• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Kul avsnitt!

Ska bli intressant att se vad för nytt som kommer in under 2023 för er.
Jag gissar på att det ej kommer finnas någon Rolle kvar hos Ursnyggt gubbarna ;)
Jag tror @Knutte75 att du kommer uppleva Tudor GMTn som stor och klossig men det är klart du ska prova för att stilla nyfikenheten.
Lever på hoppet om att det ska komma en sådan i BB58 format framledes.
Om det sker så
1671987014480.gif

Bra tips till @Watchby10 ang TT Explorern.
Jag är dock själv nyfiken på BB36 i TT och med T-fit samt uppgraderat urverk så känns den som ett riktigt bra alternativ.
Dock lär Explorern hålla andrahandsvärdet bättre om det skulle vara en faktor.

Kan varmt rekommendera någon av dessa Tudors om nyfikenheten smyger sig på :)

IMG_7346.jpeg

Keep up the good work och God Fortsättning! 🥳

Härligt avsnitt, tackar för skön underhållning som vanligt!
Tänkte på att du @Knutte75 är sugen på en vit Omega Seamaster. Det var samma här, och jag for glatt iväg till Franks Ur och provade den. Nu har jag iofs redigt klena handleder men den var topptung och hög, satt riktigt dåligt, gissa om jag blev besviken. Men - så testade jag Bondvarianten i titan, och jösses vad den satt perfekt! Lätt och fin, härlig milaneselänk och betydligt lägre profil. Testa den vetja! Iofs dyr som attan, men grym!
Och @Watchby10, jag är fortfarande spekulant på din härligt orange'a San martin, men nu stillar jag snart mitt sug med en Orange Seiko GMT tror jag!

Kul avsnitt!

Jag gissar på att det ej kommer finnas någon Rolle kvar hos Ursnyggt gubbarna ;)
Jag tror @Knutte75 att du kommer uppleva Tudor GMTn som stor och klossig men det är klart du ska prova för att stilla nyfikenheten.
Om det sker så
1671987014480.gif

Jag är dock själv nyfiken på BB36 i TT och med T-fit samt uppgraderat urverk så känns den som ett riktigt bra alternativ.

IMG_7346.jpeg

Vilka pjäser! Du måste vara super-VIP på Tudor hos din handlare?!? :cool:

Funderade på reflektionen som ni hade angående BB Pro och tjockleken i avsnittet.
Kom att tänka på det @Knutte75 att din Sinn 356 är kortare lug to lug än Pro och snäppet högre tom.
Men den känns väl ej som en cylinder eller tunna på handleden ? ;)
Jag tycker att Pro är en av dom mer bekväma dinkor jag haft och vare sig märker eller känner av tjockleken utan upplever den mer som välbalanserad.
Men smaken är väl delad där och just tjockleken har diskuterats flitigt i olika forum.

Senast ändrad:
Roligt avsnitt! Jag brukar dock somna efter en stund så jag kan ha missat en del..
Övervägdes det att skaffa en vit seamaster? Minns jag fel eller vart inte den modellen dissad tidigare i podden? Kul hur man ändrar smak det händer mig hela tiden i den här hobbyn.
Den gamla seamastern som brosnan hade har de skönaste dimensionerna!

Kul avsnitt!

Om det sker så
1671987014480.gif

IMG_7346.jpeg

Den duon är ju inte fel vi är väl flera som har samma duo eller hur @Cosmo

Funderade på reflektionen som ni hade angående BB Pro och tjockleken i avsnittet.
Kom att tänka på det @Knutte75 att din Sinn 356 är kortare lug to lug än Pro och snäppet högre tom.
Men den känns väl ej som en cylinder eller tunna på handleden ? ;)
Jag tycker att Pro är en av dom mer bekväma dinkor jag haft och vare sig märker eller känner av tjockleken utan upplever den mer som välbalanserad.
Men smaken är väl delad där och just tjockleken har diskuterats flitigt i olika forum.
Du har rätt, som oftast, men det ÄR ändå så att jag (motvilligt) tycker att Sinns enda nackdel just är höjden. Det är inget problem, men klockan hade varit ändå snyggare och välbalanserad om den varit 2 mm lägre 😅 Det är dock inget som skulle hindra mig från att testa en BB Pro...👍

Du har rätt, som oftast, men det ÄR ändå så att jag (motvilligt) tycker att Sinns enda nackdel just är höjden. Det är inget problem, men klockan hade varit ändå snyggare och välbalanserad om den varit 2 mm lägre 😅 Det är dock inget som skulle hindra mig från att testa en BB Pro...👍
I know ;)
Våga lägga era klocklöften nu för 2023 så kan vi skratta gott tillsammans sen när dom bryts 😊

Tillbaka
Topp