• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Fixat!
Jag är med IWC IWC Double Chronograph Edition Antoine De Saint Exupery
8CDFF4D4-09F6-4CC7-9617-38F84EF3461C.jpeg
Du är med i gänget nu.
Nu har jag gått igenom tråden och känner mig riktigt taggad :)
Bor ju på Island så jag pluttar in ett bidrag till BCF när jag kommer hem härnäst. Allt gott folkens !
Alla bidrag är helt frivilliga och inget som krävs för deltagande. Men uppmuntras.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Blir förmodligen denna 126200 som kom idag, fegar lite och kör med en klocka jag gärna kollar på i en månad i streck. Är man klocknörd om man gillar att ha samma klocka i fyra veckor? Ja, kanske, en light version. Annars är det ju mer åt hållet självplågeri, i alla fall för mig som byter klocka minst två ggr per dag, ofta tre.
Har en fråga till trådstartaren dock; hur räknas att man tar av sig owg klockan och sätter på sig en Garmin golfklocka? Kan ju sätta på golffunktionen direkt så blir det inget fusk eller är det fusk?
Bestämmer mig slutligt lördag. Mycket kan hända tills dess och det är allvarliga saker det här :D
C0EAD5F1-F8E4-4319-8840-E3B3E51AE664.jpeg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Blir förmodligen denna 126200 som kom idag, fegar lite och kör med en klocka jag gärna kollar på i en månad i streck. Är man klocknörd om man gillar att ha samma klocka i fyra veckor? Ja, kanske, en light version. Annars är det ju mer åt hållet självplågeri, i alla fall för mig som byter klocka minst två ggr per dag, ofta tre.
Har en fråga till trådstartaren dock; hur räknas att man tar av sig owg klockan och sätter på sig en Garmin golfklocka? Kan ju sätta på golffunktionen direkt så blir det inget fusk eller är det fusk?
Bestämmer mig slutligt lördag. Mycket kan hända tills dess och det är allvarliga saker det här :D
C0EAD5F1-F8E4-4319-8840-E3B3E51AE664.jpeg
Fin! Det blir ingen match med den i en månad. ;) Har för mig att vi kom fram till tidigare i tråden att smart/pulsklockor inte var ok, dvs om man inte använder den som månadens enda klocka.
 

Berns

KS Explorers Club
OWG March
Efter långt velande och funderande så har jag kommit fram till att vara med. Kör den gröna :D
20200225_114604.jpg
Härligt! du är med i listan nu.
Blir förmodligen denna 126200 som kom idag, fegar lite och kör med en klocka jag gärna kollar på i en månad i streck. Är man klocknörd om man gillar att ha samma klocka i fyra veckor? Ja, kanske, en light version. Annars är det ju mer åt hållet självplågeri, i alla fall för mig som byter klocka minst två ggr per dag, ofta tre.
Har en fråga till trådstartaren dock; hur räknas att man tar av sig owg klockan och sätter på sig en Garmin golfklocka? Kan ju sätta på golffunktionen direkt så blir det inget fusk eller är det fusk?
Bestämmer mig slutligt lördag. Mycket kan hända tills dess och det är allvarliga saker det här :D
C0EAD5F1-F8E4-4319-8840-E3B3E51AE664.jpeg
Uppdaterat! Vi har pratat m träningsklockor och det beslutades gemensamt att det inte är ok.
@Berns, jag får lov att ändra igen. Tror Timex M79 kan göra gott för själen. Mitt slutgiltiga val!
IMG_20200225_134347_245.jpg
Uppdaterat. Det är gott om tid at ändra sig igen.
 
Topp