• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

Dag 4, dags att köpa nya band.

7527E342-55EE-4A82-ABB1-F1685EF8A37A.jpeg

Ni som är sugna på något annat, vad är ni sugna på? Vi kanske kan köra lite (bytes)handel inom tråden :cigar:

Funderar som sagt på min första "dyrare" klocka, har sneglat in mig på antigen:

Omega Speedmaster pro
Rolex Datejust (vintage)
Grand Seiko SBGN00X

Kan inte ha alla tre så får välja någon av dom :bookworm:

IMG_20200304_192845.jpg

Dag 4 snart slut och bortsett från att klockan är magnitiserad har det gått som tåget (japanska tåg dvs). Kanske kan bli OWG ändå?

Omega Speedmaster pro
Rolex Datejust (vintage)
Grand Seiko SBGN00X

IMG_20200304_192845.jpg

Dag 4 snart slut och bortsett från att klockan är magnitiserad har det gått som tåget (japanska tåg dvs). Kanske kan bli OWG ändå?

Shinkansen :)
IMG_9169.JPG

Vingklippt Concorde

Senast ändrad:
Eller 88 950:- för en limiterad GS.
IMG_20200304_170326.jpg
GS får ju gemene man köpa iaf. Dessutom går oftast priset att diskuteras något.

Omega Speedmaster pro
Rolex Datejust (vintage)
Grand Seiko SBGN00X

IMG_20200304_192845.jpg

Speedy är rätt trist tycker jag. DJ är alltid DJ. Sbgn003 är kul.

Men då alla ligger ganska stabilt i pris beggat skulle jag rekommendera dig att börja med att köpa den du tycker minst om. Sen sälja för att köpa nr2. Sen sälja och köpa den du tror mest på :)

Omega Speedmaster pro
Rolex Datejust (vintage)
Grand Seiko SBGN00X

IMG_20200304_192845.jpg

Jag äger just nu en Speedmaster och DJ från 89 (knappt vintage), hade en SBGN005 för ett par veckor sedan.

Om jag får rangordna dem så skulle det nog bli
1. Speedmaster
2. DJ
3. GS SBGN00x

• Speedmastern är kul och trist på samma gång. Svår att tröttna på och om man gör det så kan man byta band ett tag. Nato, läder eller länk; allt passar.
  • DJ är på gränsen till för dressig beroende på modell men den gör sig bra till allt.
  • Grand Seiko är en dröm i teorin men i verkligheten så blir den lite trist och för min del så är det quartzverket som tyvärr förstör känslan. En svepande visare hade varit lösningen på allt för kvalitén och känslan är top notch i övrigt.

Omega Speedmaster pro
Rolex Datejust (vintage)
Grand Seiko SBGN00X

IMG_20200304_192845.jpg

Tre kanonklockor! Jag har också testat alla, har sbgn003 och (vintage) speedy nu. Jag tror att gs kan vara mest ”acquired taste” av dem - jag hade inte köpt och behållit en kvartsklocka för 25k för några år sen men nu älskar jag den. Båda de andra är ju däremot ikoner som omöjligt blir fel. Dj tycker jag knappt är prisvärda längre men det finns ju en anledning till att alla vill ha dem, riktigt bra owg-material för den som vill gå vintage!

Tillbaka
Topp