Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Glöm inte ’dyraste’ ocksåBara för att:
Östtysk brutal nationaromantik i kanske Sveriges I särklass bästa parkeringshus.
Blir nog Omega Seamaster Uggla för mig i år, för att se om de ska behållas eller säljas.
Vad är motsatsen till en grodklocka då?Marsklockan beställd! Väntar med att säga innan den kommit, utifall jag ändrar mig. Men kan säga att den är antitesen till förra årets haveri.
Om inte prislappen avskräcker nog så ser bandet ut som ett av de som förvandlas till konfetti om någon inom 100 meters radie så mycket som tänker på UV-ljus.Ha, ha - fant denne nå til salgs for 2500 kroner.
Swatch Watch Chronograph SCJ1OO "NEO WAVE" 1991 vintage original in mint condition . Very Rare
Det är ju sånt som gör det hela till en utmaningOm inte prislappen avskräcker nog så ser bandet ut som ett av de som förvandlas till konfetti om någon inom 100 meters radie så mycket som tänker på UV-ljus.
Det var samma som jag hade under OWG 2020, som jag sedan gav till @Denke och som nu är hos @burner.Ha, ha - fant denne nå til salgs for 2500 kroner.
Swatch Watch Chronograph SCJ1OO "NEO WAVE" 1991 vintage original in mint condition . Very Rare
Om inte prislappen avskräcker nog så ser bandet ut som ett av de som förvandlas till konfetti om någon inom 100 meters radie så mycket som tänker på UV-ljus.
Jag går i tankarna på en Glashütte också o panomatic lunar är ju läcker som fan men frågan är precis som du säger ifall den kanske mest hamnar i lådan. Det tror jag tyvärr skulle bli fallet för mig iaf. Funderar därför nu istället på sixties eller SeaQ i 39mm. Båda har samma väldigt vackra verk som iofs inte är lika speciellt som panomatic men riktigt vackra ändå. Dock har ju SeaQ solid baksida vilket i detta fall är trist. I valet mellan tråkig och användbar eller vacker pjäs skulle jag dock gå på tråkig. Om du har den där DJn tillräckligt ofta och länge kommer du att bygga en relation med den som ändå gör den speciell. Den känslan får man bara med klockor som hängt med länge och använts mycket.Glashütte har faktiskt en klocka för det också, Panomatic Inverse:
Lite för Avantgarde för min smak, men mycket trevlig.
Det som talar emot GO är dåligt vattentålighet, att det känns som en inomhusklocka medan datejusten kan bäras i badet, på stranden, i skogen etc.
Och inte minst att hjärtat säger Datejust, hjärnan säger Panomatic Lunar..
Jag är en ganska aktiv person, inget styrelseproffs, och gillar att kunna bära i stort sett alla klockor överallt (nästan iaf)..
men kanske gör jag för stor grej av det. Det kanske skulle gå bra. Men ändå. En repig boett på den där kanske inte är så snyggt?
Knappast självtesterna. PCR visar utslag långt efter men antingen testerna har låg känslighet ifht virusmängden i kroppen så ger den utslag skall du nog hålla dig hemma...Men testen kan ju visa positivt i flera veckor efteråt så det ska man inte göra och gå efter. 7 dagar karantän sen är du fri som en fågel. Själva satt vi i karantän julafton..
Med tanke på den dokumenterade proveniens denna klocka har bör den vara värd det dubbla. Vem vet. Kanske får bli en auktion i slutet av mars där pengarna går till maskrosbarn. Vi har nog lätt 100k bara där
Men du har den på dig i mars va?Med tanke på den dokumenterade proveniens denna klocka har bör den vara värd det dubbla. Vem vet. Kanske får bli en auktion i slutet av mars där pengarna går till maskrosbarn. Vi har nog lätt 100k bara där
Ja. Den kommer jag inte undan.Men du har den på dig i mars va?
Blir av nån lustig anledning även en Casio här.66 påmeldte i morges. Veldig mange er TBD.
Tar vi bort TBD og taster inn alle merker og ser kun på de av oss som har bestemt seg, er bildet slik:
Varför står samma märken flera gånger dock?66 påmeldte i morges. Veldig mange er TBD.
Tar vi bort TBD og taster inn alle merker og ser kun på de av oss som har bestemt seg, er bildet slik:
Finns nog en del TBR också66 påmeldte i morges. Veldig mange er TBD.
Den där kan man ändå rocka ett tag.OWG material (varför det finns kronograf-knappar har jag ingen aning om)
Den där vore oerhört smärtsam att bäraEller denna
Den av dom bör ju vara för att hoppaOWG material (varför det finns kronograf-knappar har jag ingen aning om)
Tänkte faktiskt samma sak, sjukt häftig.Den här måste ju bara nån köpa och bära på OWGM, vill se mer av den och det lilla slanka bandet på 36mm bredd
@Mr.JohanssonAvslutad - Vestal Monte Carlo *Prisbumpad*
Säljer denna udda fågel för att jag aldrig använder den. Slängde nyss i nya batterier (den drivs av två st, ett st batteri till den digitala delen och ett st batteri till den analoga delen) Med klockan följer låda, instruktionsbok samt en ställning till klockan. Obs! klockan är 45mm bred exkl...klocksnack.se