• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

Ge det en dag eller två...
Ingen större skillnad mot DD, jag säger kör.
Screenshot_20190302-233435_Samsung Internet.jpg

Haha nej om någon köper min Omega så måste jag ha en DW resten av tiden för jag sålde den och sen betala 100kr/dag som är kvar till BC i klocksnack namn. Köparen kan skratta hela mars åt mig och han får en super fin Omega :)

Vågar ni andra köra samma sak om ni lagt upp er klock val som OWG i mars om någon köper den?
Bära DW skulle svida mer än betala en hundring / dag så jag tänker inte försöka sälja min OWG-klocka.

@donpasta du vet vad som väntar, den finns i 28mm alternativt 32mm.

Bara tanken att köpa en DW för mig de ligger runt 1800kr/st gör ont i klocksjälen så frågan är om en liknande klocka från ur & penn borde väl gå lika bra?

Bära DW skulle svida mer än betala en hundring / dag så jag tänker inte försöka sälja min OWG-klocka.

Ja speciellt genomtänkt var inte detta beslut men jag hoppas att ingen KS medlem har 18.500kr att bara "slänga ut" på min Omega så jag är nog säker :rolleyes:

Dag 3 börjar med ett sug efter en speciell klocka, men inte egentligen efter någon av de som ligger i lådan (som jag inte kollat i på fem dagar nu).
Intressant med 4 veckors påtvingad betänketid, om suget finns kvar kanske det är rätt val då? Eller kommer jag fastna i en sån där bekräftelseloop som man oftast bryter genom att köpa?
Hm.. jag kämpar vidare.
Hur går det för er andra, en baggis?

Dag 3 börjar med ett sug efter en speciell klocka, men inte egentligen efter någon av de som ligger i lådan (som jag inte kollat i på fem dagar nu).
Intressant med 4 veckors påtvingad betänketid, om suget finns kvar kanske det är rätt val då? Eller kommer jag fastna i en sån där bekräftelseloop som man oftast bryter genom att köpa?
Hm.. jag kämpar vidare.
Hur går det för er andra, en baggis?
Ligger och funderar över om jag inte ska köpa ny klocka, så helt enkelt går det inte så bra :banghead:

Bättre känsla idag. Lugnet börjar lägga sig och det känns trevligt att ta på sig DDn nu på morgonen. För tillfället inget sug efter mina andra klockor. Dock finns alltjämt ett starkt sug efter nytt. Har pågående dialog om två potentiella köp så det riktiga OWG lugnet har jag nog inte ännu funnit.
20190303_092105.jpg

Misär.
Kan nog tänka mig att köra Swatchen till kostym på jobbet hela månaden. Kontrasten är lite rolig. Men på fritiden känns det bara trist.

/B

Faan såg nu i tråden att om jag säljer Omegan så måste man ha en DW resten av tiden... funderar på dra tillbaka annonsen till slutet av mars fast det är ju fegt så jag gör som @StarMan om någon köper min Omega köper jag en DW och resten av dagarna betalar jag in pengar till BC i klocksnacks namn
Funderar starkt på att köpa din Omega, bara för att! :D

Dag 3. Jag känner mig fri! Jag har börjat studera Swatch boetten och tavlan. Swatch trycket är helt fel fritt under lupp. Typsnittet som är använt till timmmarkeringar har växt till liv med sina fina runda former och korta utseende. Boetten är helt underbar nästan så att jag vill säga att gentas dinkor med integrerade länkar har en ordentlig utmanare. Spännet är helt underbart designat på bandet! En lös keeper istället än två är rena drömmen! Jag kör just nu ett plast band och komfort är helt underbart! Jag glömmer att jag har på mig den. Men när jag väl ser klockan blir jag bara glad. När ljuset träffar helt rätt och det mörka datumet livas upp genom gubb-bubblan ryser jag i själen. Men nästa steg vad är det? Silikonband och klockan är en evig owg klocka? Nej.... Jag vill ha mer swaaaaaaaaaatch. Men just nu känns det ändå rätt bra att köra owgmarch.
IMG_20190303_105515.jpg

Dag 3. Jag känner mig fri! Jag har börjat studera Swatch boetten och tavlan. Swatch trycket är helt fel fritt under lupp. Typsnittet som är använt till timmmarkeringar har växt till liv med sina fina runda former och korta utseende. Boetten är helt underbar nästan så att jag vill säga att gentas dinkor med integrerade länkar har en ordentlig utmanare. Spännet är helt underbart designat på bandet! En lös keeper istället än två är rena drömmen! Jag kör just nu ett plast band och komfort är helt underbart! Jag glömmer att jag har på mig den. Men när jag väl ser klockan blir jag bara glad. När ljuset träffar helt rätt och det mörka datumet livas upp genom gubb-bubblan ryser jag i själen. Men nästa steg vad är det? Silikonband och klockan är en evig owg klocka? Nej.... Jag vill ha mer swaaaaaaaaaatch. Men just nu känns det ändå rätt bra att köra owgmarch.
IMG_20190303_105515.jpg
Lite, fast bara lite känns det som du försöker lura dig själv att detta var en bra idé. Förnekelsefasen drabbar oss alla.

Har precis köpt en Grey Dawn Turtle... Tror ni jag klarar av att inte bära den under hela Mars?
Kanske lägger in den i någon byrå och försöker glömma bort den hahaha

Bild från nätet (min kommer i nästa vecka)
seiko-eu-ltds-9681.jpg

Seikon jag ska använda resten av månaden
15516121266538741756145113999698.jpg

Här rullar det på och snart rullar jag och bilen iväg för att köpa en ny.. klocka..
Nu jäklar kommer karaktären sättas på prov:)
20190303_111523.jpg

Bara för att dubbelkolla, är det okej att testa sitt nya köp på handleden?
"What would a OWG do?" Pröva på handleden, inga problem.

Tillbaka
Topp