• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Jag ställer upp med Sinn 556i. Jag kan skicka en bild på den senare. Jag har avsiktligt avstått från att använda den på ett tag, även idag, för att förbereda mig inför starten i mars. Därför ingen bild. Eller... jo, förresten jag har ju en gammal här på KS!
17A1DA52-4F64-4077-A3AE-05E357BD7BCA.jpeg
Dum fråga kanske men vad mätte du på bilden?
 

Man

Rolex
Okej, tack. Nu blev man ännu mer nyfiken, vad exakt innebär ytfinheten? Hur den mäts osv.
Om man tittar på en yta på riktigt nära håll så är den inte slät. Det finns en massa toppar och dalar och det är dem man mäter upp. Men enheten är alltså mikrometer (dvs miljondels meter) så de flesta som inte jobbar inom industrin behöver inte bekymra sig så mycket om det.. I industrin kan tex en konstruktör sätta ett krav på en artikel som ska tillverkas att den får ha en ytfinhet på tex max 3,2 mikrometer.
 

-RI-

Patek
2-Faktor
Med facit i hand så är det ingen idé att köra med speedyn då det blev flopp förra året så den gömmer jag i boxen. Kanske går det bättre med lite vintage? 6309-7049 får det bli! Jag antar utmaningen, igen. :dead:
Screenshot_20200211_182313.jpg

Eller... Pogue? hjälp, ångrar mig redan.
IMG_20200208_151406_834.jpg
 
Senast ändrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Med facit i hand så är det ingen idé att köra med speedyn då det blev flopp förra året så den gömmer jag i boxen. Kanske går det bättre med lite vintage? 6309-7049 får det bli! Jag antar utmaningen, igen. :dead:
Screenshot_20200211_182313.jpg

Eller... Pogue? hjälp, ångrar mig redan.
IMG_20200208_151406_834.jpg
Pogue var fin och säkert roligare en månad även om den gött i slitna dykarn gör alla jobb galant
Jag gör som min vapendragare @NiklasF och tar gärna emot tips om vilken klocka jag bör välja denna gång.
Dessa finns tillgängliga ...
Rolex Explorer
Glycine Airman
Sjöö Sandström S1
CWC G10
Omega Seamaster 30
DSC_0780-01.jpeg DSC_0740-01.jpeg DSC_0723-01.jpeg DSC_0779-01.jpeg IMG_20190621_083423_307.jpg
Omega känns som mest utmaning.
 

LI0N

Panerai
En liten fråga om reglerna.
Jag ska på resa till ett klockmecka i mars, är det tillåtet att prova lite klockor fastän man kör OWG?
 
Topp