• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

Dag 29! Ställt om klockor och börjar nu fundera på nytt... En Sinn EZM 3F kanske:)
C3E204C7-D0D7-4387-8F03-083C3E6A0C38.jpeg
Den blir också tråkig efter en månad, jag lovar :p

Jäklar vad de kliar i handleden nu att få byta klocka, drog upp alla i morse, ställde in tiden och byte lite band. Första gången på 29 dagar jag rört dem.
(testade dem aldrig) men snart så. :D

16996D04-0517-4A41-A313-E8AF4CAD3C38.jpeg

Dag 29 - still in the game. Fast längtan efter en annan klocka, vilken som, är stor. Sommartid borde betyda en timme förlorad tid i owgmarch utmaningen, kanske bör vi förlänga fristen till 01.00 den 1/4 för att undvika masslavetter:p.

Känsliga läsare varnas!
Idag har jag polerat bort de irriterande MacBook-märkena från länken. Länken togs bort från klockan, och jag putsade långsamt och var noga med rätt riktning, med Mirka Mirlon fastspänt på arbetsbänken. Först med grovlek 360 och sedan med 1500. Jag hade gärna haft en eller två grovlekar däremellan, men det fanns inte i butiken. Resultatet? -mycket nära som den såg ut vid leverans. Och ni behöver inte vara oroliga, den kommer aldrig ut på begagnatmarknaden. Jag säljer inte klockor. Jag köper dem. Hittills aldrig på begagnatmarknaden.
C83D5FA8-024E-491C-B294-6F8D800FD348.jpeg
Folk är ju hopplöst anala med sånt där. Själv bryr jag mig inte det minsta om nån borstat ett spänne eller länk för att få bort lite hairlines om det ändå inte syns.. Visst föredrar jag om det framgår vid försäljning men äh. Vad spelar det för roll egentligen?

Min son höll på så tills han var fem år, inte konstigt att jag plussade 20 kg under dom åren :drowning:
Jag var i samma situation i ett par år. Då gick jag back 7-8 kg.

Då var 91,9% av utmaningen avklarad! Har en känsla av att jag kommer att köra halva dagar klocklöst när jag jobbar hemifrån framöver.
A85D97E2-988A-4ADE-A524-6B44B89BF33D.jpeg

(bild från i förmiddags).
Älskar fortfarande klockan. Mitt bästa köp någonsin!

Känsliga läsare varnas!
Idag har jag polerat bort de irriterande MacBook-märkena från länken. Länken togs bort från klockan, och jag putsade långsamt och var noga med rätt riktning, med Mirka Mirlon fastspänt på arbetsbänken. Först med grovlek 360 och sedan med 1500. Jag hade gärna haft en eller två grovlekar däremellan, men det fanns inte i butiken. Resultatet? -mycket nära som den såg ut vid leverans. Och ni behöver inte vara oroliga, den kommer aldrig ut på begagnatmarknaden. Jag säljer inte klockor. Jag köper dem. Hittills aldrig på begagnatmarknaden.
C83D5FA8-024E-491C-B294-6F8D800FD348.jpeg
Får man se resultatet före och efter?

Med två ynka dagar kvar känner jag att jag kan avrapportera månadens bravader.

Det började som en vanlig månad, om än med OWG-tema.
IMG_20200301_182810.jpg

Jag cyklade till och från jobbet med Datejust på armen. Hängde på utegym et osv.
IMG_20200302_082603.jpg

Sen blev det dystrare tider med viruspandemi och VAB veckan lång.
IMG_20200316_071544.jpg

Nu kanske vi går mot ljusare tider, rent bokstavligen.. Men med Pandemin är det mest oklart.
Datejusten har klarat snart 30 dagars konstant bärande galant. Jag har en repa på claspen men den skedde redan innan Mars. Svårt att undvika med PCL.

IMG_20200329_140543.jpg

IMG_20200329_140654.jpg

Vad har jag då lärt mig under #OWGMARCH?
Följande:
  • Jag kanske kan vara OWG, men inte med en 116234. Jag behöver något som inte är designat för att vara någons enda klocka. Det måste finnas något mer, något knasigt, något som sticker ut.
  • Denna 116234 är den bästa Rolex jag haft. Den slår Explorer 214270, 114270, exp II 216570 och Datejust 116200 och de var inga dåliga klockor på något sätt..
  • Man lär sig en hel del om vad man behöver eller uppskattar om man bara hejdar sig från flippandet ett tag. Förra owgmarch både köpte och sålde jag klockor men i år har jag bara fönstershoppat och jag har hunnit avfärda en hel del som jag annars kanske köpt på ren instinkt.
  • Jag kommer sakna gemenskapen i denna tråd, men vi får ses nästa år igen :) och om jag nu skulle glömma att säga det: stort tack till @Berns för initiativet och allt arbete med batslapping, tävlingar och gott humör. :heart:

Jag lämnar ett bidrag till BCF när månaden är slut, oavsett hur det går för mig. Men vi har ju två dagar till att festa loss på.. :)

Edit: en sak glömde jag:
Ibland vet man bara att en klocka kommer få stanna länge, hur länge är då mest en fråga om man låter sig förföras av något nytt. Men precis som med riktig kärlek vet man bara. Det finns ett par klockor jag gärna behållt om jag inte varit rastlös och fattig.. Men sånt är livet. Däremot har jag haft ett gäng klockor som jag fått kämpa med och ändå till slut dumpat. Denna Datejust är, trots alla dess kvaliteter, en av dem.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp