• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

UTMANING - OWG 1 månad 2021

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Godmorgon alla där ute, fredag idag och nu åker klockan på precis som varje morgon.
Idag får ni en bild på vad jag sysslat med under OWG-MARCH för att underhålla mig själv och undvika byte av klockor 😃 låt mig presentera OWG-vägguret:
20210319_070053.jpg
20210319_070100.jpg
20210319_070114.jpg

För er som är intresserad av tillverkningsprocessen kan ni kika in på OWGMARCH.COM och sedan in på min hemsida. Tanken är att denna skall få komma hem till någon av er därute i sista utlottningen som ett fint minne av OWG-MARCH 2021.

Finns även bilder på @owgmarch's Instagram-konto

Ps. Det finns absolut möjlighet att kunna bära denna runt halsen i kedja nästa år under OWGMARCH!
Den måste man ju bara vinna! Får sitta uppe väl synlig som en påminnelse om ens egen galenskap 😀

Godmorgon alla där ute, fredag idag och nu åker klockan på precis som varje morgon.
Idag får ni en bild på vad jag sysslat med under OWG-MARCH för att underhålla mig själv och undvika byte av klockor 😃 låt mig presentera OWG-vägguret:
20210319_070053.jpg
20210319_070100.jpg
20210319_070114.jpg

För er som är intresserad av tillverkningsprocessen kan ni kika in på OWGMARCH.COM och sedan in på min hemsida. Tanken är att denna skall få komma hem till någon av er därute i sista utlottningen som ett fint minne av OWG-MARCH 2021.

Ps. Det finns absolut möjlighet att kunna bära denna runt halsen i kedja nästa år under OWGMARCH!
Kolla med Hodinkee om de vill göra en collab.

Hodinkee proudly brings back the wall clock in this limited edition collaboration with rstattin. The price for this historic piece is 7500 USD.

Fredag och utmaningens nittonde dag. Jobbar halvdag men min Mellor-72:a är i tjänst 24/7. Ser fram emot dagens lotteri. Skall köpa en lott till så att jag har tre. En ensiffrig, en tvåsiffrig och en tresiffrig. Alla är vinstlotter för MSD oavsett om de dras eller ej. Det känns bra. Trevlig helg alla OWG:are och failers!

70FA6427-01F9-4EBB-8E29-39A91E041ADE.jpeg
95A56AB5-14D2-463E-9590-CB35A5776D9A.jpeg

Tänkte precis skriva det, Nato är djävulens påfund.

Tropic borde kunna bli rätt nice.

Den borde även kunna göra sig bra på läder ?
Jo, djävulen varit med på ett hörn där. Enda tillfället jag får det att passa är på en dykare med shorts och t-shirt under sol/bad semestern.

Tropic passar garanterat men körde förra veckan med Tropic sport och inget annat tropic slår ju det.

Angående läder på denna klocka har jag en märklig uppfattning att det är big no-no. Vet egentligen inte varför, har aldrig prövat den på läder och bär alla mina andra kronografer på läder. Vet inte om jag räknar denna mer som en dykkronograf än en flygare eller racingkrono och därmed ratar läder. Som alla vet så bärs inte dykare på läder. Panerai möjligen enda undantaget.

Jag kör vidare på cordura tills jag kommit fram till något bättre :)
20210319_081503.jpg

Senast ändrad:
20210319_070053.jpg
20210319_070100.jpg
20210319_070114.jpg

Häftigt bygge👌👌

Jo, djävulen varit med på ett hörn där. Enda tillfället jag får det att passa är på en dykare med shorts och t-shirt under sol/bad semestern.

Tropic passar garanterat men körde förra veckan med Tropic sport och inget annat tropic slår ju det.

Angående läder på denna klocka har jag en märklig uppfattning att det är big no-no. Vet egentligen inte varför, har aldrig prövat den på läder och bär alla mina andra kronografer på läder. Vet inte om jag räknar denna mer som en dykkronograf än en flygare eller racingkrono och därmed ratar läder. Som alla vet så bärs inte dykare på läder. Panerai möjligen enda undantaget.

Jag kör vidare på cordura tills jag kommit fram till något bättre :)
Helt enig. Nato är sjukt snyggt på bild. Men fruktansvärt när jag försöker bära det.

Spännande tanke ang läder. Mina Chronomater fungerar ypperligt på läder, men Tudorn kanske är lite mer toolig på sätt och vis

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp