• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Kul avsnitt och spännande att se hur det ändrat sig. Kände igen mig i TT tankarna. Har ännu inte skaffat en men innan klocknerderiet kändes TT som tillbaks till 80-talet. Men just Santos TT är riktigt fin och skulle någon gång i framtiden kunna tänka mig Explorer TT som komplement till min vanliga Explorer. Instämmer med att BB36 TT har de lyckats bra med. Den är riktigt fin. Eller varför inte gå på helguldaren som Michael Douglas bar i Wall Street? Riktigt F*U kapital och "dad core" vibbar på den :cigar:
Tack för feedbacken och alla roliga tips! Tennby skulle lätt kunna gå åt det hållet, själv känner jag att brons i nuläget är min "extrem" :) Men who knows?!
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Härlig självrannsakan och jag gillar hållet som @Watchby10 är på väg åt ;)
Kan varmt rekommendera en CW om du vill ha något som hämtar inspiration från OPn men som ändå står på egna ben.
Keep up the good work!
1668424539814.jpeg
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Kul avsnitt.
Känner precis som er. När jag skulle köpa min första Rolex skulle det absolut inte vara en TT. Så vad blev det?, en gubbrolle TT Datejust. Något år senare hade jag köpt tre TT Datejust. (på den tiden man kunde hitta dom runt 10Kkr).

Just nu funderar jag på en bättre quartz kronograf. Dom mekaniska är för dyra att serva och själva tidtagningen använder man ju sällan ändå. Ändå sitter man och scrollar på mekaniska varianter.
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Ja logik och klocksamlande förhåller sig till varandra på samma sätt som män och kvinnor enligt Strindberg: "De är två parellella linjer och det ligger i parallella linjers natur att de aldrig mötas" 🤓
 

Rooster91

Panerai
Vill bara flika in att jag uppskattar podden!
Svåra år och svårt att sova ibland men då kan man dra på er podd och distrahera sig lite.
Tycker ni gör det bra! :)
 

Knutte75

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Kungsbacka represent😎

Tack för ett nytt bra avsnitt!
Får försöka göra någon hemlig klockhälsning om jag springer på er på stan👋😃
:) Eller så ger du dig tillkänna! Som sagt, vi letar efter klockkompisar med ljus och lykta. Lyckan hade ju varit om vi var tillräckligt många för en GTG i KBA, vilken grej! 🥳
 
Topp