• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

Snart två trettiondelar avklarade. Kan ju lätt bli OWG på riktigt med denna. #OWGMarch
image.jpg
Jag körde SBGN003 förra året och håller helt med om det du säger. Den passar till allt. En social kameleont fast för klockor.
29D5BBF8-7F37-4639-B15F-4F8ABF7D0B0F.jpeg

IMG_1818.jpeg

Livet går ju vidare även om man bara har en klocka! Måndagkväll så det sitter fin med lite havskräftor, rostat bröd och majonäs. Ha,re en trevlig kväll alla Utmanare och kom ihåg, det är bara X dygn kvar till 1: april.//:pompus:
IMG_4078.jpeg

Senast ändrad:
Köp en eller två av dem så jag slipper se dem! :p

Haha, försöker ju komma bort från hoardandet :D

De brukar hetsa åt andra hållet, att inte köpa :).

Smart fru du har ;) Min fru känner mig, jag vill ha X men jag är för seg/snål att slå till så jag drar fötterna framför mig lääänge och suktar efter X :bag:

Jag har bara två dinkor kvar, varav en G-SHOCK. Du kommer inte att ångra dig.

Kanske får bli så även för mig :)

Haha, försöker ju komma bort från hoardandet :D

Smart fru du har ;) Min fru känner mig, jag vill ha X men jag är för seg/snål att slå till så jag drar fötterna framför mig lääänge och suktar efter X :bag:

Kanske får bli så även för mig :)
Känner igen det där. Suktade med efter en klocka. Pga @-RI- så äger jag nu den klockan och vill inte släppa den. Men samlingen består av fler så jag ska nog kunna testa fler klockor framöver :p Så sälj du och skaffa klocka X, sen är det bara att börja handla igen ;)

Känner igen det där. Suktade med efter en klocka. Pga @-RI- så äger jag nu den klockan och vill inte släppa den. Men samlingen består av fler så jag ska nog kunna testa fler klockor framöver :p Så sälj du och skaffa klocka X, sen är det bara att börja handla igen ;)
Livet är för kort, har man möjlighet till att förverkliga saker ska man göra det. Stora som små :)

Det kom ett litet paket från Glashütte idag. Med betoning på litet. Men innehållet var inte desto mindre betydelsefullt.
112E518C-EFDA-4869-8F38-B418AB62441B.jpeg

Det lilla paketet

0FBCE96A-EEF3-4015-BD0F-F67743FDF40B.jpeg

En reservdel som stoppas undan nu

E5C4409E-02F9-414F-9D6B-1CBE7CDBC23E.jpeg

Mitt nya deployant clasp

Nu kör vi deployant clasp på min Nomos Orion. Det är praktiskt då klockan tas på och av en gång minst om dagen, plus att det skonar läderbandet betydligt mer än det vanliga spännet. Så långt (ca 15 minuter in) är jag väldigt nöjd!

QUOTE="banan, post: 3232853, membrer: 21909"]Är vädret på TV'n positivt också?[/QUOTE]
Alltid:cool::cool::cool::cool::cool::cool:

Håller med :) Önskar bara att man hade liiite större medel ibland :p Men den som väntar på något gott ;)
Visst önskar man det! Så är det för dom flesta, klockor är något sekundärt och en lyx man får unna sig när allt annat är på plats så att säga. Då är det kanske tur att du är av den sorten som kan uppskatta en billig klocka lika mycket som en dyr och att pris/hype inte är faktorn bakom val av inköp ;) Då kan man unna sig oftare.

Edit
Jäklar vad stor 155an såg ut på bilden! Äter upp handleden :eek:

IMG_20200302_203503.jpg

Min är på armen sedan 21/2. För några dagar sedan byte jag stil till den här iom den inte visar steg (ej intresserad av dessa med andra ord) och älskar vår närmsta granne!
P. S. Batteriet verkar behöva laddas var tredje vecka :D

Tillbaka
Topp