• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Älskar, älskar, älskar SBGM221. Den är så sjukt snygg och dubbelt så snygg i verkligheten. Sitter förvånansvärt bra för att vara 39.5mm utan bezel, känns mer som en 38mm.
22CC8EB0-AB22-41C6-8CAD-0BD95EEA4AAD.jpeg
Kan bara instämma. Gillar de lite kortare bandhornen, ibland kan GS dra iväg lite. Som sagt klämde lite på den för två år sedan och det kom lite annat emellan. Men nu kanske det är dags? :)

Kunde inte hålla mig när jag ändå höll på och bytte band. Vill så gärna ha en länk till speedyn men har inte fått tummen ur. Så vad tycker ni om denna fullösningen? Hemsk eller mardröm? 😂
4EAE37FE-22AA-41F3-BD1A-B1E818A5659E.jpeg
7E5DC1C5-D898-425D-8F7A-C18C16BC20E2.jpeg

@ArtVandelay
Har du kollat på Uncle Seiko länkarna? Har själv en på min speedy och tycker om den väldigt mycket. Jag har US1450-länken, men de har även US1171 vilket är den som jag tror ska efterlikna originallänken till din speedy referens. De har även tagit fram kopior på länken till den nyaste Speedyn, rätt sugen på att testa den också.

@ArtVandelay
Har du kollat på Uncle Seiko länkarna? Har själv en på min speedy och tycker om den väldigt mycket. Jag har US1450-länken, men de har även US1171 vilket är den som jag tror ska efterlikna originallänken till din speedy referens. De har även tagit fram kopior på länken till den nyaste Speedyn, rätt sugen på att testa den också.
Har kollat en del på US men min inre klocksnobb säger att det kommer kännas fel med aftermarket, men å andra sidan så kommer det dröja länge innan jag vill punga ut 6500kr för en rasslig 1171 bara för att det är en äkta Omega.

Ska vänta lite till i hopp om att det kommer ut en här på KS till ett humant pris. Men annars blir det nog en US, har bara hört gott om dom inklusive dina lovord.

Har kollat en del på US men min inre klocksnobb säger att det kommer kännas fel med aftermarket, men å andra sidan så kommer det dröja länge innan jag vill punga ut 6500kr för en rasslig 1171 bara för att det är en äkta Omega.

Ska vänta lite till i hopp om att det kommer ut en här på KS till ett humant pris. Men annars blir det nog en US, har bara hört gott om dom inklusive dina lovord.
Ja asså.. Förstår vad du menar och hade nog hållit med mer för något år sedan. Nu tog jag av originallänken på DJ'n och satt på ett Hirsch-band direkt. Har även originallänk till Speedyn men föredrar Uncle Seiko länkarna. Vetskapen om att 'man har' originallänk är såklart trevlig, men tycker inte det bör stoppa dig från att bära den på en Uncle Seiko. Du kan ju köpa en Uncle Seiko-länk och bära den, och dagen en passande originallänk kommer upp på marknaden kan du köpa den och lägga den i en låda.

Min rekommendation vore att köpa en Uncle Seiko länk här på forumet, då slipper man importavgifter och går generellt sett att få lite billigare också. Jag använder aldrig min Speedy längre så är du sugen på en US länk kan du höra av dig och kanske få köpa den. Så länge man köper till rätt pris är de ganska enkla att få tillbaka pengarna på också.

Borde bli branschstandard framöver tycker man. Alla som suttit och svurit med en länk med alldeles för små "losstagningshål" och sluntit med verktygen i ständig rädsla för att repa favoritklockan vet exakt vad vi menar 😅 Vill minnas att Tusenö har detta på Shellback också. Microbrandsen går i bräschen! 👏

Borde bli branschstandard framöver tycker man. Alla som suttit och svurit med en länk med alldeles för små "losstagningshål" och sluntit med verktygen i ständig rädsla för att repa favoritklockan vet exakt vad vi menar 😅 Vill minnas att Tusenö har detta på Shellback också. Microbrandsen går i bräschen! 👏
Amen to that 🙏
Förutom länk så kör jag enbart med quick release straps nuförtiden.
Himla smidigt.

Hoppas även det blir mer vanligt med easy adjustment on the fly på länkar.
Visst har väl Tusenö det med på sin Shellback ?
Kan irritera mig att ex Tudor har det på sin BB58 Bronze men inte på övriga BB58 modeller. Varför inte uppdatera och göra det på fler modeller när dom uppenbarligen har tekniken för det 🤷‍♂️ Smacka på en högre prislapp och gör det bra istället för halvdant. My two cents 🤔

Tillbaka
Topp