• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppsnack inför 2022 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
...inte hahaha @Staafen kolla bifogad länk. Är faktiskt helt seriös (nåja). Kool konst även om det förmodligen är de dyraste handgjorda sekundvisarna i världen.
Insåg dock att det blev omedvetet roligt med ett litet gulligt "S" på mössan 😆
 
...inte hahaha @Staafen kolla bifogad länk. Är faktiskt helt seriös (nåja). Kool konst även om det förmodligen är de dyraste handgjorda sekundvisarna i världen.
Insåg dock att det blev omedvetet roligt med ett litet gulligt "S" på mössan 😆
Jag tycket faktiskt att det var en ganska rolig grej även om jag själv aldrig skulle ha det. Priserna kollade jag inte ens på men kan tänka mig att de tagit i från tårna.
 
  • Like
Reactions: v0n
Kommer det finnas någon sorts handikapp-klass för oss som av olika anledningar har väldigt mycket sämre förutsättningar att klara av en månad med bara en klocka?

Eller så tänker man på det som produktutveckling. Typ som när Lidingö Loppet började 15km lopp för lata/klena stackare.
Gummo min vän, det är ingen fara, vi tar hand om dig även med dina speciella behov. Du får alltid vara med oss kwela killar
 
Jag tycket faktiskt att det var en ganska rolig grej även om jag själv aldrig skulle ha det. Priserna kollade jag inte ens på men kan tänka mig att de tagit i från tårna.
Typ 5 lök för en sekundvisare, samtidigt duktigt limiterade och handgjorda by love. Han som driver det verkar dessutom ha en otroligt skön inställning (tycker jag).
 
Lätt att skratta när man är på listan :D
Vågar inte anmäla mig igen. En dubbelanmälan till OWGM låter som direkt diskvalificering. Har jag gjort något fel eller är anmälan överbelastad @Staafen @Berns ?

b312e0b4495f320293c9f5376787ad8d.gif
 
Och kanske extra poäng för dem som lämnar sin comfort zone vad gäller storlek?
9682823B-5435-46DB-9198-D2AE35F69E34.jpeg

Jag är beredd att låna ut min 19mm.

Nu snackar vi, är lätt på om du råkar sitta på något färggladare? 19mm känns spontant lagom manligt för min manlighet.
Då får du låna något i 50mm + av mig då?

Man kanske skulle låna ut den här till damen?

60mm i diameter.

Total storlek (inklusive kronskydd):
75*70*18

Väger ca 250g

20211225_123752.jpg
 
Har sett gjennom de man samler inn penger til i år: Maskrosbarn.

Man gjør seg sine tanker om hvor heldige mange av oss er, og at mange kan gjøre noe sammen. Alt må ikke være millions of dollars, fancy kjoler og piece uique watches.

Det er kjekt å føle på at mange med sunn klokkeinteresse kan gjøre noe sammen som ikke er spektakulært - men mer målrettet og viktig. Blir litt glad å vite at mange kommer til å slutte seg til OWG og bidra. Takk til @Berns og @Staafen som leder oss i rett retning og bruker sin dyrebare tid på å lede en gjeng klokkeidioter med hundre spørsmål trygt i mål. Og takk til gjengen på Klocksnack som gir muligheten via en etablert plattform.

:)
 
Har sett gjennom de man samler inn penger til i år: Maskrosbarn.

Man gjør seg sine tanker om hvor heldige mange av oss er, og at mange kan gjøre noe sammen. Alt må ikke være millions of dollars, fancy kjoler og piece uique watches.

Det er kjekt å føle på at mange med sunn klokkeinteresse kan gjøre noe sammen som ikke er spektakulært - men mer målrettet og viktig. Blir litt glad å vite at mange kommer til å slutte seg til OWG og bidra. Takk til @Berns og @Staafen som leder oss i rett retning og bruker sin dyrebare tid på å lede en gjeng klokkeidioter med hundre spørsmål trygt i mål.

:)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp