• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det börjar kännas bra att inte behöva välja klocka på morgonen längre.
92ADD210-7602-438C-A26A-C69AACDC32CA.jpeg

Godmorgon tråden! Här inne var det livat! Har också för mig att ämnet har diskuterats tidigare och då var det okej att inte använda klockan varje dag så länge ingen annan klocka åkte på istället men givetvis får tråden avgöra om jag är kvar i utmaningen eller inte. Här kommer dagens bild iaf, imorse var det riktigt kallt!

tenor.gif

IMG_20210309_064531__01-01.jpeg

Har vi frångått reglerna redan från början så är det ju bara att köra på resten av månaden med samma regler men till nästa år vill jag se hårdare tag 😉

Min tolkning av utmaningen är att man ska försöka klara av att vara en sån där galning som bara har en enda klocka oavsett situation, det kvittar om man ska gräva i trädgården, mecka med bilen, gå på bröllop, ha viktiga kundmöten osv osv.
Det är en och samma klocka som gäller!

Givetvis kan det finnas undantag som tidigare nämnts tex vårdpersonal osv men då ska det finnas skriftligt intyg på detta 🤣

Har vi frångått reglerna redan från början så är det ju bara att köra på resten av månaden med samma regler men till nästa år vill jag se hårdare tag 😉

Min tolkning av utmaningen är att man ska försöka klara av att vara en sån där galning som bara har en enda klocka oavsett situation, det kvittar om man ska gräva i trädgården, mecka med bilen, gå på bröllop, ha viktiga kundmöten osv osv.
Det är en och samma klocka som gäller!

Givetvis kan det finnas undantag som tidigare nämnts tex vårdpersonal osv men då ska det finnas skriftligt intyg på detta 🤣
”Tjena chefen! Skulle du kunna skriva en rad att jag faktiskt jobbar med det jag gör?”
”Varför det?”
”Jo serru. Jag ska vara med i en utmaning under mars...och har jag inte skriftligt intyg gällande mitt jobb så kommer folk att lyncha mig...”
😁

Läderlappen ringde sin vän Domare Dredd och detta är svaret gällande att bära klocka eller ej.

- Det är OK att invänta en klocka som inte kommit i tid till 1/3. Så länge man anmält sig i tid med korrekt klocka.

- Kan man inte bära klockan vid enstaka tillfällen är det OK, tex om man är rädd om klockan och inte vill förstöra den eller av misstag glömmer den hemma. Men som sagt, detta ska vara vid enstaka tillfällen.

Och som @Berns och Judge Dredd alltid säger "Hopp och lek" ❤

judge-dredd.jpg

Läderlappen ringde sin vän Domare Dredd och detta är svaret gällande att bära klocka eller ej.

- Det är OK att invänta en klocka som inte kommit i tid till 1/3. Så länge man anmält sig i tid med korrekt klocka.

- Kan man inte bära klockan vid enstaka tillfällen är det OK, tex om man är rädd om klockan och inte vill förstöra den eller av misstag glömmer den hemma. Men som sagt, detta ska vara vid enstaka tillfällen.

judge-dredd.jpg
Tack @Mic1 och andra för att ni stresstestar regelverket. Jag ser till att justera det internationella instruktionerna så de passar in för oss.
Bra demokratisk diktatur ❤️

judge-dredd.jpg
Bra beslut. 👍

Gör mig redo för dag 9 med en skidåkarfrukost
20210309_075536.jpg

IMG_4789.jpeg

Godmorgon. Tnr090741. Klockorna uppdragna. En klocka,en månad,ett band och klockan bäres dagligen. Då har ni lyckats med operation OWG 2021.
Kom ihåg. Be careful out there and watch out for Batman. Ha,re bra// :pompus: ( Ansvar är storhetens pris// Winston Churchill)
IMG_5114.jpeg

Senast ändrad:
IMG_4789.jpeg

Godmorgon. Tnr090741. Klockorna uppdragna. En klocka,en månad,ett band och klockan bäres dagligen. Då har ni lyckats med operation OWG 2021.
Kom ihåg. Watch out for Batman. Ha,re bra// :pompus: ( Ansvar är storhetens pris// Winston Churchill)
IMG_5114.jpeg
Bilden när ni synkar är underbar!

judge-dredd.jpg
Tack för förtydligandet Dredd!

Inleder arbetsdagen i hemmets dunklaste vrå. Nionde dagen och jag börjar tappa förståndet.

Är dock mäkta imponerade över batteritiden. Efter nio dagars konstant uppkoppling via Bluetooth och sex träningspass, varav majoriteten i GPS läge, så måste det ändå vara klart godkänt.

Skulle dock byta bort det i ett nafs mot att få känna lite stål mot handleden. 😬
3F348C10-77D2-467A-971A-0887F561E1A2.jpeg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp