• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Känns som en onödig risk att bada med ett urverk för mer än 30k bara för att ;). Då ska man ju helst trycktesta innan sommaren, samt göra tätare service intervall på packningarna också. Skulle inte kalla det safequeen bettende, men jag kanske är en safequeen i förnekelse :D
Jag tycker Knutte 75s beskrivning låter exakt som en safequeen.
Använt den en stund på kvällen inomhus, vill ej bada med den etc.
Tror han behöver en knuff ut ur komfortzonen ;)
Såvida han inte funderar på försäljning av klockan inom en snar framtid ?
Däremot så är ett trycktest vettigt innan bad för att vara säker men det är ju en billig slant som man kan göra hos en lokal uris.

Däremot så är ett trycktest vettigt innan bad för att vara säker men det är ju en billig slant som man kan göra hos en lokal uris.
Instämmer, ett trycktest känns som den billigaste av försäkringar som man kan skaffa för att slippa huvudbry (nu är min BB av årets modell så jag skulle bli mäkta besviken om den inte höll måttet).
Den enda anledningen till att jag skulle undivka att dyka/bada med en vintage är för att det kan vara svårt att få tag på delar till denna. :)

Påtal om brons oris pointerdate: Har ni sett Fratello-versionen?
1626279423847.png

Trevligt och välbehövligt avsnitt i sommarvärmen.
Lyssnade mig till sömns inatt :)

Ger dig en utmaning Knutte75 att bada med din BB58 i sommar och Watchby10 får vara vittne till händelsen.
Du behöver komma UR safequeen stadiet och njuta av dess potential fullt ut :cool:

Ska vi säga så ?

Keep up the good work!
Haha, bad kan det bli - men i sötvatten i så fall, och max 1 meters djup, typ :cool:

Utmaningen antagen!

Känns som en onödig risk att bada med ett urverk för mer än 30k bara för att ;). Då ska man ju helst trycktesta innan sommaren, samt göra tätare service intervall på packningarna också. Skulle inte kalla det safequeen bettende, men jag kanske är en safequeen i förnekelse :D
Helt med på hur du tänker! ;)

Påtal om brons oris pointerdate: Har ni sett Fratello-versionen?
1626279423847.png

Den där skojar man inte bort, cool! Precis som grönt gör sig vinrött väldigt bra med brons (och ett lite "roughare" nato). Snygg.

Haha, bad kan det bli - men i sötvatten i så fall, och max 1 meters djup, typ :cool:

Utmaningen antagen!
Bra då säger vi det :)
1 meters bad är ett babystep i rätt riktning och en utveckling.
Optimalt vore om Watchby10 kunde göra en ljudupptagning så vi lyssnare kan ta in hela den traumatiska upplevelsen ;)

Kan krydda utmaningen med att skulle du göra ett dyk i saltvatten så swishar jag in en slant till BCF 🤠 Med dyk menar jag själva hoppet i vattnet och inte med tuber, även om det också vore coolt.

Optimalt vore om Watchby10 kunde göra en ljudupptagning så vi lyssnare kan ta in hela den traumatiska upplevelsen ;)

Kan krydda utmaningen med att skulle du göra ett dyk i saltvatten så swishar jag in en slant till BCF 🤠 Med dyk menar jag själva hoppet i vattnet och inte med tuber, även om det också vore coolt.
Tycker att KS kan bistå med kris och terapi sedan, förslagsvis för öppen ridå ;)

Hahaha, ni är för roliga :) Börjar vi snacka pengar till BCF är det klart jag inte backar. Watchby10 får filma så lägger vi den på Insta till allmän beskådan. Kommer nog bli lite av en ”klickraket”?! Vi återkommer så fort vi får till detta, kul!

Helt relevant kommentar, men just när det gäller Tudor kanske man borde göra ett undantag? 🤔😃
Skulle tro att din BB58 tål saltvatten också 💪
Men klokt, som ni sa i senaste podden, att spola av efteråt. 👍
Sen skall jag också erkänna att jag inte heller tar mina mest exklusiva dykare till stranden. Badar mycket från klippor och simmar i saltvatten. Då är tex SKXen mitt självklara val.

Har lyssnat igenom nästan alla era avsnitt, mkt underhållning och trevlig ton 👍
Har självklart inte missat er "diss" till både Panerai, brons, stora klockor och rädslan 🤔 att bada med dykare som klara 100tals metrar... Så jag tänkte att jag måste bjuda på en riktig mardröms bild 😎☀️
Panerai, brons, 47mm som dessutom får bada 😍
AC3095B3-86E8-4AFF-AB91-C90C8179D1B0.jpeg

Peter bad blir det sol ☀️
14479F6F-40FC-4AB1-85BF-F31B1A8EEB18.jpeg

Har lyssnat igenom nästan alla era avsnitt, mkt underhållning och trevlig ton 👍
Har självklart inte missat er "diss" till både Panerai, brons, stora klockor och rädslan 🤔 att bada med dykare som klara 100tals metrar... Så jag tänkte att jag måste bjuda på en riktig mardröms bild 😎☀️
Panerai, brons, 47mm som dessutom får bada 😍
AC3095B3-86E8-4AFF-AB91-C90C8179D1B0.jpeg

Peter bad blir det sol ☀️
14479F6F-40FC-4AB1-85BF-F31B1A8EEB18.jpeg
Haha, underbart! 👍 Grymt snygg klocka! Vi har nog egentligen inte dissat vare sig brons som sådant, eller Pannor, mer uttryckt att de (för oss iaf) har sina begränsningar. Jag önskar själv att jag hade handleder att bära upp en panna, men genetiken ville inte så 😢 Däremot har du (vad gäller mig) helt rätt ang badrädslan. Men jag jobbar på det, ivrigt påhejad av lyssnarna 👍 Kul att du gillar det vi gör, hoppas du hänger med framåt också!

Senast ändrad:
Haha, underbart! 👍 Grymt snygg klocka! Vi har nog egentligen inte dissat vare sig brons som sådant, eller Pannor, mer uttryckt att de (för oss iaf) har sina begränsningar. Jag önskar själv att jag hade handleder att bära upp en panna, men genetiken ville inte så 😢 Däremot har du (vad gäller mig) helt rätt ang badrädslan. Men jag jobbar på det, ivrigt påhejad av lyssnarna 👍 Kul att du gillar det vi gör, hoppas du hänger med framåt också!
Jag hänger med 👍
Alt jag skrev var med glimten i ögat men det förstod du, roligt med variation och alla har vi våra preferenser på stort/litet fult/fint osv och allt har åtminstone för mig förändrats över tid så jag har slutat använda några ord , bla "aldrig" och "keeper" 😊

Jag hänger med 👍
Alt jag skrev var med glimten i ögat men det förstod du, roligt med variation och alla har vi våra preferenser på stort/litet fult/fint osv och allt har åtminstone för mig förändrats över tid så jag har slutat använda några ord , bla "aldrig" och "keeper" 😊
Jag var helt med på det - på sig själv känner man andra, typ :) Klokt att ta bort vissa ord. Får se vilket vi slutar med först!

Kul avsnitt. Ser brons lite som en subkultur. Inget måste i lådan men kul att ha. Hade en Armida A8 jag saknar. Den var skön.

Apropå klockor och bröllop var det en här som skulle gifta sig och funderade på en Tag Heuer. Mitt svar var ”Funkar om du skall gifta dig i shorts och t-shirt”. Han blev jättesur och jag skäms fortfarande över det svaret. Senare hade en annons på en klocka men svarade inte ens på mitt PM.

Förlåt.
1627153797085.jpeg

Tillbaka
Topp