Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vet inte om det handlar om dig eller din klocka... Men jag vill byta iallafall. Vill ha ett slitet nato och blekt vridning...Väldigt vad folk verkar ha det jobbigt.. Jag och min Airman tickar på ... Fantastisk klocka.
Men ser du inte hur bra denna klocka är .. Typisk OWG-material ju ..Vet inte om det handlar om dig eller din klocka... Men jag vill byta iallafall. Vill ha ett slitet nato och blekt vridning...
Självklart ser jag hur bra den är... Men efter denna månad känns det som att jag tvivlar på att det finns owg-klockor det kanske bara finns owg-mäniskor. Sådana människor som är säkra i sig själva, bestämda, ofta framgångsrikaMen ser du inte hur bra denna klocka är .. Typisk OWG-material ju ..
Haha... Tänk om det kunde vara så.Självklart ser jag hur bra den är... Men efter denna månad känns det som att jag tvivlar på att det finns owg-klockor det kanske bara finns owg-mäniskor. Sådana människor som är säkra i sig själva, bestämda, ofta framgångsrika
Håll i till måndag. Det är inte många timmar kvar. Tänk på hedern, hyllningarna och att få hamna på listan över odödliga hjältar.Jag gör sorti imorgon i fredagstråden. Fy fan vilken dum j**** utmaning Berns är nu på min ignore lista!
Tack för stödet och motivationen men jag har ingen heder och jag hamnar hellre på ikaroslistan. Gladiators i salute you!Håll i till måndag. Det är inte många timmar kvar. Tänk på hedern, hyllningarna och att få hamna på listan över odödliga hjältar.
Pressa! Det ska gå!Dag 28: Inte långt kvar nu. Gillar G-shocken men inget som glider under skjortärmen direkt.
Avstämning vecka 4
nu har utmaningen pågått i fyra veckor och vi har 40 (av 56) deltagare kvar om jag räknat rätt.
Jag är lite uttråkad på att bara bära samma klocka hela tiden. Har börjat läsa på om psykologin bakom samlandet och vad det är som får oss att vilja äga nya saker. Det blir säker ett inlägg om det framöver.
Bland alla de som har antagit och fortfarande är kvar i utmaningen är jag otroligt imponerad över palstklocke-gänget @B Wooster – Swatch , @Heinrich.a – Swatch , @F32 - Casio G-shock , @kripe001 - Casio G-Shock dw5600 , @Meckregg - Swatch PNO100 , @RobertD - Casio G-shock.
Jag är också imponerad av all som har köpt och fått hem nya klockor utan att börja använda dem.
Jag tror det var avhoppare @Chuck som skrev att det här borde vara en årlig återkommande utmaning i mars varje år (när Basel är). Lite som vår alldeles egen Ramadan. Jag tycker det låter som ett utmärkt förslag och lovar att initiera det nästa år igen. Men nu gäller det att hålla ut de sista dagarna för att för alltid bli inristad i den ärofyllda listan över hjältar som klarade #owgmarch 2019.
Photo by Ellen Carlson Hanse on Unsplash
Lägger in alla kvarvarande i Utmaningen som påminnelse och avstämning;
@AdmAndrssn - Bulgari Diagono chrono
@Airman - Glycine Airman
@B Wooster - Swatch
@Berns - Rolex DateJust 16200
@Big_Freeze - Rolex Explorer I 114270
@Como - Rolex Submariner 116610LN
@David - Rolex Submariner 116619LB
@DEGAL - Seiko SBDX017 MM300
@Erik Z - Tudor BB58
@F32 - Casio G-shock
@fiblarn - Tudor Black Bay 36
@FilipF - Omega Speedmaster 9300
@frere - Omega Speedmaster 145.022
@Heinrich.a - Swatch
@JSI - Rolex OQ 17000
@Kanadicken - Armida
@Kn00d - Panerai - PAM1320
@kripe001 - Casio G-Shock dw5600
@krosjo - Rolex Submariner 114060
@Löjtnant Svensson - Zenith chronomaster
@Man - Oris Aquis
@MasterChief - Seiko Alpinist
@Meckregg - Swatch PNO100
@mrBlade - Raketa
@MrDatejust Rolex DateJust
@MrRolex - Rolex GMT Master II 116710BLNR
@N.M.O - Omega Aqua Terra 8500
@nenolas73 - IWC 3706-01
@NiklasF - GS sbgn003
@Nissenutz - GS sbgn003
@Pete11 - Panerai PAM111
@Rey - Panerai PAM422
@PtrkLndhlm - Sjöö Sandström Worldtimer
@RobertD - Casio G-shock
@Sebben89 - Breitling Skyracer
@sjökvist - Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer
@StarMan - Rolex Day-date 18038
@The lord - IWC Aquatimer No1
@thewallin - Rolex Daytona 116519LN
@WHU - Blancpain Fifty Fathoms
Jodå. Vi kämpar på, jag och min g-shock. Att dra den över samma kam som övriga plastklockor tycker jag dock känns lite orättvist.
Det är dock uppenbart så att man tröttnar på en klocka rätt fort när man är ”tvingad” att använda den i en månad. Kanske delvis för att man vet att man inte får byta.
Det var ett avsked med klass!I'm out..