• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Uppsnack inför 2025 OWG-utmaning som traditionsenligt sker i mars

Troligtvis OWG klockan som kom idag , länk beställd så att det går att variera lite
IMG_8006.jpeg

Nästan fara för att man "åker dit", om man har en sån på armen. 🤔 Lite av ett vapen för gatustrid Så brott mot knivlagen, ...typ.
Konstaterade förra året att solur i Sverige i mars är ingen bra idé. Tror jag lyckades läsa av vad klockan (ungefär) var två gånger. Så inget solur för min del i år (tyvärr). Möjligtvis om någon kan lösa en sån här innan första mars: https://www.seiko-design.com/powerdesignproject2024/en/sunnyman.html

Självklart ska jag delta även i år!
Jag har den stora förmånen att med stormsteg närma mig den ökända 40-årsåldern (lugna, ett drygt år kvar) och har därför lagt mig till med diverse vanor och med dem en sån här:
1000014584.jpg

Hur illa jag än må tycka om estetiken, avsaknaden av mekanik, lipo-batterier och elände så kan jag inte längre leva utan datan den matar mig med 😢

Jag kanske får köra dubbelpipigt och rota fram något hemskt till högerhanden 🫡😅

Tillbaka
Topp