• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

@Berns jag kan eventuellt ha en g-shock till salu nästa vecka ;)
20190329_073153.jpg

Än står jag emot frestelsen. Har köpt en ny klocka och gjort ett annat byte under månaden som jag till all lycka inte fått hem än. Känns som jag kommer klara de sista dagarna nu också. Och nu är det ju sista fredagen i #owgmarch så Day-daten sitter ju som en smäck! Kommer dock bära något annat nästa fredag.
20190329_074220.jpg

Jag kommer hålla ut de sista dagarna för att troligen aldrig vara med på detta igen.
Klockan i sig är perfekt att vara OWG med. Passar säkerligen bra på valfritt nato, canvas eller gummi utöver den perfekta länken

MEN! Jag är verkligen ingen OWG kille. Skulle nog klara mig med några färre klockor dock. Runt 6st känns lagom varav kanske 3-4 av dom som används frekvent.

2 dagar till sen får sbgn003 vila ett tag.
IMG_20190329_070936-01.jpeg

Inte mycket kvar nu. För mig har det aldrig känts särskilt prövande. Men som jag har skrivit tidigare så har jag inte samma vana att byta klocka ofta som många av er andra har. Jag valde min nyaste klocka för att lära känna den lite bättre. Det har funkat bra - jag gillar den fortfarande. Men visst ska det bli skönt att ta på sig Explorern igen!
159FCD3D-35BD-4276-8280-6B295BED4B3D.jpeg

Avstämning vecka 4

nu har utmaningen pågått i fyra veckor och vi har 40 (av 56) deltagare kvar om jag räknat rätt.
Jag är lite uttråkad på att bara bära samma klocka hela tiden. Har börjat läsa på om psykologin bakom samlandet och vad det är som får oss att vilja äga nya saker. Det blir säker ett inlägg om det framöver.

Bland alla de som har antagit och fortfarande är kvar i utmaningen är jag otroligt imponerad över palstklocke-gänget @B Wooster – Swatch , @Heinrich.a – Swatch , @F32 - Casio G-shock , @kripe001 - Casio G-Shock dw5600 , @Meckregg - Swatch PNO100 , @RobertD - Casio G-shock.

Jag är också imponerad av all som har köpt och fått hem nya klockor utan att börja använda dem.

Jag tror det var avhoppare @Chuck som skrev att det här borde vara en årlig återkommande utmaning i mars varje år (när Basel är). Lite som vår alldeles egen Ramadan. Jag tycker det låter som ett utmärkt förslag och lovar att initiera det nästa år igen. Men nu gäller det att hålla ut de sista dagarna för att för alltid bli inristad i den ärofyllda listan över hjältar som klarade #owgmarch 2019.
ellen-carlson-hanse-368456-unsplash.jpg

Photo by Ellen Carlson Hanse on Unsplash

Lägger in alla kvarvarande i Utmaningen som påminnelse och avstämning;
@AdmAndrssn - Bulgari Diagono chrono
@Airman - Glycine Airman
@B Wooster - Swatch
@Berns - Rolex DateJust 16200
@Big_Freeze - Rolex Explorer I 114270
@Como - Rolex Submariner 116610LN
@David - Rolex Submariner 116619LB
@DEGAL - Seiko SBDX017 MM300
@Erik Z - Tudor BB58
@F32 - Casio G-shock
@fiblarn - Tudor Black Bay 36
@FilipF - Omega Speedmaster 9300
@frere - Omega Speedmaster 145.022
@Heinrich.a - Swatch
@JSI - Rolex OQ 17000
@Kanadicken - Armida
@Kn00d - Panerai - PAM1320
@kripe001 - Casio G-Shock dw5600
@krosjo - Rolex Submariner 114060
@Löjtnant Svensson - Zenith chronomaster
@Man - Oris Aquis
@MasterChief - Seiko Alpinist
@Meckregg - Swatch PNO100
@mrBlade - Raketa
@MrDatejust Rolex DateJust
@MrRolex - Rolex GMT Master II 116710BLNR
@N.M.O - Omega Aqua Terra 8500
@nenolas73 - IWC 3706-01
@NiklasF - GS sbgn003
@Nissenutz - GS sbgn003
@Pete11 - Panerai PAM111
@Rey - Panerai PAM422
@PtrkLndhlm - Sjöö Sandström Worldtimer
@RobertD - Casio G-shock
@Sebben89 - Breitling Skyracer
@sjökvist - Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer
@StarMan - Rolex Day-date 18038
@The lord - IWC Aquatimer No1
@thewallin - Rolex Daytona 116519LN
@WHU - Blancpain Fifty Fathoms
Det här med årligt återkommande utmaning i mars tycker jag låter som en bra idé, deltog själv inte denna gång men trots alla inlägg om ångesten över att inte få byta klocka så har jag ändå blivit lite sugen på att se om jag skulle klara det. Kort och gott: drar du ihop en challenge nästa år igen så har jag en plats i startfältet!

Det här med årligt återkommande utmaning i mars tycker jag låter som en bra idé, deltog själv inte denna gång men trots alla inlägg om ångesten över att inte få byta klocka så har jag ändå blivit lite sugen på att se om jag skulle klara det. Kort och gott: drar du ihop en challenge nästa år igen så har jag en plats i startfältet!
Va roligt. Ja jag drar gärna igång det igen.

Dag 30. Åkt skidor igen med DDn. Det nedriga var att jag halkade bakåt och tog emot mig med vänsterhanden som nu är svullen och gör ont som fan. Inte i skidbacken utan utanför Ica :rage:

Blir att uppsöka akuten och bära klocka på högern ett tag nu.
20190330_175047.jpg

Tillbaka
Topp