• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppsnack inför 2023 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Men satans fan! Är det dags igen 🙄
Vettefan hur jag ska göra i år?! Kan göra det sjukt lätt för mig och ta 58:an i år igen, men hur kul är det när det är noll och ingen utmaning?! Vann ju med den både 2020 och 2022. 2021 vann jag med min Panerai men fick betala ett högt pris. Kärleken tog slut därefter så den emigrerade till Norge 😳
Jag har en livsstil som gör att dressare går fetbort som OWG, och gissningsvis för feg för att köra något extremt. Har någon tanke faktiskt och såhär initialt står det nog mellan två kvartsare. Men om inte 🤣-emojin är tillbaka (eller ett fullgott substitut) så skiter jag i allt! Avreggar mig och skänker klocklådan till myrornas
Du kan PMa mig när du är på väg till Myrornas…

1 månad med denna? 🤔

DBD9136D-86A5-43B3-B793-59C1456E320B.jpeg
Why not ! // 🧐 ( Trevlig klocka som ligger i någon låda här hemmavid ….)

Vettefan hur jag ska göra i år?! Kan göra det sjukt lätt för mig och ta 58:an i år igen, men hur kul är det när det är noll och ingen utmaning?! Vann ju med den både 2020 och 2022. 2021 vann jag med min Panerai men fick betala ett högt pris. Kärleken tog slut därefter så den emigrerade till Norge 😳
Jag har en livsstil som gör att dressare går fetbort som OWG, och gissningsvis för feg för att köra något extremt. Har någon tanke faktiskt och såhär initialt står det nog mellan två kvartsare. Men om inte 🤣-emojin är tillbaka (eller ett fullgott substitut) så skiter jag i allt! Avreggar mig och skänker klocklådan till myrornas
Lådan kan du skänka till myrorna men klockorna tar jag jag hand om🤣🤣🤣

Finns väl ingen livsstil som är för extrem för en dressare??? Det gäller bara att våga lite:D
Nja... förra året hade jag arvegods-klocka efter min pappa.
20210221_153900.jpg

Kändes sådär när man skulle meka med cyklar och byta däck.
Men det funkade iofs...
Lite som @Affe . Han räds ju inte grovjobb med finklockor.

Var är @Affe förresten..? Saknar både honom och @Husse .
Nån som kan hälsa till dem...?

Cartier Santos kanske? Någonstans mitt emellan. Körde ju en Santos-Dumont förra året. Gillade den men bristen på vattentäthet och tålighet gjorde den lite omständlig stundtals. Om jag inte haft Explorern hade en Santos varit perfekt.

Cartier Santos kanske? Någonstans mitt emellan. Körde ju en Santos-Dumont förra året. Gillade den men bristen på vattentäthet och tålighet gjorde den lite omständlig stundtals. Om jag inte haft Explorern hade en Santos varit perfekt.
Santos är typ nästa klocka på inköpslistan. Varit sugen på en i flera år men för tillfället ekar klockkontot oroväckande tomt 😔
OWG-mars 2024 kanske

Santos är typ nästa klocka på inköpslistan. Varit sugen på en i flera år men för tillfället ekar klockkontot oroväckande tomt 😔
OWG-mars 2024 kanske
För mig stod det mellan den eller en Explorer. Lite sugen på något från Cartier igen, men som sagt både avsaknaden på klockkontot och vattentäthet gör att det finns annat som får gå före.

För mig stod det mellan den eller en Explorer. Lite sugen på något från Cartier igen, men som sagt både avsaknaden på klockkontot och vattentäthet gör att det finns annat som får gå före.
Explorern är ju en av de absolut bästa owg-klockorna ever. Dessvärre är jag själv inte helt bekväm med 36mm utan skulle ”behöva” gå på 39:an. Men hands down en av mina absoluta favoritklockor!
Men du får väl sikta på en nyare Santos då med 100m wr 🤗

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp