• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2020

Fredags-owg
B1633F06-9FC9-4632-B9F1-766B29028AFE.jpeg

Ligger fem dagar och fem sidor efter men nu tänkte jag köra igång.
Har gått klocklös hittills i väntan på att alla föräldraledigkompatibla kandidater ska vara på plats.
Är egentligen inte så sugen på Swatch i år igen, men det skulle så klart vara att störst utmaning. Det tråkiga med Explorer och GS är att jag nog inte vill ha dem på hela tiden eftersom lillkillen redan är lite för förtjust i klockor. :rolleyes:
Nu återstår frågan: VILKEN SKA JAG VÄLJA? HJÄLP MIG!
8BE68B42-59E1-41D4-8358-0E7F29DF4628.jpeg

/B

Hjälp mig! Kom och rösta! Villhöver strax sätta på mig en klocka. Rädda mig från plasten!

/B

Hmm, jag har också en för lätt klocka. Sportig gs med svart urtavla är ju precis vad jag skulle bära om jag vore owg på riktigt... Behöver därför hårdare regler. Mycket hårdare!

Välkomna att göra mig sällskap i straight edge-versionen av owgmarch, alla som vågar! Här ska livet levas som det hade gjort om man aldrig hade fastnat i klockträsket - dvs man bär sin klocka i ur och skur och tänker vare sig på den eller andra klockor...

Bonusregler i den hårda versionen av owgmarch:
1. Inga bandbyten!
2. Inget får köpas eller säljas!
3. Inget klocksurfande utanför den här tråden! (Ok, instagramflödet lämnas orört...)
4. Inga klockfoton! (När såg du en vanlig människa fota sin klocka senast?)

Nu är det match!
Har slirat på en av mina egna extra hardcore regler och råkat beställa en Seiko - gårdagens släpp var ju sjuka - så det blir 100 kr i straffavgift till BCF! Och då kan jag lika gärna bjussa på ett wristshot (och chippa in ytterligare en hunka), fredagsbild på skitig klocka:
AD81B3DE-417E-4316-ADAD-1CB93CEA6898.jpeg

Grundutmaningen går dock som en dans!

Tillbaka
Topp