lika väl som att köpa bilar, motorcyklar eller multitools så kunde man ju köpa klockor oxå 😁
Längtar faktiskt till min OWGM-G.
Hittade en som jag haft span på länge, men inte lyckats köpa förrän nu:)

Dock inte denna som @livinl0ud ´s dotter fick överta från mig för ett tag sen;)
IMG_20211110_174536.jpg
Hmm ja allt är ju KS fel egentligen. De får en hooked och erbjuder sen "behandling" i form av OWGM... Lite som om en knarklangare också skulle erbjuda drogbehandling, eller om det fanns aa-möten på systembolaget. Luktar mig till en konspiration!!
gif conspiracy.gif
 
Senast ändrad:
Yes, denna gång skall jag faktiskt välja ut en klocka för ändamålet och inte bara ta den klocka som råkat komma hem sist.
Hade en tanke om att jag skulle köra typ en Apple watch men har bestämt mig för att inte kasta bort mina pengar.
Det blir något, kanske en drömklocka, kanske något töntigt/knasigt/roligt.. Men inte något ogenomtänkt.

2019 Panerai Luminor PAM111
2020 Rolex Datejust 112634
2021 Panerai Radiomir PAM424
2022 TBA
 
Är rädd att USPS plockas upp av PostNord när den kommer till Sverige o_O :bag:
Inte för jag håller postnord högt men när det gäller just UPS skulle jag vara betydligt lugnare om Postmord tog över. UPS är klappruttna to the bone. Hat flera helt otänkbara stories från UPS leveranser varav en inkluderar att lägga en klocka i 25k klassen utanför dörren utan avisering. Den låg visserligen kvar när jag kom hem men... 😡
 
Inte för jag håller postnord högt men när det gäller just UPS skulle jag vara betydligt lugnare om Postmord tog över. UPS är klappruttna to the bone. Hat flera helt otänkbara stories från UPS leveranser varav en inkluderar att lägga en klocka i 25k klassen utanför dörren utan avisering. Den låg visserligen kvar när jag kom hem men... 😡

Aj.. det känns inte ok:bag:
Vi har avtal med UPS och daglig utkörning på jobbet så jag adresserar alltid alla klockorna dit.

Men USPS.. sist tog det 1,5månader för att posten hade glömt scanna in det hos sigo_O
Får hoppas att detta går snabbare!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp