• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2019

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Åh va skönt med lite ombyte! Men det var ingen liten klocka i jämförelse med GS sbgn003!

41mm och ca 160gr smpc mot
39mm och ca 130gr GS.

Men ja, ack så skönt att få byta runt igen.
Undra vilken klocka jag ska ha imorgon :D
IMG_20190401_073128-01.jpeg

Och lyckades nog fasen med längd på länk också! Kanske att en halvlänk skulle bort men rätt skönt men någon mm extra häng
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Hur är känslan idag för er som klarade hela vägen?
Väldigt befriande. För en som gillar att fota klockor rätt ofta blev det lite tröttsamt att bära samma hela tiden då jag är dålig på att hitta schysta motiv eller få in känsla i bilder.

På plussidan ska väl tilläggas att jag hittat ett (för mig) nytt sätt att köra WS på :) likt @masterkiller
IMG_20190401_091849-01.jpeg
 

Löjtnant Svensson

Omega
2-Faktor
A8EAAA48-C23F-460E-B695-018CBF23538E.jpeg


1/4 - vi kör nog ett år till med denna!
#owg2019 någon mer som hakar på? @Berns?
Nej, jag passar. Inte ens med den du har! Jag har insett att jag kan inte bli owg. En kortare tid, ja. Knappast i längden. Mitt absoluta minimum är en vardagsklocka och en till högtider. Sedan vet vi väl, de flesta av oss, att inte ens det räcker. Gärna lite olika komplikationer, färger och syften och snabbt är man uppe i ett ganska stort antal. Jag saknar hela tiden en klocka...nästa. Lika bra att inse det. :)
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Ta det bara lugnt, man måste skala upp sånt där. Det är som att ha varit nykter i ett år eller att ha fastat en längre tid - kroppen/hjärnan är inte van. :)
Usch, det här var inget roligt experiment, förväntade inte somna konsekvenser... Nu har man ju insett att man har ett problem.. men ta det lugnt ska man göra alltså :)
 
Topp