• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

Jag gillar den där länken. Bra passform på mig iaf och riktigt clean.
Japp fick hem en halvlänk och en hellänk som efterbeställts av mig. Polerade ytterdelar på mittlänkarna tycker jag passar klockan bra och som du skriver sitter den väldigt bra när man fått till storleken på den. När jag måttat och insett att två halvlänkar är större än en hellänk så är det bara att laborera på till man hittat rätt på både storlek och att spännet hamnar rätt. Men tusan så smått allt är... Lupp ett måste för att se. Sannolikt den smäckraste länken jag haft runt handleden.

Japp fick hem en halvlänk och en hellänk som efterbeställts av mig. Polerade ytterdelar på mittlänkarna tycker jag passar klockan bra och som du skriver sitter den väldigt bra när man fått till storleken på den. När jag måttat och insett att två halvlänkar är större än en hellänk så är det bara att laborera på till man hittat rätt på både storlek och att spännet hamnar rätt. Men tusan så smått allt är... Lupp ett måste för att se. Sannolikt den smäckraste länken jag haft runt handleden.
Haha ja skruvarna är riktigt små. Läste någonstans att en halv är typ 75% av en hel. Solklar matte i min bok:D

Alltid, tillskillnad från @Denke gillar jag musik...
Awkwafina, inner voices var låten om du vill ha den som ringsignal
Jag kommer glida runt med min plastklocka från 90-talet och en bergsprängare med inner voices på högsta volym. Får jag hänga med dig och @Denke i ditt kök då? :D
Screenshot_20200324-204330_Chrome.jpg

Hulken fick Lamy 2000 medium nib som penna.
Lamy är typ rolex, tänker jag. PELIKAN är väl AP eller JLC
70BCC542-19D4-4FDD-B05B-F247679E9937.png
17CCA137-159B-4C5D-9E27-31493603344D.jpeg
Har också lyssnat, grymt avsnitt! OT, men är det bara reservoar som gäller om man ska ha en finare penna? Kastar man bort pengar om man köper en dyrare rollerball t.ex? Det känns spontant som att en reservoar inte hanterar stryk lika väl som rollerball eller ballpoint. Har jag fel? Vill gärna kunna använda den när jag jobbar och det blir lite turbulent ibland kan man säga :D

Har också lyssnat, grymt avsnitt! OT, men är det bara reservoar som gäller om man ska ha en finare penna? Kastar man bort pengar om man köper en dyrare rollerball t.ex? Det känns spontant som att en reservoar inte hanterar stryk lika väl som rollerball eller ballpoint. Har jag fel? Vill gärna kunna använda den när jag jobbar och det blir lite turbulent ibland kan man säga :D
Nej det gör man inte :) Reservoar är inte för alla, har haft några, senast en montblanc jag sålde här på forumet, men trivs inte med spetsen. Rollerball är enligt mig skönare att skriva med. Finns f.ö. en penntråd i lifestyle :)

Edit: reservoarer är inte lika stryktåliga.

Precis som med klockorna är den sämsta pennan du kan köpa den du inte vill ha, men jag tycker där jag befinner mig att en reservoarpenna är skönast att skriva med men om du inte är mötestorsk och fjättrad vid ett skrivbord så kanske en rollerball eller fineliner är något för dig. Det finns en mycket fin multipenna i Lamy 2000 serien som jag gillar också, men även deras fineliner som ser ut som reservoarpennan är grym. Men som sagt jag föredrar reservoarpenna för dom är skönare att skriva med. Lycka till och stort tack för att vi fick 1h av ditt liv

Nej det gör man inte :) Reservoar är inte för alla, har haft några, senast en montblanc jag sålde här på forumet, men trivs inte med spetsen. Rollerball är enligt mig skönare att skriva med. Finns f.ö. en penntråd i lifestyle :)

@gab tappar du en reservoarpenna på spetsen är pennan körd och en ny spets kostar ofta mer än pennan, iaf om du köpt guld spets. Och bifall på montblanc, dom suger kamelballe och du kan lika gärna köpa situation Sthlm för 4000kr

Precis som med klockorna är den sämsta pennan du kan köpa den du inte vill ha, men jag tycker där jag befinner mig att en reservoarpenna är skönast att skriva med men om du inte är mötestorsk och fjättrad vid ett skrivbord så kanske en rollerball eller fineliner är något för dig. Det finns en mycket fin multipenna i Lamy 2000 serien som jag gillar också, men även deras fineliner som ser ut som reservoarpennan är grym. Men som sagt jag föredrar reservoarpenna för dom är skönare att skriva med. Lycka till och stort tack för att vi fick 1h av ditt liv
Tack så mycket för grymma svar! :heart:
@Margarinkungen Haha du hatar verkligen MB :D

Just nu så här dag 24 så är det mest för att det är en sån trevlig stämning i tråden som jag håller mig kvar, tvivlar på att jag kommer köra tiden ut men som sagt vi har ju rätt trevligt här, tack @Berns och alla ni andra som bidrar till det som jag tycker KS ska vara. En troll- och smurffri zon!
00B46834-00C4-4967-B84F-A8EEFF93200B.jpeg
:heart::heart::heart::heart::heart:

Senast ändrad:
Just nu så här dag 24 så är det mest för att det är en sån trevlig stämning i tråden som jag håller mig kvar, tvivlar på att jag kommer köra tiden ut men som sagt vi har ju rätt trevligt här, tack @Berns och alla ni andra som bidrar till det som jag tycker KS ska vara. En troll- och smurffri zon!
00B46834-00C4-4967-B84F-A8EEFF93200B.jpeg
:heart::heart::heart::heart::heart:
Håller med! Väldigt trevlig tråd. Trevlig jargong, mestadels glada miner (förutom klockfastan :p) och väldigt blandade klockor i alla prisklasser utan att någon på något sätt klankar ner på vad man bär. Tack alla inblandade för detta och till dig @Berns som kommit på denna dumma grej :p:D:D

Tillbaka
Topp