• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

Axid

Omega
Om man tittar på en yta på riktigt nära håll så är den inte slät. Det finns en massa toppar och dalar och det är dem man mäter upp. Men enheten är alltså mikrometer (dvs miljondels meter) så de flesta som inte jobbar inom industrin behöver inte bekymra sig så mycket om det.. I industrin kan tex en konstruktör sätta ett krav på en artikel som ska tillverkas att den får ha en ytfinhet på tex max 3,2 mikrometer.
Tack för infon, intressant!
 
  • Like
Reactions: Man

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
@Berns Inga problem med denna pärla :) Jag är på, SBGX261
86295882_573832780013659_8518926632134639616_n.jpg
En riktig OWG klocka!
 

Hugii

Audemars
Intressant utmaning (ur ett psykologiskt perspektiv). :)

Efter en månad, ska de ses som en talang (vinnaren får 2min i Talang 2021) eller som en sekt? :):):):)

20200213_075506.jpg
 

-RI-

Patek
2-Faktor
En klocka i en månad?, dä går aldriii!! som vi påstås säga här i Örebro :happyhappy:

Men för egen del är det allt önsketänkande . Byta klocka efter arbetsdagen tillhör min (autistiska) nedvarvningsrutin på kvällen

Men jag får önska alla deltagare ett stort lycka till! :)
Jag är från Örebro och misslyckandes förra året. Så det ligger något i "dä går aldriii" men skam den som ger sig :)
 
Topp