• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppsnack inför 2022 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ja, utmaningen för mig är att som klocknörd pröva om jag klarar av att trivas med en och samma klocka i en månad. Vilken klocka hade jag seriöst valt ifall jag tvingades vara owg?

Sen håller jag med om att det är underhållande att man väljer knasiga klockor och utsätter sig för pinsamheter i det dagliga livet och delar med sig av det i tråden. Brukar vara bra energi :)
Jag har haft flera ”high end” klockor och tänkt ”Den här skulle jag kunna bli OWG med, men neee jag kan inte bara ha en klocka. Jag är ju klocknörd right! Ska jag ha samma klocka i en hel månad så får det banne mig vara något helt annat än det jag normalt bär. Ungefär så.

Jag har haft flera ”high end” klockor och tänkt ”Den här skulle jag kunna bli OWG med, men neee jag kan inte bara ha en klocka. Jag är ju klocknörd right! Ska jag ha samma klocka i en hel månad så får det banne mig vara något helt annat än det jag normalt bär. Ungefär så.
Det är ju ett riktigt bra tillfälle att prova något helt annat men för min del vill jag ändå att det ska vara en klocka jag gillar :)

Ja, utmaningen för mig är att som klocknörd pröva om jag klarar av att trivas med en och samma klocka i en månad. Vilken klocka hade jag seriöst valt ifall jag tvingades vara owg?
Själv tycker jag själva deltagandet, välgörenhetsbiten och den sköna avslappnande stämningen tillsammans med folk från diverse hörn av forumet är det primära.
Utmaningen i sig not so much.
Vill och kan inte vara OWG "på riktigt" ens i mina värsta mardrömmar 😱

Själv tycker jag själva deltagandet, välgörenhetsbiten och den sköna avslappnande stämningen tillsammans med folk från diverse hörn av forumet är det primära.
Utmaningen i sig not so much.
Vill och kan inte vara OWG "på riktigt" ens i mina värsta mardrömmar 😱
Egentligen så är ju hela den här grejen KS fel... Hade man inte hamnat här så hade jag fortfarande kört någon (läs en) slags Casio Edifice eller G-shock tills den typ dödde.
Men lika väl som att köpa bilar, motorcyklar eller multitools så kunde man ju köpa klockor oxå 😁
Längtar faktiskt till min OWGM-G.
Hittade en som jag haft span på länge, men inte lyckats köpa förrän nu:)

Dock inte denna som @livinl0ud ´s dotter fick överta från mig för ett tag sen;)
IMG_20211110_174536.jpg

Bilagor

• IMG_20211110_174544.jpg
    IMG_20211110_174544.jpg
    58.7 KB · Visningar: 3
Egentligen så är ju hela den här grejen KS fel... Hade man inte hamnat här så hade jag fortfarande kört någon (läs en) slags Casio Edifice eller G-shock tills den typ dödde.
Men lika väl som att köpa bilar, motorcyklar eller multitools så kunde man ju köpa klockor oxå 😁
Längtar faktiskt till min OWGM-G.
Hittade en som jag haft span på länge, men inte lyckats köpa förrän nu:)

Dock inte denna som @livinl0ud ´s dotter fick överta från mig för ett tag sen;)
IMG_20211110_174536.jpg
...och om det inte vore för OWGM hade jag förmodligen aldrig garvat tillsammans med sköna dårar som inte har något annat än G-shocks i skallen 😘

Hear hear! Hela owgm håller på att bli en parad av clownklockor så bra att nån kör på något som faktiskt är ett ärligt försök till seriös owg klocka 🙂
Alla gör ju som de själva vill. Det är ju charmen. Helguld, fickur eller plastklockor spelar ju ingen roll. Det är ju upp till var och en att sätta sin egen utmaning, vare sig man kör en gräslig plastklocka eller samma gamla Datejust som man sett 100ggr tidigare i olika trådar. Jag tycker alla som är med drar sitt strå till stacken.

Personligen uppskattar jag alla idiotklockor vilket jag tycker är humor, speciellt om man vet att vederbörande sitter på en annars tung samling. Det är ju bara mars en månad om året och jag tycker det är lite kul att det ballar ur lite då.

Alla gör ju som de själva vill. Det är ju charmen. Helguld, fickur eller plastklockor spelar ju ingen roll. Det är ju upp till var och en att sätta sin egen utmaning, vare sig man kör en gräslig plastklocka eller samma gamla Datejust som man sett 100ggr tidigare i olika trådar. Jag tycker alla som är med drar sitt strå till stacken.

Personligen uppskattar jag alla idiotklockor vilket jag tycker är humor, speciellt om man vet att vederbörande sitter på en annars tung samling. Det är ju bara mars en månad om året och jag tycker det är lite kul att det ballar ur lite då.
Håller helt med även om jag hoppas slippa se några DT GIFs i år 😏

Det är ju en bra chans att testa någonting nytt skoj en månad. Kanske gå lite utanför sin comfort zone eller allvarligt utvärdera en klocka man funderar på om man ska ha kvar i samlingen eller ej.

Med det sagt så är det svårare i år än förra året. Har ingen intention att skaffa något nytt i år och jag har ingen klocka som jag vill ge en ordentlig genomkörare. Lär ju landa i att köra ögon med panerai eller seikodykare som förra året.

Gällande ”clownklockorna” och där det bli obekvämt så skulle det vara ännu roligare att se bilder på dem i ”fel” miljöer.
Tänk Spidermanklockan på ett styrelsemöte, ett fickur på en byggarbetsplats eller en helguldare i kön till Försäkringskassan…

Gällande ”clownklockorna” och där det bli obekvämt så skulle det vara ännu roligare att se bilder på dem i ”fel” miljöer.
Tänk Spidermanklockan på ett styrelsemöte, ett fickur på en byggarbetsplats eller en helguldare i kön till Försäkringskassan…
Lite som när jag och frugan skulle äta på ett veganställe för ett antal år sedan och hon hade päls på sig. Det är sant tyvärr!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp