• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

23! Snart är det över :D Börjat bli lite sjuk så blev dag hemma idag. Någon som har tips på serie eller annan aktivitet man kan göra hemifrån?
03CCF438-E2B5-40B5-BE2F-9D99F44F32EB.jpeg
Om jag inte jobbade och inte heller hade barn och sjuk sambo hemma (jo, jo och jo)
skulle jag antingen nöta något tv-spel från min bucket list eller kolla Altered carbon säsong 2.

Lite trött är jag. Men jag tror att jag känner samma för denna Datejust som jag gjorde innan. Alltså: grym klocka, men lite för tråkig i längden. Funderar på att sälja/byta den mot en Panna eller nån kul toolwatch.
Vet inte riktigt ännu.
I fjol hade jag en DateJust under #owgmarch som jag bytte bort 1/4.
Om jag inte missminner så är det 24mm mellan bandhornen på Half-hunter'n. @Berns får kolla så vinnaren inte blir besviken.
Det stämmer nog. Men jag tycker det fungerar ändå
914A9878-FBFF-46EF-95B9-447EB93FAFCD.jpeg
62FBFEFF-2B05-40C8-9B12-7FFB879DCA08.jpeg

Efter 23 dagar så inser man vilka klockor man saknar mest. För mig blir det Speedyn som åker på den första april (Om man inte kör OWG i två månader :) ).
Vilken klocka blir den första för er att byta till?
Jag kommer att köra Reverso några dagar med brunt Casa Fagliano band
40D5D8B4-027F-4F00-B377-191EAFF1B817.jpeg

sen kommer jag köra lite med 25 åringen från SS
59E6C148-9B2C-456A-AB34-C02D5C0B1979.jpeg

Efter 23 dagar så inser man vilka klockor man saknar mest. För mig blir det Speedyn som åker på den första april (Om man inte kör OWG i två månader :) ).
Vilken klocka blir den första för er att byta till?
Det blir utan tvekan mitt nya dykarur, Scurfa watches, som väntar så fint. Denna tingest kommer oxå bli perfekt sommarklocka (om inte suktandet över en ny Seiko-dito, CWC-diver eller liknande blir för stor innan sommaren kommer.
DSC_0805-01.jpeg

Nu börjar vi nå upploppet. Mina tankar såhär långt är nog att min owg-Sinn ska få sig en till Sinnkompis. Vilka otroliga klockor dom gör. Första april åker en planet ocean på men kärleken till denna 6000 har växt sig mycket starkare. Tusen tack för detta roliga iniativ.:heart:
IMG_20200323_175325.jpg

IMG_1866.jpeg

Då var det måndagkväll och Gerd och Gerda har haft namnsdag hela dagen ! Kvällen måltid tillsammans med frun vid köksbordet blev vitlök och chili gratinerade havskräftor. Lite rostat bröd och ett glas bubbel. Javisst klockan ..
IMG_5160.jpeg

UTC + 1 ,1737 lokal tid. Trevlig kväll på Er alla smått kämpande OWG:are och en och annan som har "ågrens" vilken klocka man saknar.//;););)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp