• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppsnack inför 2023 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
I år har jag fått den äran att ta på mig läderklädrna igen och dela ut lavetter. Med mig kommer jag ha Alfred (@Back) som kan dela ut en bonuslavett här och där om man ens tänker tanken att byta klocka.

FckaHw8UE3QGqE9WTI2mntELXSntAp6vTw0t4MueB2Q.png

Vi har dessutom uppfunnit en sorts apparatur som känner av fusk och mygel så nu är vi redo.

1pnpm1.gif

I år har jag fått den äran att ta på mig läderklädrna igen och dela ut lavetter. Med mig kommer jag ha Alfred (@Back) som kan dela ut en bonuslavett här och där om man ens tänker tanken att byta klocka.

FckaHw8UE3QGqE9WTI2mntELXSntAp6vTw0t4MueB2Q.png

Vi har dessutom uppfunnit en sorts apparatur som känner av fusk och mygel så nu är vi redo.

1pnpm1.gif
Tål att nämnas: vissa av er har vi redan span på…

Ni vet vilka ni är…nanananana BATMAN BATMAN BATMAN BATMAAAAAN!

OWG och klocksamlande är totalt motsägelsefullt. Varför utsätta sig åt självspäkning och bara använda en enda klocka under en hel månad? Gillar man klockor ska dom användas (med eller utan plast). Att ha en klock samling på låt oss säga 30+ och inte använda dom är som att gå på systemet och köpa dyra viner som man sen spolar ner i slasken.
Jag är för bildandet av den inofficiella föreningen VVO (våga vägra OWG)
Många klockor varje dag :p

IMG_1010.JPG

OWG och klocksamlande är totalt motsägelsefullt. Varför utsätta sig åt självspäkning och bara använda en enda klocka under en hel månad? Gillar man klockor ska dom användas (med eller utan plast). Att ha en klock samling på låt oss säga 30+ och inte använda dom är som att gå på systemet och köpa dyra viner som man sen spolar ner i slasken.

IMG_1010.JPG
Det är ju precis det som är grejen. Ha många klockor och bara använda en under en månad. Jag har 30+ i min samling och den samlingen är underbar att återupptäcka den 1 mars…

Det är ju precis det som är grejen. Ha många klockor och bara använda en under en månad. Jag har 30+ i min samling och den samlingen är underbar att återupptäcka den 1 mars…
Jag kan förstå grejen men faktum är att det inte finns något aktivt motståndsrörelse mot OVG filosofin. Vist kan även jag under en längre period använda bara en klocka men när det är OVG vill jag byta så många gånger som möjligt under dagen.. bara för att retas ;)

IMG_1010.JPG
Otroligt trevlig låda.

IMG_1010.JPG
Missade du den här?

79243FD9-E08C-4CB8-A4D0-61603BD6D779.jpeg

Grattis! Vilken dyrgrip väljer du?

Jag kan förstå grejen men faktum är att det inte finns något aktivt motståndsrörelse mot OVG filosofin. Vist kan även jag under en längre period använda bara en klocka men när det är OVG vill jag byta så många gånger som möjligt under dagen.. bara för att retas ;)
”Motståndsrörelse mot OVG filosofin”?

Hur menar du nu? Antingen är man OWG och/eller med i OWG March - eller så är man inte det….

1675233159062.gif

IMG_1010.JPG
Jahapp och hur var det med att den som skriver i tråden....😃

Två wins i rad men sedan klantfailade jag förra året pga foto för ett klocksälj 🙈.
Alla tre försök hittills med GADA-aktiga modeller. I år funderar jag på att göra det åtminstone lite svårt utan att för den skull gå all in i plastträsket.
Troligen blir det Oris som får äran i år.
IMG_20230107_175044.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp