Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det berg i bakgrunden eller snö på taket?
Fint väder idag
Den har överraskat mig. Tänkte mest att det skulle va kul o ha ägt en BR någon gång när jag köpte den. Men nu håller den på att bli en favorit!Den där klockan är riktigt bra, en sån som gått mig helt förbi men nu när jag ser mer av den så skapar den ett osunt begär!
Haha jo jag ser det också, kan lugna dig med att det är fjällÄr det berg i bakgrunden eller snö på taket?
Såklart med den där går det också enkelt!!Dag 4 och inga problem än så länge
Ah, sen måste du sälja4 dagar nu och tyvärr bara 27 kvar tills man måste byta klocka. För visst var det så utmaningen var? Man får inte ha klockan mer än en månad i sträck. Lite jobbigt blir det väl att tvingas byta men det behöver man ju inte bekymra sig om nu.
-Dag 4 sammanfaller med tjejens 30-års dag. Grattis till henne som får en ny klocka och god fortsättning till oss OWG’s
Ni som är sugna på något annat, vad är ni sugna på? Vi kanske kan köra lite (bytes)handel inom tråden
Funderar som sagt på min första "dyrare" klocka, har sneglat in mig på antigen:
Omega Speedmaster pro
Rolex Datejust (vintage)
Grand Seiko SBGN00X
Kan inte ha alla tre så får välja någon av dom
Dag 4 snart slut och bortsett från att klockan är magnitiserad har det gått som tåget (japanska tåg dvs). Kanske kan bli OWG ändå?
Samma här. TWG skulle passa mig perfekt, en träningsklocka och en för resterande tidEn bild till skadar ju inte. Känns lite enkelt det här. Bortsett från tränings-ur (Som jag saknar något så *******) så skulle jag nog kunna owga duktigt mycket med denna
Jag skulle ha riktigt grov ångest om jag var duSåklart med den där går det också enkelt!!
GS får ju gemene man köpa iaf. Dessutom går oftast priset att diskuteras något.Eller 88 950:- för en limiterad GS.
Speedy är rätt trist tycker jag. DJ är alltid DJ. Sbgn003 är kul.Funderar som sagt på min första "dyrare" klocka, har sneglat in mig på antigen:
Omega Speedmaster pro
Rolex Datejust (vintage)
Grand Seiko SBGN00X
Dag 4 snart slut och bortsett från att klockan är magnitiserad har det gått som tåget (japanska tåg dvs). Kanske kan bli OWG ändå?
Är det lite spider dial man kan skymta där?Lite läsning om Explorern innan maten var trevligt!
Ja men visst är det så!Är det lite spider dial man kan skymta där?
Jag äger just nu en Speedmaster och DJ från 89 (knappt vintage), hade en SBGN005 för ett par veckor sedan.Funderar som sagt på min första "dyrare" klocka, har sneglat in mig på antigen:
Omega Speedmaster pro
Rolex Datejust (vintage)
Grand Seiko SBGN00X
Tre kanonklockor! Jag har också testat alla, har sbgn003 och (vintage) speedy nu. Jag tror att gs kan vara mest ”acquired taste” av dem - jag hade inte köpt och behållit en kvartsklocka för 25k för några år sen men nu älskar jag den. Båda de andra är ju däremot ikoner som omöjligt blir fel. Dj tycker jag knappt är prisvärda längre men det finns ju en anledning till att alla vill ha dem, riktigt bra owg-material för den som vill gå vintage!Funderar som sagt på min första "dyrare" klocka, har sneglat in mig på antigen:
Omega Speedmaster pro
Rolex Datejust (vintage)
Grand Seiko SBGN00X