• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

OBS! Missa inte Svenska Klockkanalens live stream idag 30/12 21:00! Kanske finns det ett par bekanta poddare med... ;)

Kolla hans YouTube/Insta ang. mer info. Vi ses! 🙏
SpÀnnande!
Ska se till att korka upp och sitta klistrad tills dess.
NyÄrspresent till dig sjÀlv hÀr @Knutte75 :)

SpÀnnande!
Ska se till att korka upp och sitta klistrad tills dess.
NyÄrspresent till dig sjÀlv hÀr @Knutte75 :)
Tack @Cosmo - alltid lika vĂ€nlig đŸ€© MĂ„ste nog tyvĂ€rr sĂ€lja Batman först i sĂ„ fall, försöker jobba med oförĂ€ndrad kostnadsmassa 2023 :cool: Sen vill jag absolut ha den pĂ„ originallĂ€nken, men tack för tips!

Tack @Cosmo - alltid lika vĂ€nlig đŸ€© MĂ„ste nog tyvĂ€rr sĂ€lja Batman först i sĂ„ fall, försöker jobba med oförĂ€ndrad kostnadsmassa 2023 :cool: Sen vill jag absolut ha den pĂ„ originallĂ€nken, men tack för tips!
Uppdatering! Var med Tennby och hÀrjade i GBG idag en svÀng och testade BB GMT Pepsi. Du har helt rÀtt Cosmo - det funkar inte. Dels caset, men tror ocksÄ lÀnken med sina 22 mm gör sitt till, det kÀndes som en tank (militÀrfordonet :cool: ) runt handleden och gav inte alls den belevade och beresta utstrÄlning som jag Àr ute efter, haha! Det blir som du - vÀnta pÄ att BB58 Pepsi kommer.

Uppdatering! Var med Tennby och hÀrjade i GBG idag en svÀng och testade BB GMT Pepsi. Du har helt rÀtt Cosmo - det funkar inte. Dels caset, men tror ocksÄ lÀnken med sina 22 mm gör sitt till, det kÀndes som en tank (militÀrfordonet :cool: ) runt handleden och gav inte alls den belevade och beresta utstrÄlning som jag Àr ute efter, haha! Det blir som du - vÀnta pÄ att BB58 Pepsi kommer.
Att prova irl Àr oslagbart och det kan besvara en hel del om kÀnslan som man ej kan lÀsa sig till.
Fick liknande feeling nÀr jag provade BB36 S&G hos Nymans
KÀndes som en Tinderdejt, perfekt pÄ papperet och snygg pÄ bild men dÀr kemin och kÀnslorna uteblev.

AppropÄ Tudor:
Fick en hint frÄn personalen som hade pratat med sin sÀljare hos Tudor att om vi tyckte 2022 var bra sÄ Àr det ingenting mot vad 2023 slÀppen kommer bli.
För att citera:
It will be huge and mindblowing.
Spontant sĂ„ tĂ€nkte jag dĂ„, det hĂ€r kan bli dyrt 😁 💾

...kÀnns snarare som
It will be huge and mindblowing.
NÀr man sett bilden pÄ Tinder
Spontant sĂ„ tĂ€nkte jag dĂ„, det hĂ€r kan bli dyrt 😁 💾
Man lÄter henne vÀlja resturang
perfekt pÄ papperet och snygg pÄ bild men dÀr kemin och kÀnslorna uteblev.
EfterÄt....
😂

Allvarligt jag gillar Tudor och de har mĂ„nga bra klockor samtidigt sĂ„ blir det ofta lite "meh" kĂ€nsla ibland efter ett par mĂ„nader pĂ„ handleden. Dock blir det kul att se vad som kommer. Kan ju bara hoppas pĂ„ en BB 58 GMT Pepsi. 😍
....om den kommer sÄ kan Pelagosen ligga illa till.

...kÀnns snarare som

NÀr man sett bilden pÄ Tinder

Man lÄter henne vÀlja resturang

EfterÄt....
😂

Allvarligt jag gillar Tudor och de har mĂ„nga bra klockor samtidigt sĂ„ blir det ofta lite "meh" kĂ€nsla ibland efter ett par mĂ„nader pĂ„ handleden. Dock blir det kul att se vad som kommer. Kan ju bara hoppas pĂ„ en BB 58 GMT Pepsi. 😍
....om den kommer sÄ kan Pelagosen ligga illa till.
Gissar pÄ en BB36 med T-Fit samt nÄgon form av datejust.
Kan dock hoppas pÄ en 58a pepsi samt att Tudor Àven uppdaterar övriga 58or med T-Fit.
En blÄ Pelagos 39 vore inte helt fel heller Àven om det troligtvis kommer dröja en stund till.
En Polar Pro kanske ? đŸ€ 

Jag fÄr passa pÄ och tacka för en trevlig podd.

Även om jag inte kan förstĂ„ hur nĂ„gon frivilligt skulle vilja bo i Kungsbacka... :rolleyes:

Lyssnade pÄ ert uppesittaravsnitt. Bra och underhÄllande. Tycker fortfarande att ni alldeles för lÀttvindigt bortser frÄn Seiko och GS. Intresset för de mÀrkena Àr stort. Det finns sÀkert ett intresse att höra era Äsikter om Seikos slÀpp Àven om de inte Àr positiva men bortse inte ifrÄn dem. My two cents.

Lyssnade pÄ ert uppesittaravsnitt. Bra och underhÄllande. Tycker fortfarande att ni alldeles för lÀttvindigt bortser frÄn Seiko och GS. Intresset för de mÀrkena Àr stort. Det finns sÀkert ett intresse att höra era Äsikter om Seikos slÀpp Àven om de inte Àr positiva men bortse inte ifrÄn dem. My two cents.
Kul att du gillar podden! Och tack för feedback - du har helt rĂ€tt, vi borde skĂ€rpa oss pĂ„ Seiko och GS. MĂ„nga gillar dem (Ă€ven vi i vissa fall) och i vilket fall Ă€r de för stora att bortse ifrĂ„n 👍

Kul att du gillar podden! Och tack för feedback - du har helt rĂ€tt, vi borde skĂ€rpa oss pĂ„ Seiko och GS. MĂ„nga gillar dem (Ă€ven vi i vissa fall) och i vilket fall Ă€r de för stora att bortse ifrĂ„n 👍
Jag gillar eran podd och er vĂ€ldigt mycket. Jag gillar eran uppsluppna approach, jag Ă€r nog inte sĂ„dan sjĂ€lv men jag gillar att lyssna pĂ„ sĂ„dana mĂ€nniskor😎. Jag uppskattar ocksĂ„ att du har koll pĂ„ denna trĂ„den och alltid svarar/kommenterar nĂ€r man skriver nĂ„got.

Jag gillar eran podd och er vĂ€ldigt mycket. Jag gillar eran uppsluppna approach, jag Ă€r nog inte sĂ„dan sjĂ€lv men jag gillar att lyssna pĂ„ sĂ„dana mĂ€nniskor😎. Jag uppskattar ocksĂ„ att du har koll pĂ„ denna trĂ„den och alltid svarar/kommenterar nĂ€r man skriver nĂ„got.
Tack igen 🙏 Det Ă€r vĂ€l det minsta ni kan begĂ€ra nĂ€r ni bĂ„de lyssnar pĂ„ podden och sen dessutom tar er tid att kommunicera med oss ;)

Tack Äterigen för ett trevligt avsnitt!
Forza Santos!!😎

20230123_073303.jpg

Haha vilket trash talk om Cartier! Hoppas ni fĂ„r prova en snart😘
Kul att Cartier avsnittet blev av. :)
Men likt @martaSM30 nÀmner sÄ mycket trash talk. UngefÀr som de tidigare avsnitten dÀr ni totalt sÄgade Rolex och sedan gick och köpte varsinn. Vad sÀgs om lite ödmjukhet i framtoningen? Upplever tyvÀrr att de flesta avsnitten mer och mer prÀglas av ganska kategoriska uttalanden som förtar nöjet i en annars ganska trevlig pod ;)

Att ni nĂ€mner klockorna som smycken Ă€r ju det som Ă€r poĂ€ngen. NĂ€r de första armbadsuren introducerades var de ansedda som smycken och för kvinnor. Santosen var den första klockan för mĂ€n. Även vĂ€rt att tillĂ€gga att den pĂ„ sin tid ansĂ„gs vara en sportklocka dĂ„ sport i sig hade en annan innebörd Ă€n det vi förknippar det med idag. Sedan Ă€r vĂ€l mode och stil tvĂ„ olika saker. Skulle nog vĂ„ga pĂ„stĂ„ att Rolex och dykarur Ă€r mode men klassiska dressklockor hör hemma mer i stil som Ă€r mer tidlös. Sedan Ă€r det ju klart,; Cartier's motto har ju sedan starten varit "never imintate, always innovate".

Om ni vill fÄ mer kunskap om mÀrket och dess historia sÄ finns det en utmÀrkt bok av Francesa Cariter Bricknell som ger en vÀldigt bra insikt i historien om Cartier och tankarna bakom varumÀrket vilket prÀglat klockorna.

Utöver GS sĂ„ har Cartier en av de bĂ€sta kvartsverken, att stĂ€ndigt Ă„terkomma till hur ni ser pĂ„ kvarts blir lite lĂ„ngtrĂ„kigt att lyssna pĂ„. Men visst om man stör sig pĂ„ kvarts sekundvisaren Ă€r vĂ€l en Cartier perfekt iom att de inte har sekundvisare? Cartier i sig har aldrig försökt vara ett haute horologi mĂ€rke, sedan ska ju nĂ€mnas att man lanserade exempelvis Cartier Masse MystĂ©rieuse pĂ„ W&W i vĂ„ras som tog ca sex Ă„r att utveckla. Vilken kan ses som en modern tolkning pĂ„ Cartier's Mystery Clock frĂ„n 1914 som Ă€ven den tog ett flertal Ă„r att utveckla. Även solar beat med den hĂ„llbarheten pĂ„ verket och gĂ„ngtiden samt perforeringen i siffrorna Ă€r annorlunda frĂ„n hur nĂ„gon annan tillverkare designat lösningen för solcelldrivna klockor. Även vĂ€rt att nĂ€mna lĂ€nkjusteringen som Santos erbjuder idag.

Som sagt, kul med mer avsnitt, men lyssnarupplevelsen skulle vara bĂ€ttre med en lite mer neutral approach till mĂ€rkena som sĂ„dant. Det Ă€r givetvis er pod sĂ„ ni fĂ„r göra som ni bedömer som bĂ€st. DĂ€r ni Ă€r riktigt bra Ă€r mer pĂ„ intervju och gĂ€st fronten. GĂ€rna mer sĂ„nt 👍

Senast Àndrad:
Tillbaka
Topp