• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

Dag 2. Rullar på med sen frukost här, önskar er en skön lördag!
#owgmarch
20190302_093806.jpg

Ett dygn in, blandade känslor. Gillar ju min DD och det blir intressant att få lite mer sammanhängande tid med den. En annan positiv grej är att man inte behöver ställa klockan eftersom den aldrig hinner stanna.
Överlag känns det rätt bra än så länge men jag tror det kommer bli sjukt jobbigt om några dagar, senast på tisdag då jag alltid annars bär Speedmaster. Speedyn är nog den klocka jag bär mest och jag tycker den funkar i de allra flesta sammanhang jag rör mig i. Hade jag varit smart hade jag valt den. Nu blev det lite mer utmaning. Hur går det för er?
20190302_080820.jpg
Jo, Det går ganska bra.
Men jag har redan seriöst övervägt att sälja allt och börja om från början nu när jag bara får bära en klocka.. det är nog nyttigt att hålla tillbaka de där impulserna och försöka bonda med klockan jag har. I slutet av Mars lär jag vara klokare, eller när jag kastar in handduken, det som kommer först.
Har alltid brottats med anknytningen, jag har trott att den funnits där men så har det blivit flipp ändå. Tudor GMT kändes mest som jag, men var för klossig så jag sålde den. Jag vill inte vara OWG, men jag vill ha den där klockan som är min bästa kompis. Man måste ju inte ses jämt, men oftast.
Just nu känns Pannan lite som den där jämnåriga kusinen man inte träffat på flera år.. vet inte hur det blir ännu.
Edit: glömde posta en bild.

IMG_20190302_141110.jpg

Senast ändrad:
Detta är nog en extremt bra övning för många av oss.... :). Själv har jag lagt mig på veckorotation o tycker det ger lite mer "känsla" för klockorna än täta byten. Passade dock denna utmaning så finns väl potential för att friskna till här också..... :D

Har sedan tidigare lovat att skänka 500 kr till BCF om jag misslyckas med denna utmaning (risken är stor om man ser till hur jag hållit på senaste åren)
Får nu lov att höja till 1000 kr vid misslyckade då det går tungt redan nu.. :nailbiting:
Tänker att alla som klarar månaden ut och har möjlighet kan kanske skänka en hundralapp eller valfritt belopp så gör vi något bra mitt i all galenskap?
Ha en fortsatt trevlig helg och skål! Kaffe i muggen:)
20190302_213618.jpg

Tillbaka
Topp