• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Du har ju rätt. Tudor gjorde denna modell fulare genom att sätta Tiger på tavlan. Tacka vet jag föregångaren 😁
20210308_201650.jpg
En av dom finaste klockorna Tudor tillverkat!

Jaha, då köpte jag precis min andra klocka under OWG, väntar nu leverans på tre stycken. 😬😄
Alltsåååå...jag köpte en klocka förra helgen, fick den i tisdags. Sålde den i fredags utan att ens testa den (såklart 😎) för att finansiera en annan som jag köpte samma kväll...den kommer imorgon och den ska jag ha som lite morot för att klara detta. Något att se fram emot lite extra mycket. Makes sense? 😄 Jag försöker i alla fall inbilla mig det 😂

Jag veeeet :banghead:
Har också köpt, två på ingång. Jobbigt när man måste prova klockan på fruns handled för att se hur den ser ut... Det är ju ett beteende som hon har lite svårt för att förstå 🤣
Du kanske kan smyga på den lite försiktigt när hon sover? Eller nej...glöm det, det gör nog bara saken ännu lite konstigare om hon vaknar av att du försöker kränga på henne en klocka mitt i natten 🥴😬

Godmorgon KS, hoppas alla haft en trevlig helg! Då startar vi vecka 2! Använde faktiskt aldrig någon klocka igår 😱 men här kommer dagens och lördagens bilder!

IMG_20210306_152429__01-01.jpeg
IMG_20210308_072924__01-01.jpeg

Om jag ska vara ärlig så var det nog en lite slarvig översättning av mig. Med ”varje dag” var tanken att det inte skulle vara någon annan klocka, inte att man åker ur för att man glömde klockan hemma när man åker till jobbet eller liknande.
Bra att ni testar reglerna. De behöver förtydligas!
Önskar överklaga denna regeltolkningen, är ganska glasklart:
"One selected watch will be used every day throughout March 2021"
"The selected watch can be removed during sleep and short periods – but it must have been on hand every single day."
@Berns @Staafen
Nananananana.....

Alltsåååå...jag köpte en klocka förra helgen, fick den i tisdags. Sålde den i fredags utan att ens testa den (såklart 😎) för att finansiera en annan som jag köpte samma kväll...den kommer imorgon och den ska jag ha som lite morot för att klara detta. Något att se fram emot lite extra mycket. Makes sense? 😄 Jag försöker i alla fall inbilla mig det 😂
Helt klart! Jag tittar också på att skaffa en saftig morot att se fram emot när det här är över. Fast utan mellansteget med att köpa och sälja i mitten kanske :p
6NeF8rkqHa-4.png

Önskar överklaga denna regeltolkningen, är ganska glasklart:
"One selected watch will be used every day throughout March 2021"
"The selected watch can be removed during sleep and short periods – but it must have been on hand every single day."
@Berns @Staafen
Nananananana.....
Haha, ja ni vet att makten ligger hos oss alla här i utmaningen. Hur ska vi göra?
👍 eller 👎

Tiden är inne kära KS! Mitt 1000 inlägg och kunde inte bli ett bättre än ett i OWG March tråden. Har varit en rolig tid här på KS och många klockor som kommit och gått genom de 6 år jag nördat ner mig i denna värld. Jag har inte varit den mest aktiva på forumet men har lurkat bakom kulisserna för det mesta och tagit in så mycket jag kunnat.
Första veckan har gått sedan starten av owg march och måste säga att det var svårt första 2-3 dagarna mestadels för att jag inte kunnat byta till kvälls/sov klockan (g-shock) men man kan ju ta av sig klockan med har jag märkt och sova utan😂 Dok har telefonen varit nära istället. Nu när det gått en vecka så absolut tre veckor till ska inte vara några problem! Här kommer en bild jag tog tidigare på väg till ett födelsedagskalas, hade inte tid att skriva så inlägget kommer nu!
Trevlig kväll kära KS och stay in there!✌️
A65F8B47-D74F-4F67-9A13-BE973B2F0F07.jpeg

Haha, ja ni vet att makten ligger hos oss alla här i utmaningen. Hur ska vi göra?
👍 eller 👎
Det är ju lite tvetydigt. Då borde ju de som inte ens fått sina klockor innan start och gått utan de första dagarna failat per automatik enligt mig 🤷🏻‍♂️ Jag tycker nog att vi struntar i den regeln. Alla kanske inte har möjlighet att bära den valda klockan någon dag under Mars. Ändra regeln till nästa år i så fall tänker jag 😊

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp