• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Sjukt nära att anmäla mig, men jag har eventuellt en ny tavla på G till min DD. Den tänker jag inte köra med, men det vore sjukt segt att få en ny tavla i en klocka man sen inte får använda på en hel månad. Faaaaaaast det skulle ju göra utmaningen större iofs....
OM jag anmäler mig till denna galenskap för första gången så tänker jag ändå köra på ett någorlunda fegt/säkert kort så det kanske kan funka trots allt?
Har jag redan bestämt mig när jag trots allt postar i denna tråd?
 
Jag hänger på jag också.
Håller på att plöja tratten o lite andra i jakten på en klocka som ju kan vara en utmaning att bära i en månad.....

Har en japansktalande hemtjänstklocka tillövers om du söker en riktigt utmaningen 🤣

PXL_20210128_115856510.PORTRAIT~2.jpg
 
Sjukt nära att anmäla mig, men jag har eventuellt en ny tavla på G till min DD. Den tänker jag inte köra med, men det vore sjukt segt att få en ny tavla i en klocka man sen inte får använda på en hel månad. Faaaaaaast det skulle ju göra utmaningen större iofs....
OM jag anmäler mig till denna galenskap för första gången så tänker jag ändå köra på ett någorlunda fegt/säkert kort så det kanske kan funka trots allt?
Har jag redan bestämt mig när jag trots allt postar i denna tråd?
Klart du ska vara med, blir kul! 😁
 
Sjukt nära att anmäla mig, men jag har eventuellt en ny tavla på G till min DD. Den tänker jag inte köra med, men det vore sjukt segt att få en ny tavla i en klocka man sen inte får använda på en hel månad. Faaaaaaast det skulle ju göra utmaningen större iofs....
OM jag anmäler mig till denna galenskap för första gången så tänker jag ändå köra på ett någorlunda fegt/säkert kort så det kanske kan funka trots allt?
Har jag redan bestämt mig när jag trots allt postar i denna tråd?
3F4120E9-7A47-47AB-924B-F1E4C8BFF063.jpeg

Gäller dig också @Stoffe-Sebbe 😃
 
Läderlappens lavetter i all ära, men det låter som att du kanske får en fysisk lavett om du får en klocka i present och inte är det minsta intresserad av att ens testa den🤣 Ju fler vi är som deltar, desto roligare blir det! Så hellre att du deltar halva OWG March än inget alls. Du kanske får önska dig väggur eller fickur iår😜
Man får inspektera, känna och kolla på andra klockor väl? Eller räknas det som otrohet?

Va fan. Är badgen grön!? Och vit? Jag är färgblind, men läste det. Jag är ju Djurgårdare.

Aja har beställt ett bandverktyg nu iaf. då jag sålt mina men upptäckte att länken på potentiella klockan var för lång.
 
Sjukt nära att anmäla mig, men jag har eventuellt en ny tavla på G till min DD. Den tänker jag inte köra med, men det vore sjukt segt att få en ny tavla i en klocka man sen inte får använda på en hel månad. Faaaaaaast det skulle ju göra utmaningen större iofs....
OM jag anmäler mig till denna galenskap för första gången så tänker jag ändå köra på ett någorlunda fegt/säkert kort så det kanske kan funka trots allt?
Har jag redan bestämt mig när jag trots allt postar i denna tråd?
Ja du har redan bestämt :)
 
Man får inspektera, känna och kolla på andra klockor väl? Eller räknas det som otrohet?

Va fan. Är badgen grön!? Och vit? Jag är färgblind, men läste det. Jag är ju Djurgårdare.

Aja har beställt ett bandverktyg nu iaf. då jag sålt mina men upptäckte att länken på potentiella klockan var för lång.
Haha jag är lite färgblind med, tycker den ser röd ut 😂😂

EDIT: När jag zoomade in såg jag att den var grön🙄
 
Man får inspektera, känna och kolla på andra klockor väl? Eller räknas det som otrohet?

Va fan. Är badgen grön!? Och vit? Jag är färgblind, men läste det. Jag är ju Djurgårdare.

Aja har beställt ett bandverktyg nu iaf. då jag sålt mina men upptäckte att länken på potentiella klockan var för lång.
Ajajaj. Jobbigt med Hammarby-färger i en månad 😄
 
Jag såg att du betalat @Öbo! 😃 Vilken klocka blir det?
Sölade till det och betalade först utan att ha hittat rätt insamling. Blev en betalning till så det är bara att köra.
Som jag skrev så i mitt första inlägg så kommer jag fega såhär första gången och köra en 16610. Den går ju iaf att variera rätt bra. Får se hur detta går! :eek:

1613842041364.png

IMG_6334.jpg
 
Vilka klockor kommer ni att sakna mest under mars då? För min del så kommer jag sakna mest min SMP och tråksuben :)

PXL_20210220_124931735.PORTRAIT.jpg


PXL_20210217_075825357.PORTRAIT.jpg
Min Certina och Seikon från sent 80-tal som pappa fick i 30-års present och som jag fått ta över. Den används inte löjligt mycket men brukar hamna på handleden några gånger i månaden när ja vill se lite fanzy ut. De är också den klocka som aldrig kommer säljas. Är inte heller värd nå nämnvärt, men den har ett sentimentalt värde.
Men jag tror du pekar ut nått viktigt, jag tror nämligen att det svåraste med den här utmaningen inte är vad man har på handleden (även om knallig rosa kommer bli tröttsamt..), utan vad man inte har. Kommer definitiv att gömma undan klockbeståndet under mars. Vill inte frestas mer än nödvändigt 🤪

152111779_180536880174296_4924065437357480617_n.jpg
 
Sölade till det och betalade först utan att ha hittat rätt insamling. Blev en betalning till så det är bara att köra.
Som jag skrev så i mitt första inlägg så kommer jag fega såhär första gången och köra en 16610. Den går ju iaf att variera rätt bra. Får se hur detta går! :eek:

1613842041364.png

IMG_6334.jpg
Helt rätt, det behövs en graverad 16610. 😍
 
Är det inte just röd man brukar ha problem med om man är färgblind...
Vanligt att man är rödgrön-färgblind. Jag är inte helt färgblind men lättast att förklara det så. På mönstringen fick jag 1 rätt av 10 på färgtestet men det rätta var just rött och grönt. Ser ganska klart att badgen är grön när jag zoomar in men innan jag kollade noga var det oklart.
Ajajaj. Jobbigt med Hammarby-färger i en månad 😄
Asså jag brukar avstå C3 lume för det är vitt i ljuset och lyser grönt i mörkret. Eller om det är svart klocka så känns det gröna plötsligt gult. OCD är ett helvete.
 
Vanligt att man är rödgrön-färgblind. Jag är inte helt färgblind men lättast att förklara det så. På mönstringen fick jag 1 rätt av 10 på färgtestet men det rätta var just rött och grönt. Ser ganska klart att badgen är grön när jag zoomar in men innan jag kollade noga var det oklart.

Asså jag brukar avstå C3 lume för det är vitt i ljuset och lyser grönt i mörkret. Eller om det är svart klocka så känns det gröna plötsligt gult. OCD är ett helvete.
Glad att jag inte är färgblind även om min fru ibland hävdar det när ett rum ska målas i tex Parma Grey (ett rum som målades för ett tag sen) så kommer jag och säger ”lite ljusblått” och får då svaret ”Är du färgblind?”
Har lärt att mig att istället säga ”är du nöjd?” och sen bara nicka instämmande
 
Glad att jag inte är färgblind även om min fru ibland hävdar det när ett rum ska målas i tex Parma Grey (ett rum som målades för ett tag sen) så kommer jag och säger ”lite ljusblått” och får då svaret ”Är du färgblind?”
Har lärt att mig att istället säga ”är du nöjd?” och sen bara nicka instämmande
Allt för husfriden!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp