Ajajaj...Tillbaka på Kastrup från Hongkong.
Att resa sliter... Den var ny när jag åkte.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ajajaj...Tillbaka på Kastrup från Hongkong.
Att resa sliter... Den var ny när jag åkte.
Bandbyte igen? Roar du dig med det i brist på annat?Det rullar på men är såklart jättetråkigt med en klocka, har burit denna sen den 20 :e februari nu då min andra klocka är på service så jag har inte mycket annat att välja på.
Ja man får ju lura sig själv ibland och jag går på det.Bandbyte igen? Roar du dig med det i brist på annat?
Fördelen med owg!Tagen för en update igår men glömde bort det. Går lika bra idag dock
Första generationens SMP är ju en klassiker som bara kommer bli coolare med åren! Hade inte sålt den, men vi har väl alla olika smakSå nöjd med Omegan att jag faktiskt funderar på dra tillbaka annonsen och skita i att byta ut min OWG... det enda som är att jag är inne på köpa en ny klocka som jag sen skall ha med på allt och bygga massa minnen med... det är min ide just nu...
Första generationens SMP är ju en klassiker som bara kommer bli coolare med åren! Hade inte sålt den, men vi har väl alla olika smak
Ja skall erkänna att den gör det inte lätt att skiljas från... men har som sagt en önskan att skaffa en ny ex Rolex sub eller gmt för att sen köra med den till allt och bygga massa minnen med som min klocka... men bara se här inne så finns det många som drömmer om att ha 100st klockor i sin samling och som ändrar sig dagligen vad de vill ha i samlingen så ja vi alla är olika här inne, på gott och ont ibland
Precis så tänkte jag också. Köpte en 16610 efter att ha funderat på det länge. Sen upptäckte jag SD som för mig är ett steg häftigare och sålde 16610 för att köpa en 16600. Sen upptäckte jag Vintage och sålde 16600 och köpte 1665. Det är min drömklocka som jag aldrig kommer släppa. Men jag vill ha några alternativ att variera med för varje gång jag byter tillbaka till 1665 så känns allt så rätt. Lite som två whiskey och tre magnum på en måndag
Har faktiskt varit lite i de tankarna också, det är något lockande i att ha en klocka som liksom är ”min” klocka. Har svårt att se att jag skulle klara av det som det är nu dock, kanske får bli i framtiden!Ja skall erkänna att den gör det inte lätt att skiljas från... men har som sagt en önskan att skaffa en ny ex Rolex sub eller gmt för att sen köra med den till allt och bygga massa minnen med som min klocka... men bara se här inne så finns det många som drömmer om att ha 100st klockor i sin samling och som ändrar sig dagligen vad de vill ha i samlingen så ja vi alla är olika här inne, på gott och ont ibland
Räcker inte med att vinna på lotto om man ska ha tag i en ny sportrolle från AD tyvärr.Ja skall erkänna att jag funderar på kanske behålla Omegan och sen köpa en Rolex sub ny i mitt namn och ha den som "min" klocka som jag sagt... får hoppas jag vinner på lotto då blir det så
Har faktiskt varit lite i de tankarna också, det är något lockande i att ha en klocka som liksom är ”min” klocka. Har svårt att se att jag skulle klara av det som det är nu dock, kanske får bli i framtiden!
Räcker inte med att vinna på lotto om man ska ha tag i en ny sportrolle från AD tyvärr.
Har väldigt liknande tankar men inte nere på en enda klocka än. Ner från 10-12 till 5-6 hade varit intressant, Känns dock jobbigt redan när jag tanker på vilka jag skulle avyttra då.Lägesrapport: Går orimligt bra. Upplever närmast lättnad över att inte behöva välja klocka, och slipper dessutom ha dåligt samvete för alla klockor som bara ligger oanvända i lådan.
Funderar litegrann på om jag lika gärna kunde sälja fyra-fem klockor och byta upp dem till en enda. Frågan är bara vad..?
Jag är inte heller redo för en, men att gå från 8-9 till 3-4 vore nog rimligt. (Varav en sentimentalklocka och en g-shock).Har väldigt liknande tankar men inte nere på en enda klocka än. Ner från 10-12 till 5-6 hade varit intressant, Känns dock jobbigt redan när jag tanker på vilka jag skulle avyttra då.
Kanske sälja allt jag har förutom 1675 och bli OWG med den. Möjligen en G-shock som beater.
Ja 1655 är häftiga. Tänk er en trio med 1655, 1665 och 1675. eller är det bara min klock-ocd som slår till?Jag är inte heller redo för en, men att gå från 8-9 till 3-4 vore nog rimligt. (Varav en sentimentalklocka och en g-shock).
1655 vore idealet men där är nog inte budgeten ens med fem ut...
Detta! men jag hade kanske valt en 1016 ist. för 1665, min OCD klarar det.Ja 1655 är häftiga. Tänk er en trio med 1655, 1665 och 1675. eller är det bara min klock-ocd som slår till?
Ja, 1016 är otroligt coola. Har varit sugen på Lövets som ligger ut till försäljning.Detta! men jag hade kanske valt en 1016 ist. för 1665, min OCD klarar det.
Lägesrapport: Går orimligt bra. Upplever närmast lättnad över att inte behöva välja klocka, och slipper dessutom ha dåligt samvete för alla klockor som bara ligger oanvända i lådan.
Funderar litegrann på om jag lika gärna kunde sälja fyra-fem klockor och byta upp dem till en enda. Frågan är bara vad..?
Har väldigt liknande tankar men inte nere på en enda klocka än. Ner från 10-12 till 5-6 hade varit intressant, Känns dock jobbigt redan när jag tanker på vilka jag skulle avyttra då.
Kanske sälja allt jag har förutom 1675 och bli OWG med den. Möjligen en G-shock som beater.