Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dag 4. Halvsegt att inte kunna byta klocka men jag vänjer mig nog efter helgen. Tror inte att jag vill byta klocka 1 april heller, inte med denna GS på handleden. Trodde att jag skulle störa mig på quartz då jag nästan uteslutande kört automatiska klockor sedan jag fastnade i KS (G-SHOCK borträknade), men just denna klockans mjuka tickande ger mig sinnesro.4 dagar nu och tyvärr bara 27 kvar tills man måste byta klocka. För visst var det så utmaningen var? Man får inte ha klockan mer än en månad i sträck. Lite jobbigt blir det väl att tvingas byta men det behöver man ju inte bekymra sig om nu.![]()
![]()
Grym OWG klocka det där... Min är exakt ett år nu o har dragit sig nästan FYRA sekunder...Dag 4. Halvsegt att inte kunna byta klocka men jag vänjer mig nog efter helgen. Tror inte att jag vill byta klocka 1 april heller, inte med denna GS på handleden. Trodde att jag skulle störa mig på quartz då jag nästan uteslutande kört automatiska klockor sedan jag fastnade i KS (G-SHOCK borträknade), men just denna klockans mjuka tickande ger mig sinnesro.
![]()
Stod och väntade på att hämta ut paket och fick ta en halvkass diskret bild för att inte bli utstirrad i kön. Lyckligtvis inget klockrelaterat i paketet.
Jobbigt läge, men käket ser gott ut iafStod framför min kommande lyxmiddag och blev smärtsamt påmind om varför den här klockan inte helt flyger för mig... Hade varit mycket mer nöjd ifall urtavlan var mörkare svart istället för grådassig. 27 dagar kvar!
![]()
Där sa du någonting. TWG känns lagom att sträva mot. Känns också uppnåeligt till skillnad från renodlad owgSamma här. TWG skulle passa mig perfekt, en träningsklocka och en för resterande tid![]()
Sånt är bra för min tidshållningen-OCD!Grym OWG klocka det där... Min är exakt ett år nu o har dragit sig nästan FYRA sekunder...![]()
GS får ju gemene man köpa iaf. Dessutom går oftast priset att diskuteras något.
Speedy är rätt trist tycker jag. DJ är alltid DJ. Sbgn003 är kul.
Men då alla ligger ganska stabilt i pris beggat skulle jag rekommendera dig att börja med att köpa den du tycker minst om. Sen sälja för att köpa nr2. Sen sälja och köpa den du tror mest på![]()
Jag äger just nu en Speedmaster och DJ från 89 (knappt vintage), hade en SBGN005 för ett par veckor sedan.
Om jag får rangordna dem så skulle det nog bli
1. Speedmaster
2. DJ
3. GS SBGN00x
- Speedmastern är kul och trist på samma gång. Svår att tröttna på och om man gör det så kan man byta band ett tag. Nato, läder eller länk; allt passar.
- DJ är på gränsen till för dressig beroende på modell men den gör sig bra till allt.
- Grand Seiko är en dröm i teorin men i verkligheten så blir den lite trist och för min del så är det quartzverket som tyvärr förstör känslan. En svepande visare hade varit lösningen på allt för kvalitén och känslan är top notch i övrigt.
Tre kanonklockor! Jag har också testat alla, har sbgn003 och (vintage) speedy nu. Jag tror att gs kan vara mest ”acquired taste” av dem - jag hade inte köpt och behållit en kvartsklocka för 25k för några år sen men nu älskar jag den. Båda de andra är ju däremot ikoner som omöjligt blir fel. Dj tycker jag knappt är prisvärda längre men det finns ju en anledning till att alla vill ha dem, riktigt bra owg-material för den som vill gå vintage!
Många kör nog GMT-visaren på 24h-visning vilket är smidigt med denna klockan, om man själv skulle resa iväg till en annan tidszon och vilja hålla koll på tiden hemma, eftersom den har quickset på timvisaren istället för datum-quickset.Tackar för alla tips och idéer! Håller på och försöker läsa in mig på vintage Rolex (sicken djungel!) för att undvika att köpa en lemon om jag skulle gå den vägen. Enklast att köpa av dom tre är klart Speedmastern och GS SBGN00x.
Nä inget lätt val, men jag har hela mars att fundera på saken
@parasec, får jag fråga om du använder GMT-funktionen? Tycker klockan är grymt snygg men har svårt att tänka mig en praktisk användning för GMT-funktionen då jag tyvärr inte är en jetsetter.
Det är alltid roligt med en extra visare oavsett om man använder den eller ejTackar för alla tips och idéer! Håller på och försöker läsa in mig på vintage Rolex (sicken djungel!) för att undvika att köpa en lemon om jag skulle gå den vägen. Enklast att köpa av dom tre är klart Speedmastern och GS SBGN00x.
Nä inget lätt val, men jag har hela mars att fundera på saken
@parasec, får jag fråga om du använder GMT-funktionen? Tycker klockan är grymt snygg men har svårt att tänka mig en praktisk användning för GMT-funktionen då jag tyvärr inte är en jetsetter.
Håller helt med härDet är alltid roligt med en extra visare oavsett om man använder den eller ej![]()
Surt!Då kör vi igång dag fem.
![]()
Fina vyer runt knuten hade han också![]()
![]()
Fint väder idag![]()
Nu kände jag igen klockan här också!En bild till skadar ju inte. Känns lite enkelt det här. Bortsett från tränings-ur (Som jag saknar något så *******) så skulle jag nog kunna owga duktigt mycket med denna
![]()
Många kör nog GMT-visaren på 24h-visning vilket är smidigt med denna klockan, om man själv skulle resa iväg till en annan tidszon och vilja hålla koll på tiden hemma, eftersom den har quickset på timvisaren istället för datum-quickset.
Personligen reser jag inte så mycket men har släkt i USA och brukar då köra Eastern Time/New Yorks tidszon på mina GMT (och G-SHOCK:s som bara har en världstid/dualtime).
I detta fallet med GS:en hade jag en kusin som åkte iväg till Australien ungefär samtidigt som jag fick hem klockan vilket inspirerade mig till att testa Melbourne-tid på GMT-armen istället. Kul med omväxling!
Det är alltid roligt med en extra visare oavsett om man använder den eller ej![]()
Håller helt med här
@Lord_tito88 Vill man läsa på mer kring ämnet rekommenderar jag denna tråd: https://klocksnack.se/threads/snyggaste-tidszonen-för-gmt-visaren.83124/
Vad fotar du med?Piece of cake.
![]()