• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi är en väldigt demokratisk diktatur och lät diskussionen i trådarna tidigare år få sätt regelverket. Där röstades dubbelpipigt eller byte till träningsklocka ner. med lite kreativitet och vilja så går det nog att hitta sätt att mäta träningen utan att ha träningsklockan på handleden.
Finns set några invändningar mot att ha den på fotleden? 😁
 
Om ni är nyfikna på vad våra norska vänner ska bära i mars så kommer deras anmälningslista här. Den finns självklart i deras tråd med.

Jon Henrik – Baume & Mercier Clifton Perpetual Calendar
GrimReaper – Rolex Submariner 124060
Qwestern – MING 18.01
Edzilla – TBA
Johan På Snippen – TBA
Larsnie – Grand Seiko SBGX061
Guybrush Threepwood – TBA
gulenissen – Grand Seiko SBGA125
politrew – IWC Pilot's Watch Automatic TOP GUN
Alinoe – TBA
bragemann – GIrard-Perregaux Laureato
mikabango – Rolex Oyster Perpetual 36
fredskijj – Sinn U50
espenfi – Rolex Explorer
eidehelg – Omega Seamaster Aqua Terra
andres – TBA
Stonefly – Sinn 104
Kenneth R – Seiko Alpinist
Sral – Tudor Pelagos LHD
Smokeless – Sinn 358
Sindregb – TBA
chrbir – TBA
mph90 – Rolex GMT-Master II 126711CHNR
Ukjent – ta kontakt!
Audjoh – Panerai 1392
Sean Angus – TBA
Serpico – Omega Speedmaster
Rød – Rolex Daytona 116500LN
.TP – TBA
EivindR – Rolex Submariner 114060
OyvindBrandtun – Rolex Sea Dweller
Jaja lite mera komplex i Norge tror jag. Inte så mycket plastklockor där inte...
 
Jag är inte intresserad av att delta i OWG-mars men stoppade in en slant ändå. Trevligt initiativ och jag hoppas alla deltagare tar sig i mål. Lycka till! 😊

Screenshot_20210219-133315_Firefox.jpg
Äsch kom igen nu! Klart du skall vara med. Det är ju aldrig för sent att ge upp! Du kan ju för övrigt slå rekord i snabb Batman slap kanske 😁
 
Håller hon koll på sånt? Min fru har ingen aning om vad jag har för klockor bortsett från min 16610 som jag haft i 11år.

Hon hålller inte benkoll på vad som finns i lådan men hon noterar (fast inte den här gången) när det är något nytt på handleden = busted
Jag brukar också klara mig, förutom när det är något särskilt som sticker ut. Så Ploprofen gick inte obemärkt förbi, tyvärr😅 Den uppskattades inte det minsta faktiskt, hon tyckte den var skitful😂
 
Sjukt nära att anmäla mig, men jag har eventuellt en ny tavla på G till min DD. Den tänker jag inte köra med, men det vore sjukt segt att få en ny tavla i en klocka man sen inte får använda på en hel månad. Faaaaaaast det skulle ju göra utmaningen större iofs....
OM jag anmäler mig till denna galenskap för första gången så tänker jag ändå köra på ett någorlunda fegt/säkert kort så det kanske kan funka trots allt?
Har jag redan bestämt mig när jag trots allt postar i denna tråd?
Du är nu anmäld!
 
Jag brukar också klara mig, förutom när det är något särskilt som sticker ut. Så Ploprofen gick inte obemärkt förbi, tyvärr😅 Den uppskattades inte det minsta faktiskt, hon tyckte den var skitful😂
Har full förståelse att hon märker Ploprofen. Den tar ju lite mer plats än andra klockor 😄
 
Jag brukar inte avisera mina inköp heller och de går oftast obemärkt förbi. Kanske är fördelen med att nästan bara ha seikodykare, ha ha! Allt ser likadant ut. 🙂
Min fru noterade att jag hade köpt en grå CasioOak (hade redan den svart-vita). Jag motiverade det med att det var som att köpa nytt armband för jag kunde sen byta plats på modulerna (eller vad det nu heter på G-Shock språk). Hon bara fnös 😆
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp