• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Uppsnack inför 2022 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Bara för att:
Östtysk brutal nationaromantik i kanske Sveriges I särklass bästa parkeringshus.

16433931446361908626372016024290.jpg


Blir nog Omega Seamaster Uggla för mig i år, för att se om den ska behållas eller säljas.
 
Senast ändrad:
IMG_5356.jpeg

Den här Lemaniklockan kommer inte sitta på handleden Owg march 2022.Då gjorde den sin tjänst 2021 OWG. Funder vidare vad ni skall ha på Er under en hel månad och om ni kommer våndas. Jag vet redan vad ni kommer se på min handled.Ett citat från ett "old reglemente" Obeslutsamhet och uraktlåtenhet att handla ligger en xxxx mera till last än misstag i fråga om val av medel." (Svenskt Arméreglemente, 1963) Ha,re gott och fundera vidare....//:pompus:
 
All snakket om Swatch litt tidligere i tråden, fikk meg til å søke etter Swatchklokkene jeg hadde på midten av 80-tallet. Hadde en helt sort med sorte visere, en hvit og en grå fra 1986 med visere som er rød, blå og gul. Fant den siste på nettet. Solgt for 2 år siden.

Hvor kjøper man vintage Swatch? Tips. :)

4f13f86c-5375-4941-9110-e2916cc3c1d1.jpeg
 
Ha, ha - fant denne nå til salgs for 2500 kroner.

Swatch Watch Chronograph SCJ1OO "NEO WAVE" 1991 vintage original in mint condition . Very Rare​


il_794xN.2872555020_p7vp.jpg
Det var samma som jag hade under OWG 2020, som jag sedan gav till @Denke och som nu är hos @burner. 😁

Om inte prislappen avskräcker nog så ser bandet ut som ett av de som förvandlas till konfetti om någon inom 100 meters radie så mycket som tänker på UV-ljus.

Jag hade samma på min och det såg likadant ut men var mjukt och fint helt utan tendenser att spricka eller vara torrt.

20200316_065809-01.jpeg
20200225_075316-01.jpeg
 
Glashütte har faktiskt en klocka för det också, Panomatic Inverse: DDFAE6D5-AB5B-4A2D-879E-68B5076BAFF4.jpeg

Lite för Avantgarde för min smak, men mycket trevlig.

Det som talar emot GO är dåligt vattentålighet, att det känns som en inomhusklocka medan datejusten kan bäras i badet, på stranden, i skogen etc.
Och inte minst att hjärtat säger Datejust, hjärnan säger Panomatic Lunar..
Jag är en ganska aktiv person, inget styrelseproffs, och gillar att kunna bära i stort sett alla klockor överallt (nästan iaf)..
men kanske gör jag för stor grej av det. Det kanske skulle gå bra. Men ändå. En repig boett på den där kanske inte är så snyggt?
Jag går i tankarna på en Glashütte också o panomatic lunar är ju läcker som fan men frågan är precis som du säger ifall den kanske mest hamnar i lådan. Det tror jag tyvärr skulle bli fallet för mig iaf. Funderar därför nu istället på sixties eller SeaQ i 39mm. Båda har samma väldigt vackra verk som iofs inte är lika speciellt som panomatic men riktigt vackra ändå. Dock har ju SeaQ solid baksida vilket i detta fall är trist. I valet mellan tråkig och användbar eller vacker pjäs skulle jag dock gå på tråkig. Om du har den där DJn tillräckligt ofta och länge kommer du att bygga en relation med den som ändå gör den speciell. Den känslan får man bara med klockor som hängt med länge och använts mycket.
 
Men testen kan ju visa positivt i flera veckor efteråt så det ska man inte göra och gå efter. 7 dagar karantän sen är du fri som en fågel. Själva satt vi i karantän julafton.. ✌🏽🎅🏼
Knappast självtesterna. PCR visar utslag långt efter men antingen testerna har låg känslighet ifht virusmängden i kroppen så ger den utslag skall du nog hålla dig hemma...
 
Det var samma som jag hade under OWG 2020, som jag sedan gav till @Denke och som nu är hos @burner. 😁



Jag hade samma på min och det såg likadant ut men var mjukt och fint helt utan tendenser att spricka eller vara torrt.

20200316_065809-01.jpeg
20200225_075316-01.jpeg
Med tanke på den dokumenterade proveniens denna klocka har bör den vara värd det dubbla. Vem vet. Kanske får bli en auktion i slutet av mars där pengarna går till maskrosbarn. Vi har nog lätt 100k bara där :D
 
Den här måste ju bara nån köpa och bära på OWGM, vill se mer av den och det lilla slanka bandet på 36mm bredd😍
@Mr.Johansson
 
Den här måste ju bara nån köpa och bära på OWGM, vill se mer av den och det lilla slanka bandet på 36mm bredd😍
@Mr.Johansson
Tänkte faktiskt samma sak, sjukt häftig.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp