• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

Läget just nu;
Skärmklipp.JPG

De gulmarkerade lotterna sålda och de vit lediga

Härligt! Först var det ju snack om att det ev skulle bli för dyrt. Grand Montets är värd en ordentlig lift. Möjligen världens bästa skidberg sett till helheten.

F492C960-2530-49DB-862D-246810276228.jpeg

Godmorgon dag XIV Local time 0744.Bra att ha grejor när man ger sig ut på en upptäcktsfärd. Ha,re//:pompus:
E14902C0-64A0-4DCE-BA7E-8AECDDC40F48.jpeg

Södra delen på stranden. Kallas Sahara,hett hett hett.
5F1E5B2F-E6DE-4E4E-9933-FB455E5D9DBF.jpeg

I mitten godahoppsudden. Kallas Udden,bästa stället fläktar gudomligt där.
F3F72D1B-6499-44CF-BBBA-4C3043645A9C.jpeg

I Norr kallt. Kallas Sibirien. Alltid i skuggan samt sten i massor. Här vistas man inte många minuter.

Senast ändrad:
42% fullført så langt. :)

Bare en liten kommentar til dette prosjektet: Når det startet så trodde jeg det skulle bli veldig vanskelig å gjennomføre - på samme måte som f. eks. å slutte å røyke. Men, det viser seg at det å gå med en GS hver dag er piece of cake. Ganske herlig å kjenne på egentlig, så man lurer litt på hva man skal med alle de andre armbåndsurene - egentlig.

Tror at dersom man mener det er vanskelig - så blir det vanskelig. ;) Det handler om å se det positive i situasjonen, fremfor å tenke på det man har på armen og ikke fokusere på det man IKKE kan bruke. :)

La oss se hvor vi er når de siste 58% er fullført også.

Jeg frykter litt resultatet - på de andre armbåndsurenes vegne. :eek:

Et bilde fra mars så langt; ikke rart man ikke opplever det som en PITA å bære en GS.

83183006_342600170002923_4995861865513351305_n.jpg
Varför skulle det vara så hemskt att bli/vara OWG, förutsatt att, som du beskriver, är helt bekväm med det?
Jag skulle vara helnöjd om jag hittade en klocka som jag kände att jag ville bära alla dagar, före alla andra ev klockor. Inte bara sjulle jag ha avsevärt större utbud att välja mellan an de flesta som inte är OWG (iaf de aom inte har en plånbok utan botten) eftersom jag skulle kunna lägga alla pengar som nu är placerade i 4 eller 10 eller kanske 20 olika klockor på en och samma guldkorn, och det skulle säkert räcka till en hygglig beater också. För en sådan måate man väl få räkna in på "sidan av" när man är OWG, eller?

Så här ser "Bingobrickan" ut över tillgängliga nummer i tävlingen om OWG-banden.
Bingobricka.JPG

Gult = taget
Vit = ledigt

Ny utlottning
Ytterligare en OWG-deltagare har skänkt produkter som vi vill lotta ut till förmån för BCF. Jag fick ett meddelande från @SpaceAce som har tagit fram två 22mm klockarmband.
OWG_Band_Gult.jpg

OWG_Band_Svart.jpg

Utlottningen går till på följande sätt:
Sätt in 20kr per lott till BCF och posta en skärmdump här i tråden.
https://www.barncancerfonden.se/jag-vill-bidra/ge-en-gava/
Eller Swish på 90 20 900
BCF - band.jpg

Jag skriver upp valda lottnummer (00 – 99) efter era namn i listan. Endast deltagare i #owgmarch (även de som har strukits från listan) är välkomna att vara med.
Exempel: @Berns - Nivada Antarctic Diver (#14, #27, #89)
Dragningen är de två sista positionerna i jokerraden för lotto som dras lördagen den 21/3.
Joker 2.jpg

https://www.svenskaspel.se/lotto/resultat

Jag har sammanfattat båda tävlingarna under första posten i tråden.

Tillbaka
Topp