• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Kul avsnitt. Ser brons lite som en subkultur. Inget måste i lådan men kul att ha. Hade en Armida A8 jag saknar. Den var skön.

Apropå klockor och bröllop var det en här som skulle gifta sig och funderade på en Tag Heuer. Mitt svar var ”Funkar om du skall gifta dig i shorts och t-shirt”. Han blev jättesur och jag skäms fortfarande över det svaret. Senare hade en annons på en klocka men svarade inte ens på mitt PM.

Förlåt.
1627153797085.jpeg
Hahaha! Så mycket roligt att kommentera här 😂 Vi börjar med att brons som subkultur är genialiskt som sammanfattning av hela fenomenet. Bra där! Vad gäller TAG var det ett väldigt roligt och elakt svar och reaktionen var väl också både väntad och rimlig kanske? Tror du svarat annorlunda efter att du lyssnat på vårt kommande avsnitt 👊😅 Hoppas vi hörs vidare, vore intressant att höra om vi lyckas få dig att tycka att åtminstone jeans och piké skulle kunna passa till bröllopsklockan 😎

Hahaha! Så mycket roligt att kommentera här 😂 Vi börjar med att brons som subkultur är genialiskt som sammanfattning av hela fenomenet. Bra där! Vad gäller TAG var det ett väldigt roligt och elakt svar och reaktionen var väl också både väntad och rimlig kanske? Tror du svarat annorlunda efter att du lyssnat på vårt kommande avsnitt 👊😅 Hoppas vi hörs vidare, vore intressant att höra om vi lyckas få dig att tycka att åtminstone jeans och piké skulle kunna passa till bröllopsklockan 😎
Jag har släppt på prestigen och kan tillochmed ha bruna skor efter klockan sex.
Hade frack och farsfars fars Longines fickur när jag gifte mig. Idag hade jag nog kunnat tänka mig ett dressur men har fortfarande svårt med dykare till långärmad skjorta.
Angående svaret ångrade jag mig ganska snart men det var ju liksom försent.

Är verkligen ett nöje att lyssna på er podd, känns mer genuin för mig som enbart gillar klockor men kanske inte kan så mycket. Gillar verkligen att det inte är ”högtravande”. Keep up the good work🎉🎉

Känner att det är oroväckande tyst nu…. dags för en dokumenterad uppdatering om hur det gick med dopp/dop med klocka? Djup? Salt, sött, bräckt? Morgon eller kväll? Trauma, höll klockan? Ja frågorna är många…… :D

Senast ändrad:
Är verkligen ett nöje att lyssna på er podd, känns mer genuin för mig som enbart gillar klockor men kanske inte kan så mycket. Gillar verkligen att det inte är ”högtravande”. Keep up the good work🎉🎉
Tack så hemskt mycket, det är precis där vi vill vara 👍 Hoppas du hänger med oss framåt också!
Känner att det är oroväckande tyst nu…. dags för en dokumenterad uppdatering om hur det gick med dopp/dop med klocka? Djup? Salt, sött, bräckt? Morgon eller kväll? Trauma, höll klockan? Ja frågorna är många…… :D
Inte vara orolig nu. Vi har lite logistikproblem för tillfället dock då vi inte synat våra resor på ett poddoptimalt sätt 🙈 Men innehållet är på plats så räkna med något i början av v 31 😃 Då blir det @Fisherking s favvomärke TAG Heuer för hela slanten, som uppdatering på semester, badklockor m.m 👍

Då blir det @Fisherking s favvomärke TAG Heuer för hela slanten, som uppdatering på semester, badklockor m.m 👍
Haha, du gör såklart rätt, men jag kan helt inte förmå mig till att bada med den. Den känns fortfarande för ny och "orörd" för så
Nytt sommaravsnitt ute nu, där vi djupdyker (men inte med Tudorn!) i brons, seikomoddar, 10bys fäbless för pastellrosa urtavor, m.m.
Haha, bad kan det bli - men i sötvatten i så fall, och max 1 meters djup, typ :cool:
Tag Heuer? Vafalls? :oops:Inga rökridåer nu….😅

Okej, nu är det gjort:

file:///var/mobile/Library/SMS/Attachments/3e/14/E4279FED-C5D8-46EB-8457-B3DD7CEE40A9/IMG_0177.MOV

Verkar ha gått bra 😃👍 @Cosmo - bara att Swisha på 😎

Okej, nu är det gjort:

file:///var/mobile/Library/SMS/Attachments/3e/14/E4279FED-C5D8-46EB-8457-B3DD7CEE40A9/IMG_0177.MOV

Verkar ha gått bra 😃👍 @Cosmo - bara att Swisha på 😎
Det var på tiden :cool:

2 frågor:

Hur gör jag för att ta del av videon ?
Provade att klistra in i webläsaren men det funkade ej.

Och sist men inte minst hur kändes det ? :nailbiting:

Det var på tiden :cool:

2 frågor:

Hur gör jag för att ta del av videon ?
Provade att klistra in i webläsaren men det funkade ej.

Och sist men inte minst hur kändes det ? :nailbiting:
Försökte bifoga en film från telefonen här, men löste det inte?! Vet ni hur? 🤔
Och det kändes helt okej faktiskt - man får bara kasta sig ut och hoppas på att grejerna håller vad de lovar 😎

Försökte bifoga en film från telefonen här, men löste det inte?! Vet ni hur? 🤔
Och det kändes helt okej faktiskt - man får bara kasta sig ut och hoppas på att grejerna håller vad de lovar 😎
Går det att köra via instagram kanske ?
Ska bli spännande att se videon och det verkar som att en utveckling har skett i din klockresa :)

Jag har släppt på prestigen och kan tillochmed ha bruna skor efter klockan sex.
Hade frack och farsfars fars Longines fickur när jag gifte mig. Idag hade jag nog kunnat tänka mig ett dressur men har fortfarande svårt med dykare till långärmad skjorta.
Angående svaret ångrade jag mig ganska snart men det var ju liksom försent.
Helt rätt, den där skoregeln är ju lika stendöd som "inga vita byxor efter labor day", typ :) Förstår däremot din kamp med dykarna, mitt tips där är att gå på de lite nättare, mer "dressade" dykarna, som (för att nämna någon, helt slumpvis) Black Bay 58 :cool: och/eller slänga på ett läder eller mockaband. Låt Breitling Avengern och Pannasubben ligga till andra tillfällen...typ. Men det har du såklart redan listat ut. Du verkar ju vara med i matchen :)

Tack så hemskt mycket, det är precis där vi vill vara 👍 Hoppas du hänger med oss framåt också!

Inte vara orolig nu. Vi har lite logistikproblem för tillfället dock då vi inte synat våra resor på ett poddoptimalt sätt 🙈 Men innehållet är på plats så räkna med något i början av v 31 😃 Då blir det @Fisherking s favvomärke TAG Heuer för hela slanten, som uppdatering på semester, badklockor m.m 👍
Okej.
Tack vare er har jag insett att det är en begränsning att inte gilla vissa klockmärken så har därför köpt en bättre begagnad Tag Heuer Aquaracer.

Har inte fått den än men återkommer i ämnet.

Okej.
Tack vare er har jag insett att det är en begränsning att inte gilla vissa klockmärken så har därför köpt en bättre begagnad Tag Heuer Aquaracer.

Har inte fått den än men återkommer i ämnet.
Oj, spännande! Ska bli kul att höra vad du tycker, har noterat en ganska sval inställning till de där på forumet så kul att få din input på den 👍

Go lyssning och skönt gafflande som vanligt. Instämmer med att Heuer är den mer intressanta. Det som slog mig när ni nämnde lite fördomar mot Tag är att det beskrev mer mina fördomar mot Breitling.
…..sedan kanske man får vara glad att ni i förvirringen inte drog in Alfred E. Neuman utan höll er till Paul. ;)
1628145811651.jpeg

Go lyssning och skönt gafflande som vanligt. Instämmer med att Heuer är den mer intressanta. Det som slog mig när ni nämnde lite fördomar mot Tag är att det beskrev mer mina fördomar mot Breitling.
…..sedan kanske man får vara glad att ni i förvirringen inte drog in Alfred E. Neuman utan höll er till Paul. ;)
1628145811651.jpeg
Tack för det 🙏 Håller med om att mycket av det vi sade stämmer på Breitling också, men jag kan nog uppleva att TAG får ännu mer "rynka på näsan" än Breitling, mycket gissar jag på grund av att de har varit så svajiga i sitt utbud med Formula 1-serien och annat? Att vi slapp Neumann var nog ren tur - man vet aldrig hur kopplingarna går i Watchby10s hjärna 😂

Ni har missat storheten i Grand Carrera, tror ni behöver testa den live😬
Fullt möjligt, vi får nog ta en liten butikssväng och testa av lite av det vi pratat om och se om vi får anledning att ändra oss :) Men som sagt, tekniskt imponerande och bra kvalitet - yes! Tilltalande visuellt - njae. Men som sagt, vi får kanske anledning att återkomma! ;)

Fullt möjligt, vi får nog ta en liten butikssväng och testa av lite av det vi pratat om och se om vi får anledning att ändra oss :) Men som sagt, tekniskt imponerande och bra kvalitet - yes! Tilltalande visuellt - njae. Men som sagt, vi får kanske anledning att återkomma! ;)
Do it! Är ren kärlek..Rolex slängs bort kärleken till Grand Carrera består😘 skall vara en Grand Carrera Calibre 17 RS👍

Tillbaka
Topp