• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppsnack inför 2022 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Funderar faktiskt på att köra någon löjlig OWG-klocka detta år. Gjorde det alldeles för lätt för mig själv förra året när jag valde en Aqua Terra, även om det blev riktigt trist på slutet ändå…
Till min stora lättnad denna gång så är jag föräldraledig till mitten av april, vilket gör att jag inte behöver skämma ut mig för hela jobbet om jag nu bestämmer mig för någon ful plastklocka ;)
Tur att man har en stund kvar att bestämma sig på!
 
Skal IKKE gå i noen felle ved å velge en tullete klokke. Det handler om selvkontroll. ;)

"In the future we're all good people". Når 1. mars kommer, er vi et annet menneske enn i slutten av januar. Se denne og tenk godt gjennom hvilken klokke du skal velge for OWGM 2022:

Dan Ariely er fantastisk til å formidle forskning på en folkelig måte.

 
Hej!
Ligger efter med att läsa ikapp inklusive förra årets tråd. Någon som minns - var det någon som körde en G-Shock DW-5610DN-9ER till slut förra året? Kanske @Derix vet? Är sugen på den i år.

IMG_9083.JPG


/B
 
Det är 40 dagar kvar tills mars och jag är redan nu stressad! Jag vill minnas att i april förra året skrev att jag kommer att delta igen 2022...och denna intention hade jag ännu några dagar sedan. Men aktiviteten i denna uppsnack-tråd fick mig att minnas stressen pga. de 1000tals inläggen och GIFsen i 2021 OWG tråden som är omöjliga att hänga med i om man inte tar semester typ hela månaden. Det tänker jag inte göra! Jag tänker heller inte plåga mig själv med en seriefigursklocka i 28mm eller dylikt;).

Jag inser dock att jag redan anmält mig själv till OWGM 2022 med att skriva detta inlägg:sorry: Fine, so be it. Men jag kommer att göra det på mina egna villkor! Jag kommer att välja en jävligt snygg och bra klocka (Expy,Speedy eller GS), jag kommer inte ens försöka läsa allt som skrivs i OWG tråden och jag kommer inte att posta en enda GIF!:cool:
Hear hear! Hela owgm håller på att bli en parad av clownklockor så bra att nån kör på något som faktiskt är ett ärligt försök till seriös owg klocka 🙂
 
Det är 40 dagar kvar tills mars och jag är redan nu stressad! Jag vill minnas att i april förra året skrev att jag kommer att delta igen 2022...och denna intention hade jag ännu några dagar sedan. Men aktiviteten i denna uppsnack-tråd fick mig att minnas stressen pga. de 1000tals inläggen och GIFsen i 2021 OWG tråden som är omöjliga att hänga med i om man inte tar semester typ hela månaden. Det tänker jag inte göra! Jag tänker heller inte plåga mig själv med en seriefigursklocka i 28mm eller dylikt;).

Jag inser dock att jag redan anmält mig själv till OWGM 2022 med att skriva detta inlägg:sorry: Fine, so be it. Men jag kommer att göra det på mina egna villkor! Jag kommer att välja en jävligt snygg och bra klocka (Expy,Speedy eller GS), jag kommer inte ens försöka läsa allt som skrivs i OWG tråden och jag kommer inte att posta en enda GIF!:cool:
Ingen tror dig! Det kommer sluta med en swatch och timmar av surfande på jobbet…..😘
 
@Staafen sluta leta i got your back :cool:
bra o ha.JPG

Frågetecken? Trodde vi hade tagit beslut på det här. Ska du börja krångla ändå?

BiodegradableOrangeAdouri-size_restricted.gif

Finns inte en chans att man klarar en månad med den där haha!
Hej!
Ligger efter med att läsa ikapp inklusive förra årets tråd. Någon som minns - var det någon som körde en G-Shock DW-5610DN-9ER till slut förra året? Kanske @Derix vet? Är sugen på den i år.

IMG_9083.JPG


/B

Den gick inte ens under manschetten på skjortan. 😄
Det är väldigt mycket ursäkter nu @Staafen. Dags att ta sig i kragen och välja någon av konstverken här ovanför. Led med exempel!
 
Hear hear! Hela owgm håller på att bli en parad av clownklockor så bra att nån kör på något som faktiskt är ett ärligt försök till seriös owg klocka 🙂
Håller med. Tycker det är kul med en mix men bara skämtklockor blir ju lite tradigt. Hade jag inte blivit ”tvingad” att köra swatchen hade jag nog testat något nytt ”seriöst” men som skiljer sig från vad jag har i samlingen idag. Får bli nästa år. Med det sagt uppskattar jag knasiga inskag också.
 
IMG_1516 (1).jpeg

Som synes svävar det kring plastklockor och träningsklockor under OWG i år. Hmmm ! Inte kommer det bli en plastklocka som kommer att sitta på handleden för min del och skulle det mot förmodan bli en "träningsklocka" så blir det möjligen denna. Den här Longines// ;););)
 
Senast ändrad:
funderar på att ta Daytonan från AD eller kanske AP:n som jag också blev erbjuden vad tror ni, det var bara en hake dom ville att jag skulle köpa en damklocka också men jag vill ju inte ha någon damklocka😂😇😂😇🤪🤪



:
 
Hear hear! Hela owgm håller på att bli en parad av clownklockor så bra att nån kör på något som faktiskt är ett ärligt försök till seriös owg klocka 🙂
Tycker du har en poäng här. Tanken från start var väl kanske att härdas lite tillsammans med en bra klocka för att motverka byten flera gånger om dagen. Clown klocka i en månad är kanske kul (?) men det är ju lite av en annan tävling. Man kan lika gärna köra nwg march isf.
 
Tycker du har en poäng här. Tanken från start var väl kanske att härdas lite tillsammans med en bra klocka för att motverka byten flera gånger om dagen. Clown klocka i en månad är kanske kul (?) men det är ju lite av en annan tävling. Man kan lika gärna köra nwg march isf.
Ja, utmaningen för mig är att som klocknörd pröva om jag klarar av att trivas med en och samma klocka i en månad. Vilken klocka hade jag seriöst valt ifall jag tvingades vara owg?

Sen håller jag med om att det är underhållande att man väljer knasiga klockor och utsätter sig för pinsamheter i det dagliga livet och delar med sig av det i tråden. Brukar vara bra energi :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp