Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min owg-DJ har legat ute till försäljning hela månaden. Vet inte hur allvarligt säljförsök det faktiskt varit eftersom jag inte bumpat den på flera veckor.
Jag är lite sur över att du verkar ha tagit denna månad lättare än mig... Jag som tänkte att jag gjorde det svårt för dig...@Berns håller med att det borde vara en årlig grej. Jag kommer uppskatta resten av samlingen som tusan efter detta.
Det trodde jag med, men färg är kulJag är lite sur över att du verkar ha tagit denna månad lättare än mig... Jag som tänkte att jag gjorde det svårt för dig...
Helt klart värt en örfil eller två...I'm out..
Ja Exp1 är ju riktigt trevlig.Öppnade ”valvet” nu på morgonen och inser att mars försäljningar har skapat luckor som behöver fyllas. Snart dags att börja jaga 14270 helt enkelt...
... och med precis så där gul o fin tritium som jag vill ha den! Vilken gobit!Ja Exp1 är ju riktigt trevlig.
En gammal bild på min tillsammans med owg-DJ.
Det här med årligt återkommande utmaning i mars tycker jag låter som en bra idé, deltog själv inte denna gång men trots alla inlägg om ångesten över att inte få byta klocka så har jag ändå blivit lite sugen på att se om jag skulle klara det. Kort och gott: drar du ihop en challenge nästa år igen så har jag en plats i startfältet!Avstämning vecka 4
nu har utmaningen pågått i fyra veckor och vi har 40 (av 56) deltagare kvar om jag räknat rätt.
Jag är lite uttråkad på att bara bära samma klocka hela tiden. Har börjat läsa på om psykologin bakom samlandet och vad det är som får oss att vilja äga nya saker. Det blir säker ett inlägg om det framöver.
Bland alla de som har antagit och fortfarande är kvar i utmaningen är jag otroligt imponerad över palstklocke-gänget @B Wooster – Swatch , @Heinrich.a – Swatch , @F32 - Casio G-shock , @kripe001 - Casio G-Shock dw5600 , @Meckregg - Swatch PNO100 , @RobertD - Casio G-shock.
Jag är också imponerad av all som har köpt och fått hem nya klockor utan att börja använda dem.
Jag tror det var avhoppare @Chuck som skrev att det här borde vara en årlig återkommande utmaning i mars varje år (när Basel är). Lite som vår alldeles egen Ramadan. Jag tycker det låter som ett utmärkt förslag och lovar att initiera det nästa år igen. Men nu gäller det att hålla ut de sista dagarna för att för alltid bli inristad i den ärofyllda listan över hjältar som klarade #owgmarch 2019.
Photo by Ellen Carlson Hanse on Unsplash
Lägger in alla kvarvarande i Utmaningen som påminnelse och avstämning;
@AdmAndrssn - Bulgari Diagono chrono
@Airman - Glycine Airman
@B Wooster - Swatch
@Berns - Rolex DateJust 16200
@Big_Freeze - Rolex Explorer I 114270
@Como - Rolex Submariner 116610LN
@David - Rolex Submariner 116619LB
@DEGAL - Seiko SBDX017 MM300
@Erik Z - Tudor BB58
@F32 - Casio G-shock
@fiblarn - Tudor Black Bay 36
@FilipF - Omega Speedmaster 9300
@frere - Omega Speedmaster 145.022
@Heinrich.a - Swatch
@JSI - Rolex OQ 17000
@Kanadicken - Armida
@Kn00d - Panerai - PAM1320
@kripe001 - Casio G-Shock dw5600
@krosjo - Rolex Submariner 114060
@Löjtnant Svensson - Zenith chronomaster
@Man - Oris Aquis
@MasterChief - Seiko Alpinist
@Meckregg - Swatch PNO100
@mrBlade - Raketa
@MrDatejust Rolex DateJust
@MrRolex - Rolex GMT Master II 116710BLNR
@N.M.O - Omega Aqua Terra 8500
@nenolas73 - IWC 3706-01
@NiklasF - GS sbgn003
@Nissenutz - GS sbgn003
@Pete11 - Panerai PAM111
@Rey - Panerai PAM422
@PtrkLndhlm - Sjöö Sandström Worldtimer
@RobertD - Casio G-shock
@Sebben89 - Breitling Skyracer
@sjökvist - Sjöö Sandström Royal Steel Worldtimer
@StarMan - Rolex Day-date 18038
@The lord - IWC Aquatimer No1
@thewallin - Rolex Daytona 116519LN
@WHU - Blancpain Fifty Fathoms
Jag ville det med. Löste det genom att sälja den under mars!VILL. SÄTTA. PÅ. BEATERN.
/B
Va roligt. Ja jag drar gärna igång det igen.Det här med årligt återkommande utmaning i mars tycker jag låter som en bra idé, deltog själv inte denna gång men trots alla inlägg om ångesten över att inte få byta klocka så har jag ändå blivit lite sugen på att se om jag skulle klara det. Kort och gott: drar du ihop en challenge nästa år igen så har jag en plats i startfältet!
Kommer ju till 110% blocka dig mellan 1:e och sista mars varje år..Va roligt. Ja jag drar gärna igång det igen.
Haha, då skickar jag någon admin på dig. Du är redan uppskriven på owg 2020.Kommer ju till 110% blocka dig mellan 1:e och sista mars varje år..
Oj oj. Men hur mår DDn?Dag 30. Åkt skidor igen med DDn. Det nedriga var att jag halkade bakåt och tog emot mig med vänsterhanden som nu är svullen och gör ont som fan. Inte i skidbacken utan utanför Ica
Blir att uppsöka akuten och bära klocka på högern ett tag nu.