• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

Dags för nytt avsnitt?
Lyssnade pÄ lite gammalt nÀr ni snackade Rolex. Precis som mÄnga andra var ni ju ocksÄ skeptiska till Rolex i början men ÀndÄ rÀtt nöjda efter att ha köpt era.
About effing time snackade pratade i senaste avsnittet ocksÄ om just detta och hur man efter att ha Àgt en Àndrat instÀllning.
Skulle vara intressant att höra era reflektioner och hur GMT’n och Explorer II:an Ă€ndrat er syn pĂ„ Kronan och Ă€ven ev andra mĂ€rken för den delen(?).

Senast Àndrad:
Dags för nytt avsnitt?
Lyssnade pÄ lite gammalt nÀr ni snackade Rolex. Precis som mÄnga andra var ni ju ocksÄ skeptiska till Rolex i början men ÀndÄ rÀtt nöjda efter att ha köpt era.
About effing time snackade pratade i senaste avsnittet ocksÄ om just detta och hur man efter att ha Àgt en Àndrat instÀllning.
Skulle vara intressant att höra era reflektioner och hur GMT’n och Explorer II:an Ă€ndrat er syn pĂ„ Kronan och Ă€ven ev andra mĂ€rken för den delen(?).
😅 alltid dags för nytt avsnitt! Vi hĂ„ller pĂ„ och planerar. HĂ„ll i och hĂ„ll ut! Vi har ju touchat vid detta tidigare men kanske inte djupdykt...bra tips! 🙏 NĂ€sta helg ska vi ha en "klockstation" pĂ„ en femtioĂ„rsfest - lĂ€r nog ge upphov till en del stoff att avhandla i podden sen 👍

😅 alltid dags för nytt avsnitt! Vi hĂ„ller pĂ„ och planerar. HĂ„ll i och hĂ„ll ut! Vi har ju touchat vid detta tidigare men kanske inte djupdykt...bra tips! 🙏 NĂ€sta helg ska vi ha en "klockstation" pĂ„ en femtioĂ„rsfest - lĂ€r nog ge upphov till en del stoff att avhandla i podden sen 👍
"Klockstation"..... Ă€r det typ som fiskdamm fast ni ger bort klockor? 😍

Trevlligt avsnitt! Alltid trevlig med nya infallsvinklar. Saknar fortfarande video sÄ jag kan se alla modeller direkt utan att googla sÄ att sÀga.

Lyssnade pÄ senaste avsnittet om Certina under kvÀllspromenaden.
SuverÀnt bra poddavsnitt som vanligt! Finns mycket fina Certina, inte minst vintage.
Bjuder pÄ en bild pÄ min Certina Blue Ribbon, alla VolvoanstÀllda fick en sÄn vid 50-Ärsjubileet 1977. Klassisk sport-stÄl i 36 mm.
Minst tre rÀtt @Knutte75 :
BlÄ tavla, oyster-lÀnk och datum!
E5945B56-E610-4977-8A81-D466037CC318.jpeg

32F6D186-B3D5-41E9-9673-90D04B067213.jpeg

Trevlligt avsnitt! Alltid trevlig med nya infallsvinklar. Saknar fortfarande video sÄ jag kan se alla modeller direkt utan att googla sÄ att sÀga.
Skit i att googla, det viktigaste finns pÄ vÄrt Insta. Oftast :cool: Video Àr för stort steg för oss just nu. Men man ska aldrig sÀga aldrig...

Vilken utmÀrkt sÀljkanal det blev för min Pluto som omnÀmndes i podden :D. Tog inte mÄnga timmar efter release innan det började trilla in DM:s.

Tack! Betyder det att du tröttnat pĂ„ oss dock? Vi som Ă€r sĂ„ roliga?! :oops: đŸ„ł ;) SkĂ€mt Ă„sido sĂ„ Ă€r vi alltid pĂ„ span efter intressanta personer, sĂ„ ni fĂ„r gĂ€rna höra av er och tipsa!
Det finns ju en hel del inbitna Cartier anvÀndare i den trÄden. Varför inte kombinera med nÄgon av dem i Cartier avsnittet?

Dags för lite sjĂ€lvrannsakan och helikopterperspektiv! 😅👊
Kul avsnitt och spÀnnande att se hur det Àndrat sig. KÀnde igen mig i TT tankarna. Har Ànnu inte skaffat en men innan klocknerderiet kÀndes TT som tillbaks till 80-talet. Men just Santos TT Àr riktigt fin och skulle nÄgon gÄng i framtiden kunna tÀnka mig Explorer TT som komplement till min vanliga Explorer. InstÀmmer med att BB36 TT har de lyckats bra med. Den Àr riktigt fin. Eller varför inte gÄ pÄ helguldaren som Michael Douglas bar i Wall Street? Riktigt F*U kapital och "dad core" vibbar pÄ den :cigar:

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp