Mjukstartar lite med 90-talaren idag. Är det bara jag som tycker att det ska bli skönt i Mars? Jag ser verkligen fram emot detta!
Tack @Berns gör att du styr upp på ett så engagerat och bra sätt!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mjukstartar lite med 90-talaren idag. Är det bara jag som tycker att det ska bli skönt i Mars? Jag ser verkligen fram emot detta!
Tack @Berns gör att du styr upp på ett så engagerat och bra sätt!![]()
Hahaha, jag har lite blandade känslor men jag tror också det kommer vara skönt att bara använda en klocka ett tagMjukstartar lite med 90-talaren idag. Är det bara jag som tycker att det ska bli skönt i Mars? Jag ser verkligen fram emot detta!
Tack @Berns för att du styr upp på ett så engagerat och bra sätt!![]()
Skönt och nyttigt!Hahaha, jag har lite blandade känslor men jag tror också det kommer vara skönt att bara använda en klocka ett tag
Ja det tror jag verkligen!Skönt och nyttigt!
Jag tvivlar på att du är byxad att sätta upp några regler.Se det då som en regel. Med pekpinnar och allt.
Bättre att ta det på PM. Detta ska ju vara en glädjens tråd!Jag tvivlar på att du är byxad att sätta upp några regler.
Bättre att ta det på PM. Detta ska ju vara en glädjens tråd!Låt oss sjunga ännu än gång!
https://www.oppetarkiv.se/video/1958950/friggebo-och-bildt-i-rinkeby
Inte i år men @Berns jobbar för närvarande på ett samarbete med Kriminalvården där man för varje dag som kvarstår när man hoppar av får en dag på kåken.
Ja reglerna står @Berns för, vad man själv tycker är lämpligt att göra om man misslyckas tycker jag kan stå för den enskilde individen. Det är väl ingen fängelsedom det handlar om?
Angående hackande tänder, nagelbitande och darriga händer om valet av klocka är rätt så kan jag inget annat än att hålla medMen ska försöka stå på mig med mitt tidigare val
![]()
Inte i år men @Berns jobbar för närvarande på ett samarbete med Kriminalvården där man för varje dag som kvarstår när man hoppar av blir det en dag på kåken.![]()
Jag gillar utmaningar!
Och nästa år är det bara en som är medoch han satt redan på kåken!
Hahaha jag hade vart på, worst case scenario, gratis mat i några dagar.Inte i år men @Berns jobbar för närvarande på ett samarbete med Kriminalvården där man för varje dag som kvarstår när man hoppar av får en dag på kåken.![]()
Haha du uppvisar ju kraftiga sjukdomssymptom ju!Fan, ibland hatar jag att jag har det här intresset. Allt var så bra - jag hade en stabil lineup med en Datejust, en Panna och en kvartsbeater (som jag aldrig använder då de förstnämnda får all tid).
Jag tänkte att 36mm DJ och 47mm stekpanna är tillräckligt olika för att balansera varandra och hålla bort Flippartankar.
Men så kom denna utmaning, som jag först slog bort helt men sedan började fundera över. Slutsatsen jag drog var att jag kan vara med om jag införskaffar en klocka för ändamålet.. Men nu har jag funderat så länge att ev beställning/köp inte kommer anlända förrän nån gång nästa vecka.. Dessutom är klockbudgeten egentligen maxad så skulle jag köpa något som jag vill behålla efter Mars är över så måste jag sälja något..
Och även om jag inte skulle anta utmaningen så har slussportarna öppnats och osunda tankar på flippande forsar runt i mitt huvud.
Jag är iaf 90% säker på att jag joinar även i år - om jag hittar en klocka att jag kan ha i 30 dagar utan att riskera att ledsna på den. Alternativt att det inte spelar någon roll om jag ledsnar.. Återkommer..![]()
Jag vet! Det är något fel i huvudet här.Haha du uppvisar ju kraftiga sjukdomssymptom ju!Alltså...Hur dålig allround klocka är en DJ 36? Svar; rätt jävla bra! Klarar du inte 31 dagar med den så blir det nog inte enklare med någon annan. Låter verkligen som ett konstruerat skäl att köpa ny dinka! (Med vänlighet från en medberoende...)
Är du osäker, kör på DJ36!Jag vet! Det är något fel i huvudet här.
Poängen är dock att mina två goto-klockor är sina varandras motsatser (nästan iaf) och att välja bara en av i 30dagar sabbar balansen. Därför tänkte jag att Jag skulle gå på något neutralt, en klocka jag inte behöver balansera mot något annat. Alltså inte bara ett skäl att få köpa något, men ändå.. knäppt.
Egentligen borde jag nog ta DJ:n. Förra året valde jag Panna (en annan panna) över övriga klockor varav en var en DJ36 (en annan DJ).
Kan inte bestämma mig, måste sova på saken.
Åhh vilken bra idé jag fick.... Du kör DJn i mars och sedan pannan hela april!Jag vet! Det är något fel i huvudet här.
Poängen är dock att mina två goto-klockor är sina varandras motsatser (nästan iaf) och att välja bara en av i 30dagar sabbar balansen. Därför tänkte jag att Jag skulle gå på något neutralt, en klocka jag inte behöver balansera mot något annat. Alltså inte bara ett skäl att få köpa något, men ändå.. knäppt.
Egentligen borde jag nog ta DJ:n. Förra året valde jag Panna (en annan panna) över övriga klockor varav en var en DJ36 (en annan DJ).
Kan inte bestämma mig, måste sova på saken.
Maj: säljer båda!Åhh vilken bra idé jag fick.... Du kör DJn i mars och sedan pannan hela april!![]()
Jag kikade på den på köp/sälj igår. Riktigt trevlig!@Berns - denna blir min owg mars. Kommer först på måndag så på må, och fram tills jag hämtat ut den, är jag klocklös. Sen jä...lar
För mycket snurr i klocklådan och svårt hinna få fram owg uret, men nu är jag hemma.
![]()
Du är så härligt velig@Berns - denna blir min owg mars. Kommer först på måndag så på må, och fram tills jag hämtat ut den, är jag klocklös. Sen jä...lar
För mycket snurr i klocklådan och svårt hinna få fram owg uret, men nu är jag hemma. Aerospace!!!
![]()
Hahaha!Du är så härligt velig![]()
Jag är velighetens helighetDu är så härligt velig![]()
Haha, det där kommer aldrig gå!Kramar ut det sista ur Explorern innan det är dags för 31 dagar med Swatch!![]()
Haha jodå, 100% säker!Haha, det där kommer aldrig gå!![]()