Det var ju sjukt snyggt! Vad är det där för ref, är det Finanzplatsuhr?
Haha ja det är finanzplatsuhr, sinn 6000. har lite moraldilemma med en bankklocka som får blomma men det är ändå söndag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var ju sjukt snyggt! Vad är det där för ref, är det Finanzplatsuhr?
Nu är det inte mycket tid kvar, kommer tråden nå 200 sidor? Egentligen spelar det ingen roll, men denna tråd har ju varit omåttligt populär och 200 sidor är ju lite symboliskt.
Med två ynka dagar kvar känner jag att jag kan avrapportera månadens bravader.
Det började som en vanlig månad, om än med OWG-tema.
Jag cyklade till och från jobbet med Datejust på armen. Hängde på utegym et osv.
Sen blev det dystrare tider med viruspandemi och VAB veckan lång.
Nu kanske vi går mot ljusare tider, rent bokstavligen.. Men med Pandemin är det mest oklart.
Datejusten har klarat snart 30 dagars konstant bärande galant. Jag har en repa på claspen men den skedde redan innan Mars. Svårt att undvika med PCL.
Vad har jag då lärt mig under #OWGMARCH?
Följande:
- Jag kanske kan vara OWG, men inte med en 116234. Jag behöver något som inte är designat för att vara någons enda klocka. Det måste finnas något mer, något knasigt, något som sticker ut.
- Denna 116234 är den bästa Rolex jag haft. Den slår Explorer 214270, 114270, exp II 216570 och Datejust 116200 och de var inga dåliga klockor på något sätt..
- Man lär sig en hel del om vad man behöver eller uppskattar om man bara hejdar sig från flippandet ett tag. Förra owgmarch både köpte och sålde jag klockor men i år har jag bara fönstershoppat och jag har hunnit avfärda en hel del som jag annars kanske köpt på ren instinkt.
- Jag kommer sakna gemenskapen i denna tråd, men vi får ses nästa år igen och om jag nu skulle glömma att säga det: stort tack till @Berns för initiativet och allt arbete med batslapping, tävlingar och gott humör.
Jag lämnar ett bidrag till BCF när månaden är slut, oavsett hur det går för mig. Men vi har ju två dagar till att festa loss på..
Edit: en sak glömde jag:
Ibland vet man bara att en klocka kommer få stanna länge, hur länge är då mest en fråga om man låter sig förföras av något nytt. Men precis som med riktig kärlek vet man bara. Det finns ett par klockor jag gärna behållt om jag inte varit rastlös och fattig.. Men sånt är livet. Däremot har jag haft ett gäng klockor som jag fått kämpa med och ändå till slut dumpat. Denna Datejust är, trots alla dess kvaliteter, en av dem.
Tack och det samma. Enkelt att engagera sig i något som är roligt. Och det här är roligt. Och jobbigt. Men mest roligt.Ett par dagar kvar...
Jag vill härmed passa på att tacka @Berns för detta fantastiska initiativ och för det jobb du har gjort.
Jag vill oxå passa på att rikta ett stort tack till alla, både utslagna och kvarvarande, för en härlig månad och för den mycket positiva ton vi haft i denna tråden.
Jag tycker oxå det är på sin plats att vi instiftar ett hederspris (äran) varje år och i år vill jag nominera @Staafen för ett otroligt driv i sitt postande och dessutom med en väldigt, förstå mig rätt, "fånig" klocka.
Nu hänger vi i de sista dagarna. Kram på er. / Airman
Truckdriver i högform ! //Vilket skönt väder det var idag! Hoppas att ni har det bra OWG:s!
Instämmer, inte minst gällande den gode @Staafen som det är helt omöjligt att hänga med i både antal inlägg oct engagemang @StaafenEtt par dagar kvar...
Jag vill härmed passa på att tacka @Berns för detta fantastiska initiativ och för det jobb du har gjort.
Jag vill oxå passa på att rikta ett stort tack till alla, både utslagna och kvarvarande, för en härlig månad och för den mycket positiva ton vi haft i denna tråden.
Jag tycker oxå det är på sin plats att vi instiftar ett hederspris (äran) varje år och i år vill jag nominera @Staafen för ett otroligt driv i sitt postande och dessutom med en väldigt, förstå mig rätt, "fånig" klocka.
Ett par dagar kvar...
Jag kan bara hålla med dig @Airman, detta är utan tvekan KS trevligaste tråd och tonen har varit riktigt skön rakt igenom. @Berns, du har gjort ett otroligt jobb!Tack och det samma. Enkelt att engagera sig i något som är roligt. Och det här är roligt. Och jobbigt. Men mest roligt.
Ja, @Staafen stor bidragande faktor till att det blev så här bra i år.
Du har ju lagt ribban, så oavsett vilken klocka som kommer att pryda din arm i fortsättningen så är det en SWATCH. Slut kom ! Ha,re bra @Staafen
Det där låter inte roligt, speciellt då min son bara är snart 8 månader.
Jag var i samma situation i ett par år. Då gick jag back 7-8 kg.
Då var 91,9% av utmaningen avklarad! Har en känsla av att jag kommer att köra halva dagar klocklöst när jag jobbar hemifrån framöver.
(bild från i förmiddags).
Älskar fortfarande klockan. Mitt bästa köp någonsin!
Hahaha stort tack!Instämmer, inte minst gällande den gode @Staafen som det är helt omöjligt att hänga med i både antal inlägg oct engagemang @Staafen
Tror inte det men det skulle ju sitta fint!Hur ser det ut förresten, någon som fått stryk idag?
Håller med @Airman i allt hederspris till @Staafen är ju glasklart och ett litet hederspris till alla andra deltagare.Ett par dagar kvar...
Ser ju bra ut!Före:
efter:
Home Stretch nu. Det enda som skulle hindra mig att gå i mål är om Rolexmaffian trär dubbla seadweller DS4000 på min handled och slänger mig i Nybroviken.. Men jag lär ju inte hinna posta något ändå.Kämpa på!
Trots att jag är ute sedan länge så är det lika underhållande att följa tråden
Ibland känner jag att det skulle vara lite skönt med en ståplats i Nybroviken.Home Stretch nu. Det enda som skulle hindra mig att gå i mål är om Rolexmaffian trär dubbla seadweller DS4000 på min handled och slänger mig i Nybroviken.. Men jag lär ju inte hinna posta något ändå.
Well, du har också två barn eller hur? En ståplats i lugn och ro var som helst är lockande.Ibland känner jag att det skulle vara lite skönt med en ståplats i Nybroviken.
Haha ja precis!Well, du har också två barn eller hur? En ståplats i lugn och ro var som helst är lockande.
Inser att jag valt en alldeles för "lätt" klocka till denna utmaning när man ser Swatchen återkomma varje dag. Hederspris till @Staafen?
En lavett fylld med ära till @Staafen kanske?Ett par dagar kvar...
Hahaha!En lavett fylld med ära till @Staafen kanske?
Jag tycker att alla som är kvar förtjänar en lavett fylld med ära!En lavett fylld med ära till @Staafen kanske?