• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Nu är det inte mycket tid kvar, kommer tråden nå 200 sidor? Egentligen spelar det ingen roll, men denna tråd har ju varit omåttligt populär och 200 sidor är ju lite symboliskt.

når vi 200 sidor så går vi upp på förstasidan om man sorterar på antal poster bland trådarna.

Med två ynka dagar kvar känner jag att jag kan avrapportera månadens bravader.

Det började som en vanlig månad, om än med OWG-tema.
IMG_20200301_182810.jpg

Jag cyklade till och från jobbet med Datejust på armen. Hängde på utegym et osv.
IMG_20200302_082603.jpg


Sen blev det dystrare tider med viruspandemi och VAB veckan lång.
IMG_20200316_071544.jpg

Nu kanske vi går mot ljusare tider, rent bokstavligen.. Men med Pandemin är det mest oklart.
Datejusten har klarat snart 30 dagars konstant bärande galant. Jag har en repa på claspen men den skedde redan innan Mars. Svårt att undvika med PCL.

IMG_20200329_140543.jpg

IMG_20200329_140654.jpg


Vad har jag då lärt mig under #OWGMARCH?
Följande:
  • Jag kanske kan vara OWG, men inte med en 116234. Jag behöver något som inte är designat för att vara någons enda klocka. Det måste finnas något mer, något knasigt, något som sticker ut.
  • Denna 116234 är den bästa Rolex jag haft. Den slår Explorer 214270, 114270, exp II 216570 och Datejust 116200 och de var inga dåliga klockor på något sätt..
  • Man lär sig en hel del om vad man behöver eller uppskattar om man bara hejdar sig från flippandet ett tag. Förra owgmarch både köpte och sålde jag klockor men i år har jag bara fönstershoppat och jag har hunnit avfärda en hel del som jag annars kanske köpt på ren instinkt.
  • Jag kommer sakna gemenskapen i denna tråd, men vi får ses nästa år igen :) och om jag nu skulle glömma att säga det: stort tack till @Berns för initiativet och allt arbete med batslapping, tävlingar och gott humör. :heart:

Jag lämnar ett bidrag till BCF när månaden är slut, oavsett hur det går för mig. Men vi har ju två dagar till att festa loss på.. :)

Edit: en sak glömde jag:
Ibland vet man bara att en klocka kommer få stanna länge, hur länge är då mest en fråga om man låter sig förföras av något nytt. Men precis som med riktig kärlek vet man bara. Det finns ett par klockor jag gärna behållt om jag inte varit rastlös och fattig.. Men sånt är livet. Däremot har jag haft ett gäng klockor som jag fått kämpa med och ändå till slut dumpat. Denna Datejust är, trots alla dess kvaliteter, en av dem.

Härlig sammanfattning. Kul att se hur hela experimentet påverkar oss. Tack för att du har bidragit med så mycket både i fjol och i år.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Ett par dagar kvar...
Jag vill härmed passa på att tacka @Berns för detta fantastiska initiativ och för det jobb du har gjort.
Jag vill oxå passa på att rikta ett stort tack till alla, både utslagna och kvarvarande, för en härlig månad och för den mycket positiva ton vi haft i denna tråden.
Jag tycker oxå det är på sin plats att vi instiftar ett hederspris (äran) varje år och i år vill jag nominera @Staafen för ett otroligt driv i sitt postande och dessutom med en väldigt, förstå mig rätt, "fånig" klocka. :happyhappy:
Nu hänger vi i de sista dagarna. Kram på er. / Airman
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Ett par dagar kvar...
Jag vill härmed passa på att tacka @Berns för detta fantastiska initiativ och för det jobb du har gjort.
Jag vill oxå passa på att rikta ett stort tack till alla, både utslagna och kvarvarande, för en härlig månad och för den mycket positiva ton vi haft i denna tråden.
Jag tycker oxå det är på sin plats att vi instiftar ett hederspris (äran) varje år och i år vill jag nominera @Staafen för ett otroligt driv i sitt postande och dessutom med en väldigt, förstå mig rätt, "fånig" klocka. :happyhappy:
Nu hänger vi i de sista dagarna. Kram på er. / Airman
Tack och det samma. Enkelt att engagera sig i något som är roligt. Och det här är roligt. Och jobbigt. Men mest roligt.
Ja, @Staafen stor bidragande faktor till att det blev så här bra i år.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Ett par dagar kvar...
Jag vill härmed passa på att tacka @Berns för detta fantastiska initiativ och för det jobb du har gjort.
Jag vill oxå passa på att rikta ett stort tack till alla, både utslagna och kvarvarande, för en härlig månad och för den mycket positiva ton vi haft i denna tråden.
Jag tycker oxå det är på sin plats att vi instiftar ett hederspris (äran) varje år och i år vill jag nominera @Staafen för ett otroligt driv i sitt postande och dessutom med en väldigt, förstå mig rätt, "fånig" klocka. :happyhappy:
Nu hänger vi i de sista dagarna. Kram på er. / Airman
Instämmer, inte minst gällande den gode @Staafen som det är helt omöjligt att hänga med i både antal inlägg oct engagemang :) :heart:@Staafen
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Ett par dagar kvar...
Jag vill härmed passa på att tacka @Berns för detta fantastiska initiativ och för det jobb du har gjort.
Jag vill oxå passa på att rikta ett stort tack till alla, både utslagna och kvarvarande, för en härlig månad och för den mycket positiva ton vi haft i denna tråden.
Jag tycker oxå det är på sin plats att vi instiftar ett hederspris (äran) varje år och i år vill jag nominera @Staafen för ett otroligt driv i sitt postande och dessutom med en väldigt, förstå mig rätt, "fånig" klocka. :happyhappy:
Nu hänger vi i de sista dagarna. Kram på er. / Airman
Tack och det samma. Enkelt att engagera sig i något som är roligt. Och det här är roligt. Och jobbigt. Men mest roligt.
Ja, @Staafen stor bidragande faktor till att det blev så här bra i år.
Jag kan bara hålla med dig @Airman, detta är utan tvekan KS trevligaste tråd och tonen har varit riktigt skön rakt igenom. @Berns, du har gjort ett otroligt jobb!

Vill även tacka för att ni tycker att jag bidragit med något till tråden och tack för att ni stått ut med mig och min plastklocka haha!
20200329_183409-01.jpeg
 

Lesa

Patek
2-Faktor
Jag kan bara hålla med dig @Airman, detta är utan tvekan KS trevligaste tråd och tonen har varit riktigt skön rakt igenom. @Berns, du har gjort ett otroligt jobb!

Vill även tacka för att ni tycker att jag bidragit med något till tråden och tack för att ni stått ut med mig och min plastklocka haha!
20200329_183409-01.jpeg
Du har ju lagt ribban, så oavsett vilken klocka som kommer att pryda din arm i fortsättningen så är det en SWATCH. Slut kom ! Ha,re bra @Staafen
// @LESA
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Det där låter inte roligt, speciellt då min son bara är snart 8 månader.

Man kan nog säga att det är få som drar samma "vinstlott" som jag gjorde. Har en dotter på åtta månader som sover mycket bättre :)

Jag var i samma situation i ett par år. Då gick jag back 7-8 kg.

Då var 91,9% av utmaningen avklarad! Har en känsla av att jag kommer att köra halva dagar klocklöst när jag jobbar hemifrån framöver.
A85D97E2-988A-4ADE-A524-6B44B89BF33D.jpeg

(bild från i förmiddags).
Älskar fortfarande klockan. Mitt bästa köp någonsin!

Det var ju tur det! Roligare att äta upp sig än att träna bort massan :D
 

Been

Patek
2-Faktor
Ett par dagar kvar...
Jag vill härmed passa på att tacka @Berns för detta fantastiska initiativ och för det jobb du har gjort.
Jag vill oxå passa på att rikta ett stort tack till alla, både utslagna och kvarvarande, för en härlig månad och för den mycket positiva ton vi haft i denna tråden.
Jag tycker oxå det är på sin plats att vi instiftar ett hederspris (äran) varje år och i år vill jag nominera @Staafen för ett otroligt driv i sitt postande och dessutom med en väldigt, förstå mig rätt, "fånig" klocka. :happyhappy:
Nu hänger vi i de sista dagarna. Kram på er. / Airman
Håller med @Airman i allt hederspris till @Staafen är ju glasklart och ett litet hederspris till alla andra deltagare.
 

Acey99

Omega
Jag kan bara hålla med dig @Airman, detta är utan tvekan KS trevligaste tråd och tonen har varit riktigt skön rakt igenom. @Berns, du har gjort ett otroligt jobb!

Vill även tacka för att ni tycker att jag bidragit med något till tråden och tack för att ni stått ut med mig och min plastklocka haha!
20200329_183409-01.jpeg
Inser att jag valt en alldeles för "lätt" klocka till denna utmaning när man ser Swatchen återkomma varje dag. Hederspris till @Staafen?
Nästa gång blir det till att gräva djupt därhemma i gömmorna efter något betydligt svårare.
Vill också passa på att tacka alla glada entusiaster som bidragit i denna tråd, ingen nämnd och ingen glömd!
 

DRW

Panerai
2-Faktor
Ett par dagar kvar...
Jag vill härmed passa på att tacka @Berns för detta fantastiska initiativ och för det jobb du har gjort.
Jag vill oxå passa på att rikta ett stort tack till alla, både utslagna och kvarvarande, för en härlig månad och för den mycket positiva ton vi haft i denna tråden.
Jag tycker oxå det är på sin plats att vi instiftar ett hederspris (äran) varje år och i år vill jag nominera @Staafen för ett otroligt driv i sitt postande och dessutom med en väldigt, förstå mig rätt, "fånig" klocka. :happyhappy:
Nu hänger vi i de sista dagarna. Kram på er. / Airman
En lavett fylld med ära till @Staafen kanske?
 
Topp