• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

D32E61FC-1BA6-4146-AE19-0CF34E6AED3D.jpeg

#besvikelsen över utebliven lavett.

Verkligen! En redig lavett har man ju väntat på men läderlappen kanske har tappat stinget. Lite mer som denna vill vi se!

Ja, man blir orolig. Oväntad utvecklingskurva faktiskt. När vi poddade i torsdags var han slagfrisk och framåt. Och nu...? :(

Idag skall det pluggas matte, drömgött..
Fortfarande inte fått min avmagnetiserare vilket sugen, är imponerad att jag fortfarande hängivit mig!
B7BB553C-28B1-4F6C-8F79-B198C13FE589.jpeg
Om du har tillgång till en gammal CRT-bildskärm kan du hålla klockan mot skärmen och trycka på degauss-knappen. Nej, det är inget skämt. Tyvärr ser man sällan CRT-skärmar numer. Det är alltså en tjockskärm med katodstrålerör (CRT)

Senast ändrad:
Idag skall det pluggas matte, drömgött..
Fortfarande inte fått min avmagnetiserare vilket sugen, är imponerad att jag fortfarande hängivit mig!
B7BB553C-28B1-4F6C-8F79-B198C13FE589.jpeg

Har inte heller fått min, snart två veckor sedan jag beställde den :(

Om du har tillgång till en gammal CRT-bildskärm kan du hålla klockan mot skärmen och trycka på degauss-knappen. Nej, det är inget skämt. Tyvärr ser man sällan CRT-skärmar numer. Det är alltså en tjockskärm med katodstrålerör (CRT)

Har en tjock-TV hemma för retrospel, hittade ingen sån knapp men ska testa lite tips som jag hittade här:

https://www.lifewire.com/how-to-degauss-a-computer-monitor-2624487

Tillbaka
Topp