• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Screenshot_20210220_214517.jpg
IMG_20210220_215314.jpg
 
Min fru noterade att jag hade köpt en grå CasioOak (hade redan den svart-vita). Jag motiverade det med att det var som att köpa nytt armband för jag kunde sen byta plats på modulerna (eller vad det nu heter på G-Shock språk). Hon bara fnös 😆
Jävligt off topic här, men jag har senaste dagarna funderat på en casioOak som ny beater och reseklocka. Kan man köra ständig dualtime på den eller justeras visarna efter den digitala tid man kör på?? Nu är det ju sådär med resandet men vill ha en GMT när det blir dax ige som jag varken behöver behandla ömt eller få armen avhuggen för vid ett eventuellt rån.
 
Jävligt off topic här, men jag har senaste dagarna funderat på en casioOak som ny beater och reseklocka. Kan man köra ständig dualtime på den eller justeras visarna efter den digitala tid man kör på?? Nu är det ju sådär med resandet men vill ha en GMT när det blir dax ige som jag varken behöver behandla ömt eller få armen avhuggen för vid ett eventuellt rån.
Den digitala displayen visar i läge world time mode tiden i den andra tidszonen du ställt in, du kan också bläddra mellan städer i det läget. De analoga visarna fortsätter visa din hemmatid till dess du knappar in ny hemmastad. 🙂
 
Jävligt off topic här, men jag har senaste dagarna funderat på en casioOak som ny beater och reseklocka. Kan man köra ständig dualtime på den eller justeras visarna efter den digitala tid man kör på?? Nu är det ju sådär med resandet men vill ha en GMT när det blir dax ige som jag varken behöver behandla ömt eller få armen avhuggen för vid ett eventuellt rån.
Är du rädd att du inte klarar #owgmarch så du planerar att fly landet för att undkomma Läderlappen?
 
Ser jag i syne?

Är det en breitling utc? Eller en gmt?
Är det de sexigaste jag sett?
Nja. Det är en swatch x-ray vision.
Detta är mitt bidrag till owgmars.

Why make it easy😏
44A8E078-3287-42A7-A784-79FF316A6F80.jpeg
FABF096B-C7EC-444D-B3A9-40892D272DA9.png
@Staafen I’m in!
Hands down största utmaningen för dig!
Den är gräslig, pardon my French 🤣

Till och med Batman är chockad över ditt val!
435CC08D-4FAA-460C-9519-7F9F0CA31C69.gif
 
Senast ändrad:
Jävligt off topic här, men jag har senaste dagarna funderat på en casioOak som ny beater och reseklocka. Kan man köra ständig dualtime på den eller justeras visarna efter den digitala tid man kör på?? Nu är det ju sådär med resandet men vill ha en GMT när det blir dax ige som jag varken behöver behandla ömt eller få armen avhuggen för vid ett eventuellt rån.
CasioOaken är väldigt trevlig. Har fortfarande en favör för analoga klockor så inte riktigt landat med mina till 100%, men jag kan rekommendera serien!
Ett tag så var en av dem på min short-list till #owgmarch
 
CasioOaken är väldigt trevlig. Har fortfarande en favör för analoga klockor så inte riktigt landat med mina till 100%, men jag kan rekommendera serien!
Ett tag så var en av dem på min short-list till #owgmarch
Mmm, jag gillar den. Får se om det någon gång kan bli tillfälle att prova den irl. Lever ett liv där jag emellanåt behöver en beater, och då menar jag en riktig beater! Kör en DW5600 idag men tänkte om CasioOaken kunde köra två tidzoner blir den perfekt!! Dels som beater här hemma på ”gården” men även på diverse framtida resor med familjen för strandhäng, djungeltrapatser osv. Som jag förstått det har den helsvarta varit svår att få tag i?! Men övriga är inga större konstigheter va?? Är nog personligen mest sugen på svarta med vita visare för läsbarheten
 
Mmm, jag gillar den. Får se om det någon gång kan bli tillfälle att prova den irl. Lever ett liv där jag emellanåt behöver en beater, och då menar jag en riktig beater! Kör en DW5600 idag men tänkte om CasioOaken kunde köra två tidzoner blir den perfekt!! Dels som beater här hemma på ”gården” men även på diverse framtida resor med familjen för strandhäng, djungeltrapatser osv. Som jag förstått det har den helsvarta varit svår att få tag i?! Men övriga är inga större konstigheter va?? Är nog personligen mest sugen på svarta med vita visare för läsbarheten
Fortsätter lite OT. Har beställt mina två på klockia.se Den digitala delen på den svart-vita är inte så lätt att läsa, men visarna gör sig bra i alla ljus.
 
Sådär då, efter mycket blötande och störande, funderande och inköp av två stycken ”owgklockor” så föll valet till slut på att riskera min favoritbeater!

Lite scary då jag kanske tröttnar på den men absolut störst chans att lyckas i år var avgörande! Plus att Zelos snart släpper en Horizon i 43mm som jag i värsta fall måste ersätta titanaren med 😝

Men ja, här kommer således anmälan med inbetalning och klockval 😊
Jag kom dessutom ihåg att följa #owgmarch på insta från min egna sida, bara det liksom! 😄
755F0A59-7D14-4A2C-8FB7-5E7BA4F938FC.jpeg
04582135-B638-4336-B205-A2919F93328F.jpeg

Zelos Swordfish Ti Frost
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp