• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

Macrolunch - Den har en kaxig plexibubbla. För övrigt är nog min bedömning NOS.
5B44A5F5-5BA6-47B4-96B9-74E77DBAD1CE.jpeg
5F02A8A6-2418-4DF2-B7B9-39F3ADFEFFD3.jpeg
A93FA24F-221D-47BB-B785-8E48E7D5900A.jpeg
Utan tvekan NOS, troligtvis direkt från fabrik. En mycket trevlig klocka!

Ja

Ok? Vad är det då? I text kan du ju ta det iaf.
Jag tänkte att det kunde vara kul med en gissningslek om jag hade fått publicera fotografiet. Nu har jag kollat upp detta, och tyvär fick jag inte göra det offentligt. Skitlöjligt i just det här fallet. Det var toppdelen av en kärnbränslepatron, och min klocka hängde på en av nedhållningsfjädrarna. All teknisk information om produkten omfattas av exportkontroll, och även om det inte fanns någon teknisk information i bilden är det alltid lättare att säga nej. Tyvärr. Bifogar i stället in bild jag hittade på nätet, men då givetvis utan klockan i fråga.
RFA.PNG

Jag tänkte att det kunde vara kul med en gissningslek om jag hade fått publicera fotografiet. Nu har jag kollat upp detta, och tyvär fick jag inte göra det offentligt. Skitlöjligt i just det här fallet. Det var toppdelen av en kärnbränslepatron, och min klocka hängde på en av nedhållningsfjädrarna. All teknisk information om produkten omfattas av exportkontroll, och även om det inte fanns någon teknisk information i bilden är det alltid lättare att säga nej. Tyvärr. Bifogar i stället in bild jag hittade på nätet, men då givetvis utan klockan i fråga.
RFA.PNG
Kan tänka mig att det var en cool bild, synd att den inte kunde vara kvar.

Min upplevelse av att bara bära en klocka är att det uppstod viss abstinens i början men att det släppte efter cirka en vecka eller så. Nu känns det bara bra! Har varit på babysim med grabben på förmiddagen och var litet orolig över framför allt att ha på sig den i bastun, (egentligen ett stort NO NO!) men det verkar ha gått bra i alla fall. Vi satt ju bara på de nedre lavarna och inte så länge heller. 300 meter under vattenytan är en sak, men snabba temperaturväxlingar en annan... Bilden är från i morse.
20200310_085827.jpg

Bandet som sitter på var ju snyggt! Svart mocka annars?
Jo man kanske inte bör överkomplicera valet av band. Bandet är 18mm dock och klockan har bara 17mm. Snålt utbud då kan man säga.
Wow, riktigt läcker! Ett mörkbrunt läder eller mocka skulle jag prova på den :)
Tack! Ja jag kikar lite på mörkbrunt och gärna mocka för att ha någonting att byta mitt läder som sitter på nu. 17mm ställer till det dock.

Hittade typ bara detta i 17mm men då fanns bara en färg att välja på. Tror inte denna matchar klockan. Alternativet är att fortsätta tvinga på 18mm på den.
Screenshot_20200310_133427_com.ebay.mobile.jpg

Jo man kanske inte bör överkomplicera valet av band. Bandet är 18mm dock och klockan har bara 17mm. Snålt utbud då kan man säga.

Tack! Ja jag kikar lite på mörkbrunt och gärna mocka för att ha någonting att byta mitt läder som sitter på nu. 17mm ställer till det dock.

Hittade typ bara detta i 17mm men då fanns bara en färg att välja på. Tror inte denna matchar klockan. Alternativet är att fortsätta tvinga på 18mm på den.
Screenshot_20200310_133427_com.ebay.mobile.jpg
Feskarns mocka är trevliga och de r ju ganska mjuka med så 18mm kanske kommer sitta perfekt?

Var ytterst nära att bjuda hem en Datejust, sen började jag tveka pga den ansedliga summan som köpet skulle innebära. Som "tur" var stack den upp rejält i pris under den sista minuten så jag behövde inte fatta något beslut :p

Känns riktigt svårt att släppa sargen och köpa något "lyxigare" :banghead:

Feskarns mocka är trevliga och de r ju ganska mjuka med så 18mm kanske kommer sitta perfekt?
Har inte testat Feskarns mocka men köpte ett canvas för längesen. Tyckte inte banden var speciellt märkvärdiga och då ett fluco mocka kostar typ 50kr till är det en nobrainer för mig vad jag väljer. Lutar åt att klicka hem detta. Enligt texten ska det vara mörkbrun, ser ganska svart ut dock.

En stor fördel för mig är att fluco har XS band också :)
Screenshot_20200310_134959_com.ebay.mobile.jpg

Har inte testat Feskarns mocka men köpte ett canvas för längesen. Tyckte inte banden var speciellt märkvärdiga och då ett fluco mocka kostar typ 50kr till är det en nobrainer för mig vad jag väljer. Lutar åt att klicka hem detta. Enligt texten ska det vara mörkbrun, ser ganska svart ut dock.

Det där kommer bli riktigt snyggt!

Är det samma som dark brown så har jag köpt ett sådant till min owgmarch-klocka.
Det är band nummer 2 från vänster, det ligger bredvid ett svart band så kan du jämföra färg.

B6D3DCCE-BEBD-41C2-9E2B-B973132B7AD2.jpeg

Tillbaka
Topp